Opel Zafira ecoM: neobyčejný „obojživelník“

V expozici německé automobilky Opel na boloňském autosalonu letos září i ekologicky upravené rodinné MPV Zafira, jejíž motor dokáže jet až na tři druhy pohonu. Vybrat si tak můžete, zda chcete jet na stlačený zemní plyn, benzín nebo bio-metan. Možné to je díky speciálně upravenému přeplňovanému 1,6 litrovému čtyřválci s oddělenými vstřikovacími tryskami. Ten přitom disponuje slušným výkonem 110 kW/150 koní a takto „přírodně-přátelská“ Zafira dokáže uhánět rychlostí až 200 km/h.

Při chodu na zemní plyn spotřebuje Zafira ecoM v kombinovaném cyklu na 100 km průměrně 5,3 l a vyprodukuje 144 gramů emisí CO2 na kilometr. V tomto režimu se pak dojezd na plnou nádrž rovná hodnotě 370 km, zatímco při použití rezervní 14 litrové benzínové nádrže se dojezd prodlouží ještě o dalších 150 km. Potěšující zprávou je, že i navzdory tomuto pohonu neutrpěla variabilita Opelu Zafira takřka vůbec, plynové bomby si našly místo pod podlahou a tak se v zavazadlovém prostoru ani v interiéru nic zásadního měnit nemuselo. A dokonce i tato verze disponuje technologii variabilního interiéru Flex7, díky níž se ze sedmimístného MPV rázem může stát dvoumístné a to s doslova královským zavazadlovým prostorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Opel Zafira ecoM
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků