tohle určitě není nejvýkonnější MPV, protože např. Ford nabízí S-maxe s 240k motorem..
chytraku s-max nie je MPV
Aha. Má 7 seslí (dvě zadní schovávací), kastli jako Zafira, ale MPV to není.Možná by to chtělo ještě vysvětlit Fordu, který jej označuje jako "5-dveřové MPV" (pravda, semtam i jako SAV)http://www.ford.cz/SBE/ConfigureVehicle/p=12... ...
Tak opravdu je potřeba umět pořádně číst... Už v nadpise stojí "kompaktní MPV," což teda S-Max rozhodně nejni, na tom se asi shodnem (podvozek z Mondea atd.). A že S-max nesoupeří zrovna se Zafirou je jasný i pohledem do ceníku: zmiňovaný 240k Ecoboost začíná na 956.000,- a i slabší 203k Ecoboost je pořád min. o 200.000,- dražší než 200k Zafira. Tož tak...
Dodatek: cenu nemá smysl rozebírat. Jednak jak Opel, tak Ford mají wannabe ceny, které rozumný zákazník vyjednáváním srazí o desítky procent (což jaksi reflektuje (ne)kvalitu aut a (ne)kvalitu místního servisního zázemí). Řeč byla o výkonu MPV ;-)
Jééé, tady chce mít někdo pravdu za každou cenu...Mícháš hrušky: Zafira, Scénic, Picasso, 5008, C-MAX, Tourans jabkama: Espace/Grand Space, C8, 807, S-MAX/Galaxy, Sharan.Prostě kompaktní MPV jsou na podvozku kompaktů. S-MAX je na bázi Mondea a jen jiný mlhovky a o 5 cm menší dýlka z něj kompakt neudělaj...Howgh.
Za první jsem reagoval na hlášku "smax není MPV"Za druhé, i Smax je dle mého mínění klasický kompakt (pokud jej takto chceš nazývat), protože velké MPV je až Galaxy (pokud to poměřujeme velikostí vozu). Ono to dává i smysl, protože místa je v těchto autech (Zafira, Smax, atd.) přibližně stejně. Proti tomu v Galaxy je plnohodnotných 7 seslí plus rozumný (nikoli "teoretický") prostor na zavazadla.
Základem je umět číst. Tady by dokonce stačil i nadpis.
Co je na 300 Nm tak nevídaného ? Dyť i poměr krouťáku k max.výkonu 300/200=1,5 je ze srovnávaných aut u téhle Zafiry nejmenší, spolu s EcoBoostem. Jinými slovy, motor v Oplu má vzhledem k výkonu relativně menší moment než zmíněné THP a TSI
jaky ma tenhle koef. smysl? moc tomu nerozumim...
viz můj předchozí příspěvek, aby ukázal že velikost krouťáku je přiměřená max. výkonu motoru
Ten koeficient je úplně k ničemu a v podstatě vůbec o ničem nevypovídá ... Krouťák i výkon musíš vztahovat k objemu motoru, eventuelně k typu motoru (benzínový, naftový) a způzobu přeplňování (počet turbodmychadel, příp kombinace turbo + kompresor).A vzhledem k tomu, že jde o motor o objemu 1.6 litru benzín s jedním turbem, jedná se opravdu o vysoký kroutící moment (k tomu motoru) a taktéž o vysoký výkon v dané třídě vozidel ...
Však jsem to taky vztáhl jednotně - všechny zmíněné motory jsou přeplňované benzíny a ty srovnáváme vzájemně. A v rámci těchto motorů je opel nejvýkonnější, to ano, ale jeho moment odpovídá výkonu a není už potřeba se mu nějak zvlášť divit. Nic víc ..
tak to je snad jasne ne? kroutak s vykonem souvisi... alespon do znacne miry...
je to 1,6 a na ten objem, pak už to asi není o poměru
Ale ano, na jednašestku to má dost velký výkon, to souhlas. Ale krouťák je tomu výkonu už zcela přiměřený vzhledem k faktu že se jedná o turbobenzín, tam už nic mimořádného nevidím.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.