Opel Zafira OPC: nová generace a 240 koní

Spolu se Zafirou druhé generace si na autosalonu v Ženevě odbývá svoji světovou premiéru i nový Opel Zafira OPC. Sedmimístný sportovní van, přinášející si atraktivní design a špičkové výkony, bude na automobilový trh uveden ještě na podzim tohoto roku.

Srdcem Zafiry OPC je nový zážehový čtyřválec o objemu 2,0 l přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 176 kW/240 k, který je standardně propojený s manuální šestistupňovou převodovkou. Výkonný čtyřválec Zafiry Opec, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 320 Nm, dokáže Zafiru OPC zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 7.8 s a udělí ji rychlost až 231 km/h, což ze Zafiry OPC dělá nejrychlejší produkční van Evropy.

S výkony zážehového turbomotoru dobře korespondují vlastnosti adaptivního podvozku IDSPlus se systémem elektronické regulace tlumičů CDC. O spolehlivé zpomalování dravého vanu se starají kotoučové brzdy (vpředu ventilované disky o průměru 321 mm, vzadu kotouče o průměru 278 mm) s brzdovými třmeny v typicky OPC modré barvě.

Exkluzivitu Zafiry OPC podtrhují i originální laky - zákazníci mohou volit modrý lak Arden, černý lak, červený lak Magma a stříbrný lak. Pro exteriér Zafiry OPC je charakteristická také černá výplň masky chladiče ve struktuře včelí plástve, dramaticky tvarovaný přední nárazník s velkými otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám a s integrovanými světly do mlhy a také aerodynamicky optimalizovaná křivka střechy.

Sortovní image Zafiry OPC dotvářejí také osmnáctipalcová kola z lehkých slitin s nízkoprofilovými pneumatikami rozměru 225/40 ZR 18 (na přání se dodávají devatenáctipalcová kola), výrazně tvarované kryty dveřních prahů, snížený zadní nárazník a zdvojená lichoběžníková koncovka výfuku.

Sportovní duch a elegance - to je interiér Zafiry OPC. Řidič a spolujezdec dostali skvěla sportovní sedadla Recaro v kombinovaném čalounění kůže/textil (celokoženné čalounění na přání) ve dvoutónovém barevném ladění modrá/černá nebo stříbrná/černá. S barevným konceptem sedadel dokonale ladí dekorativní prvky v palubní desce a ve dveřních výplních. Zcela nově řešený je kůží obšitý sportovní volant a hlavice řadicí páky - volant i řadicí páka nesou logo OPC. Ručky přístrojů as chromovanými obroučkami jsou v modré barvě, dveřní prahy jsou kryté nerezovým ochranným plechem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků