Opel Zafira Tourer: nejrychlejší sedmimístné dieselové MPV

Automobilka Opel také u nás spouští prodej svého progresivně tvarovaného MPV Zafira Tourer s dvojnásobně přeplňovaným vznětovým agregátem o výkonu 195 koní.
Opel Zafira Tourer: nejrychlejší sedmimístné dieselové MPV

Model Opel Zafira Tourer stávající generace má na čem stavět, předchozí generace Opelu Zafira totiž patřily k tomu nejdůmyslnějšímu, co se po evropských silnicích v kategorii MPV pohybovalo. Již vloni jsme pro vás testovali model Opel Insignia s novým motorem 2,0 CDTi BiTurbo a se slibem, že tento zajímavý motor se co nevidět objeví i v dalších vozech Opel včetně modelů Astra 2,0 CDTi BiTurbo a Zafira Tourer 2,0 CDTi BiTurbo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Zafira Tourer 2,0 CDTi BiTurbo má být nejrychlejším sedmimístným MPV se vznětovým motorem

Model Opel Zafira Tourer 2,0 CDTi BiTurbo se nyní objevil i v ceníku českého importéra a představitelé koncernu General Motors o něm hovoří jako o vůbec „nejrychlejším sedmimístném voze s vznětovým motorem“. Jeho dvojnásobně přeplňovaný dvoulitrový agregát dosahuje výkonu 195 koní (143 kW) a točivého momentu 400 Nm. K dostání je výhradně s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou, s níž dosahuje rychlosti 218 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 s a průměrné spotřeby 5,6 l/100 km. 

U nás je v současnosti model Opel Zafira Tourer k dostání ve výbavových stupních Essentia, Enjoy, Active a Cosmo a snad ani nepřekvapí, že verze 2,0 CDTi BiTurbo je v této nabídce nejen nejvýkonnější, ale také s přehledem nejdražší. Kromě stupně Essentia lze tento motor kombinovat se všemi výbavami, přičemž Opel Zafira Tourer Enjoy 2,0 CDTi BiTurbo začíná v rámci „akčního ceníku“ na částce 641 900 Kč.
 

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

dnes | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků