Opel Zafira OPC: nová generace a 240 koní

Opel Zafira OPC: nová generace a 240 koní

Spolu se Zafirou druhé generace si na autosalonu v Ženevě odbývá svoji světovou premiéru i nový Opel Zafira OPC. Sedmimístný sportovní van, přinášející si atraktivní design a špičkové výkony, bude na automobilový trh uveden ještě na podzim tohoto roku.

Srdcem Zafiry OPC je nový zážehový čtyřválec o objemu 2,0 l přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 176 kW/240 k, který je standardně propojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Výkonný čtyřválec Zafiry Opec, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 320 Nm, dokáže Zafiru OPC zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 7.8 s a udělí ji rychlost až 231 km/h, což ze Zafiry OPC dělá nejrychlejší produkční van Evropy.

S výkony zážehového turbomotoru dobře korespondují vlastnosti adaptivního podvozku IDSPlus se systémem elektronické regulace tlumičů CDC. O spolehlivé zpomalování dravého vanu se starají kotoučové brzdy (vpředu ventilované disky o průměru 321 mm, vzadu kotouče o průměru 278 mm) s brzdovými třmeny v typicky OPC modré barvě.

Exkluzivitu Zafiry OPC podtrhují i originální laky - zákazníci mohou volit modrý lak Arden, černý lak, červený lak Magma a stříbrný lak. Pro exteriér Zafiry OPC je charakteristická také černá výplň masky chladiče ve struktuře včelí plástve, dramaticky tvarovaný přední nárazník s velkými otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám a s integrovanými světly do mlhy a také aerodynamicky optimalizovaná křivka střechy.

Sortovní image Zafiry OPC dotvářejí také osmnáctipalcová kola z lehkých slitin s nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 225/40 ZR 18 (na přání se dodávají devatenáctipalcová kola), výrazně tvarované kryty dveřních prahů, snížený zadní nárazník a zdvojená lichoběžníková koncovka výfuku.

Sportovní duch a elegance - to je interiér Zafiry OPC. Řidič a spolujezdec dostali skvěla sportovní sedadla Recaro v kombinovaném čalounění kůže/textil (celokoženné čalounění na přání) ve dvoutónovém barevném ladění modrá/černá nebo stříbrná/černá. S barevným konceptem sedadel dokonale ladí dekorativní prvky v palubní desce a ve dveřních výplních. Zcela nově řešený je kůží obšitý sportovní volant a hlavice řadicí páky - volant i řadicí páka nesou logo OPC. Ručky přístrojů as chromovanými obroučkami jsou v modré barvě, dveřní prahy jsou kryté nerezovým ochranným plechem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2012
Stav: 142 961 km
Cena: 260 000 Kč
Opel Zafira 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 141 760 km
Cena: 80 000 Kč
Opel Corsa 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 63 580 km
Cena: 150 000 Kč
Opel Astra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 195 855 km
Cena: 98 000 Kč
Opel Corsa 1,2
Rok výroby: 2004
Stav: 138 817 km
Cena: 51 000 Kč
Opel Zafira 1,8
Rok výroby: 2001
Stav: 193 983 km
Cena: 48 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků