Opel Zafira OPC: nová generace a 240 koní

Spolu se Zafirou druhé generace si na autosalonu v Ženevě odbývá svoji světovou premiéru i nový Opel Zafira OPC. Sedmimístný sportovní van, přinášející si atraktivní design a špičkové výkony, bude na automobilový trh uveden ještě na podzim tohoto roku.

Srdcem Zafiry OPC je nový zážehový čtyřválec o objemu 2,0 l přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 176 kW/240 k, který je standardně propojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Výkonný čtyřválec Zafiry Opec, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 320 Nm, dokáže Zafiru OPC zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 7.8 s a udělí ji rychlost až 231 km/h, což ze Zafiry OPC dělá nejrychlejší produkční van Evropy.

S výkony zážehového turbomotoru dobře korespondují vlastnosti adaptivního podvozku IDSPlus se systémem elektronické regulace tlumičů CDC. O spolehlivé zpomalování dravého vanu se starají kotoučové brzdy (vpředu ventilované disky o průměru 321 mm, vzadu kotouče o průměru 278 mm) s brzdovými třmeny v typicky OPC modré barvě.

Exkluzivitu Zafiry OPC podtrhují i originální laky - zákazníci mohou volit modrý lak Arden, černý lak, červený lak Magma a stříbrný lak. Pro exteriér Zafiry OPC je charakteristická také černá výplň masky chladiče ve struktuře včelí plástve, dramaticky tvarovaný přední nárazník s velkými otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám a s integrovanými světly do mlhy a také aerodynamicky optimalizovaná křivka střechy.

Sortovní image Zafiry OPC dotvářejí také osmnáctipalcová kola z lehkých slitin s nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 225/40 ZR 18 (na přání se dodávají devatenáctipalcová kola), výrazně tvarované kryty dveřních prahů, snížený zadní nárazník a zdvojená lichoběžníková koncovka výfuku.

Sportovní duch a elegance - to je interiér Zafiry OPC. Řidič a spolujezdec dostali skvěla sportovní sedadla Recaro v kombinovaném čalounění kůže/textil (celokoženné čalounění na přání) ve dvoutónovém barevném ladění modrá/černá nebo stříbrná/černá. S barevným konceptem sedadel dokonale ladí dekorativní prvky v palubní desce a ve dveřních výplních. Zcela nově řešený je kůží obšitý sportovní volant a hlavice řadicí páky - volant i řadicí páka nesou logo OPC. Ručky přístrojů as chromovanými obroučkami jsou v modré barvě, dveřní prahy jsou kryté nerezovým ochranným plechem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků