Kapitoly článku:
Interiér s menším počtem tlačítek
Jednou z věcí, která bývá starším Opelům vyčítána, je nepřehledný středový panel osazený velkým množstvím tlačítek. Z testu nové Astry víme, že Opel tuto kritiku vyslyšel a počet tlačítek zredukoval. To samé se teď stalo u omlazené Zafiry. V praxi to znamená kromě jiného i skutečnost, že každá Zafira má dotykový displej, respektive systém Intellilink. Právě sem byly uklizeny přebytečné ovladače.
Interiér vylepšené Zafiry si s tím starým nespletete. Opel výrazně zredukoval počet tlačítek. Kromě toho se také změnil přístrojový štít
Výsledek je opravdu přehlednější. Opel rozdělil tlačítka do tří skupin, kdy je jedna u řadicí páky, druhá je v půlce středového panelu (ovladače klimatizace) a zbytek je kolem středového sedmipalcového displeje. Tlačítek kolem displeje je ale naprosté minimum. Sympatická je skutečnost, že je dotykový displej umístěn ve stejné úrovni jako přístrojový a mimochodem také přepracovaný štít. To opět prospívá přehlednosti.
Základem je systém Intellink s funkcí MirrorLink a se systémy CarPlay nebo Android Auto, takže si můžete připojit a „ozrcadlit“ svůj chytrý telefon a kromě jiných aplikací využít i navigaci z telefonu. Zájemci preferující klasické řešení s vestavěnou navigací mají k dispozici systém Navi 950 IntelliLink. Za ten se u obou výbav připlácí 24 000 Kč.
Každá faceliftová Zafira má dotykový displej, respektive multimediální systém. Velmi zajímavý je také systém OnStar, který vám kromě jiného dává k
dispozici funkci „přítel na telefonu“
OnStar
Podobně jako nová Astra, také Zafira přichází se systémem OnStar. Možná si vzpomenete, že ještě při relativně nedávném testu Astry ST jsme psali, že OnStar pořád k dispozici na českém trhu není, ale to se aktuálně mění. Zájemci, kteří si objednají novou Zafiru, si už OnStar pořídit mohou. V případě první úrovně výbavy jde o příplatek jedenáct tisíc, druhá výbava má OnStar ve standardu.
Spolu se systémem OnStar dostane zákazník několik věcí. Spolehnout se může na systém nouzového volání, kdy si pomoc zavolá sám stiskem příslušného tlačítka, nebo se s ním operátor spojí v případě, že dojde k nehodě a pokud řidič nereaguje, automaticky mu pošle pomoc. Další funkcí ale jsou komfortní služby, kdy se můžete spojit s operátorem a zadat mu nějaký úkol. Třeba najít restauraci a operátor vám následně zašle trasu do navigace.
Komu by tato základní obrazovka nestačila, může si pořídit verzi vybavenou kromě jiného také vestavěnou navigací. Sedadla, jak známo, jsou výborně tvarovaná
Operátoři sedí v sídle v Anglii a mluví všemi možnými jazyky. Systém směruje hovory podle toho, do jaké země je vůz registrován. Jednoduše řečeno, ano, čeští uživatelé budou hovořit česky. Kromě toho bude možné také lokalizovat automobil a vzdáleně ovládat některé funkce. Operátor vám bude k dispozici nonstop, sedm dní v týdnu.
Se systémem OnStar souvisí také aplikace myOpel. Právě ta vám kromě jiného umožní podívat se, kde se zrovna váš automobil nachází. Přes tuto aplikaci lze auto rovněž odemknout nebo vyhledat mimo vůz trasu a tu si pak zaslat do automobilu. K systému OnStar dostanete ještě Wi-Fi hotspot schopný připojit až sedm různých zařízení. To aby mohli být všichni on-line, včetně řidiče. Wi-Fi ale nebude aktivní, přestože fyzické zařízení v autě bude. Za aktivaci si připlatíte. Kolik přesně, to bude známo v horizontu několika málo týdnů. Proto zatím hotspot v ceníku Opelu chybí.
Dobré je vědět, že za OnStar se platí. „Operátora na drátě“ dostanete na rok zdarma, za každý další rok zaplatíte 99 euro. Připojení na internet dostanete zdarma na tři měsíce s omezením na 3 GB, následné poplatky už závisí na operátorovi, u kterého připojení vyřešíte. Automobil potřebuje pro připojení vlastní SIM kartu.
Známé motory
Techniky se facelift týká jen minimálně (zatím...), takže žádné nové motory v současnosti v nabídce nenajdete. Nabídka je ale opravdu bohatá, přičemž výkony začínají na 88 kW (120 k) a končí u přeplňované benzinové šestnáctistovky s výkonem 147 kW (200 k). Sáhnout můžete také po verzích na CNG a LPG a k dispozici je taktéž automatická převodovka.
Opel Zafira se ale časem nových jednotek dočká. Případní zájemci si ovšem musí ještě pár měsíců počkat.