Opel Zafira Turbo je nejvýkonnější kompaktní MPV

16 komentářů

LOL
17. října • 14:43

tohle určitě není nejvýkonnější MPV, protože např. Ford nabízí S-maxe s 240k motorem..

kejsy
18. října • 7:28

chytraku s-max nie je MPV

LOL
18. října • 12:24

Aha. Má 7 seslí (dvě zadní schovávací), kastli jako Zafira, ale MPV to není.Možná by to chtělo ještě vysvětlit Fordu, který jej označuje jako "5-dveřové MPV" (pravda, semtam i jako SAV)http://www.ford.cz/SBE/ConfigureVehicle/p=12... ...

Radek33
18. října • 14:11

Tak opravdu je potřeba umět pořádně číst... Už v nadpise stojí "kompaktní MPV," což teda S-Max rozhodně nejni, na tom se asi shodnem (podvozek z Mondea atd.). A že S-max nesoupeří zrovna se Zafirou je jasný i pohledem do ceníku: zmiňovaný 240k Ecoboost začíná na 956.000,- a i slabší 203k Ecoboost je pořád min. o 200.000,- dražší než 200k Zafira. Tož tak...

LOL
19. října • 17:28

Dodatek: cenu nemá smysl rozebírat. Jednak jak Opel, tak Ford mají wannabe ceny, které rozumný zákazník vyjednáváním srazí o desítky procent (což jaksi reflektuje (ne)kvalitu aut a (ne)kvalitu místního servisního zázemí). Řeč byla o výkonu MPV ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek33
23. října • 9:07

Jééé, tady chce mít někdo pravdu za každou cenu...
Mícháš hrušky: Zafira, Scénic, Picasso, 5008, C-MAX, Touran
s jabkama: Espace/Grand Space, C8, 807, S-MAX/Galaxy, Sharan.
Prostě kompaktní MPV jsou na podvozku kompaktů. S-MAX je na bázi Mondea a jen jiný mlhovky a o 5 cm menší dýlka z něj kompakt neudělaj...
Howgh.

LOL
19. října • 17:26

Za první jsem reagoval na hlášku "smax není MPV"
Za druhé, i Smax je dle mého mínění klasický kompakt (pokud jej takto chceš nazývat), protože velké MPV je až Galaxy (pokud to poměřujeme velikostí vozu). Ono to dává i smysl, protože místa je v těchto autech (Zafira, Smax, atd.) přibližně stejně. Proti tomu v Galaxy je plnohodnotných 7 seslí plus rozumný (nikoli "teoretický") prostor na zavazadla.

Pepis
17. října • 14:59

Základem je umět číst. Tady by dokonce stačil i nadpis.

Vana666
17. října • 9:52

Co je na 300 Nm tak nevídaného ? Dyť i poměr krouťáku k max.výkonu 300/200=1,5 je ze srovnávaných aut u téhle Zafiry nejmenší, spolu s EcoBoostem.
Jinými slovy, motor v Oplu má vzhledem k výkonu relativně menší moment než zmíněné THP a TSI

berry
17. října • 11:35

jaky ma tenhle koef. smysl? moc tomu nerozumim...

Vana666
17. října • 11:57

viz můj předchozí příspěvek, aby ukázal že velikost krouťáku je přiměřená max. výkonu motoru

Esty
17. října • 15:09

Ten koeficient je úplně k ničemu a v podstatě vůbec o ničem nevypovídá ...
Krouťák i výkon musíš vztahovat k objemu motoru, eventuelně k typu motoru (benzínový, naftový) a způzobu přeplňování (počet turbodmychadel, příp kombinace turbo + kompresor).
A vzhledem k tomu, že jde o motor o objemu 1.6 litru benzín s jedním turbem, jedná se opravdu o vysoký kroutící moment (k tomu motoru) a taktéž o vysoký výkon v dané třídě vozidel ...

Vana666
17. října • 16:41

Však jsem to taky vztáhl jednotně - všechny zmíněné motory jsou přeplňované benzíny a ty srovnáváme vzájemně. A v rámci těchto motorů je opel nejvýkonnější, to ano, ale jeho moment odpovídá výkonu a není už potřeba se mu nějak zvlášť divit. Nic víc ..

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
berry
17. října • 17:28

tak to je snad jasne ne? kroutak s vykonem souvisi... alespon do znacne miry...

Pepa
17. října • 11:07

je to 1,6 a na ten objem, pak už to asi není o poměru

Vana666
17. října • 11:54

Ale ano, na jednašestku to má dost velký výkon, to souhlas. Ale krouťák je tomu výkonu už zcela přiměřený vzhledem k faktu že se jedná o turbobenzín, tam už nic mimořádného nevidím.

Doporučujeme

Články odjinud