Opel Zafira: místo pro sedm

Nový Opel Zafira pokračuje v základní myšlence svého předchůdce: převést až sedm cestujících. Systém Flex7 zaručuje vysokou variabilitu interiéru a velký rozvor dostatek místa pro cestující v druhé řadě. Nejvýkonnější Zafira dostane rovných 200 koní.
Opel Zafira: místo pro sedm
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fortografie
  2. Celé znění tiskové zprávy

Fotografie nového Opelu Zafira jsme publikovali již před několika dny, nyní je Opel vypustil do světa oficiálně. Současně s nimi zveřejnil také základní informace.

Sedm lidiček...

První generace Zafiry spatřila světlo světa v roce 1999 a nabídla v té době poměrně neobyklou možnost usadit až sedm cestujcích. Zadní sedadla sice nebyla příliš pohodlná, ale to vyplývá už z celkové délky vozu. Pro malé děti to ale bohatě stačilo, stejně jako pro nouzovou přepravu dospělých. Nová Zafira na tuto tradici navazuje, takže jde rovněž o sedmimístné kompaktní MPV, které i nadádle používá variabilní systém Flex7. Díky němu lze sedadla bez problému sklopit do podlahy a není nutné je tedy vyndávat. Cestujícím zpříjemní cestu rozměrná panoramatické střecha, do zavazadlového prostoru lze naložit až 620 l zavazadel; pro srovnání Volkswagen Touran nabízí zavazadelník s objemem 695 l (obojí v pětimístném uspořádání).

...a sedm motorů

Vzhled se hodně podobá Astře kombi, když to přeženu, je Zafira pouze povytažená Astra Caravan směrem vzhůru. Oproti staršímu bráškovi povyrostla novinka na 4,47 m, rozšířila se na 1,78 m a zvýšila na 1,64 m. Starší model má rozměry 4,32 x 1,74 x 1,63 m. Rozvor je stejný jako u Astry Caravan, tedy 2 703 mm (dříve 2 694 mm). Pod kapotou zazáří motory 1.6 77 kW, 1.8 103 kW a 2.2 110 kW s přímým vstřikováním benzínu. Nejvýkonnějším benzínem bude přeplňovaný dvoulitr s výkonem 147 kW - ten si našel svoje místo také v Astře. Naftu zastoupí tři motory 1.9 CDTi s výkony 74 kW, 88 kW a 110 kW. Ke všem bude možné pořídit filtr pevných částic.

Stejně jako Astra i Zafira dostane podvozek IDS Plus, který pomáhá překonat handicap ve formě staršího zavěšení zadních kol (vlečená ramena s torzní příčkou). Současná konkurence používá totiž takřka bez výjimky modernější nezávislé víceprvkové zavěšení, které nabízí lepší držení vozu ve vytyčené stopě při projíždění zatáčkou. IDS Plus dokáže v závislosti na situaci měnit nastavení tuhosti tlumičů a současně umožňuje jízdu v různých režimech odpružení (komfort, sport). Za příplatek si budete moci pořídit aktivní bi-xenony (natáčí se v zatáčkách ve směru jízdy), DVD navigaci či bluetooth handsfree.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fortografie
  2. Celé znění tiskové zprávy
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků