Opel Zafira OPC: nová generace a 240 koní

Spolu se Zafirou druhé generace si na autosalonu v Ženevě odbývá svoji světovou premiéru i nový Opel Zafira OPC. Sedmimístný sportovní van, přinášející si atraktivní design a špičkové výkony, bude na automobilový trh uveden ještě na podzim tohoto roku.

Srdcem Zafiry OPC je nový zážehový čtyřválec o objemu 2,0 l přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 176 kW/240 k, který je standardně propojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Výkonný čtyřválec Zafiry Opec, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 320 Nm, dokáže Zafiru OPC zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 7.8 s a udělí ji rychlost až 231 km/h, což ze Zafiry OPC dělá nejrychlejší produkční van Evropy.

S výkony zážehového turbomotoru dobře korespondují vlastnosti adaptivního podvozku IDSPlus se systémem elektronické regulace tlumičů CDC. O spolehlivé zpomalování dravého vanu se starají kotoučové brzdy (vpředu ventilované disky o průměru 321 mm, vzadu kotouče o průměru 278 mm) s brzdovými třmeny v typicky OPC modré barvě.

Exkluzivitu Zafiry OPC podtrhují i originální laky - zákazníci mohou volit modrý lak Arden, černý lak, červený lak Magma a stříbrný lak. Pro exteriér Zafiry OPC je charakteristická také černá výplň masky chladiče ve struktuře včelí plástve, dramaticky tvarovaný přední nárazník s velkými otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám a s integrovanými světly do mlhy a také aerodynamicky optimalizovaná křivka střechy.

Sortovní image Zafiry OPC dotvářejí také osmnáctipalcová kola z lehkých slitin s nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 225/40 ZR 18 (na přání se dodávají devatenáctipalcová kola), výrazně tvarované kryty dveřních prahů, snížený zadní nárazník a zdvojená lichoběžníková koncovka výfuku.

Sportovní duch a elegance - to je interiér Zafiry OPC. Řidič a spolujezdec dostali skvěla sportovní sedadla Recaro v kombinovaném čalounění kůže/textil (celokoženné čalounění na přání) ve dvoutónovém barevném ladění modrá/černá nebo stříbrná/černá. S barevným konceptem sedadel dokonale ladí dekorativní prvky v palubní desce a ve dveřních výplních. Zcela nově řešený je kůží obšitý sportovní volant a hlavice řadicí páky - volant i řadicí páka nesou logo OPC. Ručky přístrojů as chromovanými obroučkami jsou v modré barvě, dveřní prahy jsou kryté nerezovým ochranným plechem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků