Koupil jsem ojetou Zafiru B (2008) s 2.2 benzinem (150 koní) a čekal jsem, zda mě spotřeba zrujnuje. První test v pěti a naloženo: Praha->Zadar (Chorvatsko) 90% po dálnicích 7.4 l/100km !!! Pravda, jízda dle předpisů. Ale pohodová tichá jízda. Zpět svižnější jízda a 7,9 l/100km (s hodinovou kolonou). Vážně skvělý motor. Na 6.stupeň jedete 130km/h při 3.000 ot./min. (Mimochodem při 4.000 ot./min. jede 170km/h) Ve městě počítejte 9-10l. Ale do města mám jiné auto... :-)
A já měl za to, že novou verzí staré Zafiry je Meriva.. A teď koukám, že teda asi nee.
Meriva je menší Zafira, něco jako Golf plus, Zafira něco jako Touran.
To je test
Test příspěvku :-))
A nějaká reakce :-P
No moc tem nize uvedenym udajum o spotrebe benzinu neverim, pri 180km/h prumer 9,5?? To spis 12-15,zvlaste s motorem 1,8l?? Jinak auto je to pekny,ale porovnaval bych ho tak s Mazdou 5 nez s Galaxy.
Ta spotřeba byla udávána pro ropáka, není důvod nevěřit. U benzínu by to bylo víc, ale pokud při 130 žere pod 8 l/100, bude to při 180 míň než 15. V Německu jsem zatím nebyl, až budu, změřímn
Moje Vectra 1,8 85Kw 6/97 v Německu, když jsem jel 3/4hodinky plnej plyn, opravdu úplný doraz asi kolem 200km/h tak palubák ukazoval momentální spotřebu 16-17litrů
Já ti věřím, ale jak už bylo řešeno, motor 1.8 103kW je o generaci dál než starší 1.8ka a má nezanedbatelně nižší spotřebu. BTW, Zafira s ním dle specifikace jede 200, ale pokud tam nemá nějaký elektronický omezovač musí být schopná jet i víc - při 200km/h má na pětku kolem 5700ot/min, moment cca 165Nm a výkon pod maximem. Na plnej kotel by to těch 17 být mohlo, ale tak při rychlosti 220, při těch 180 bych to tipoval tak na 13.
Nevíte někdo proč je u Oplů někdy naftový motor ozvačen CDTi a jindy DTH (nebo tak nějak)???? Je v tom nějaký rozdíl???
To DT... je tovární označení motoru, jako je třeba u 1,8 16V 85kw je X18XE.DTH(high)= CDTI 110kwDT=CDTI 88kwDTL (low) =CDTI 74kw
Po prvním nasednutí a pár kilometrech jízdy jsem si v duchu říkal - je to hrůza - motor nejede a je to moooc velka krabice ---- ale .. S každou další desítkou kilometrů (celkově najeto cca 1600 km) jsem si k vozu nacházel víc a víc cestu. Vyšší posaz, který mi zpočátku vadil se stal naopak kladem, vyšší stavba vozu je něco s čím se musí počítat - na druhou stranu je parádně místa nad hlavou. Variabilní prostor je prostě výborná věc - člověku až za chvíli dojde jak úžasně praktická musí pro spoustu lidí tahle stavba vozu být. Motor není žádná raketa, na druhou stranu - když se mu přijdete na chuť, je to příjemný a kultivovaný služebník. Udržovat dlouhodobě vysoké cestovní rychlosti není problém (160-180 km/h na německé dálnici je pro Zafiru bez komplikací) - v drtivé většině případů stačí nechat i při větším zpomalení zařazenou 6 a jede se dál.. (průměrná spotřeba při 180 km/h byla cca 9,2 -9,5 litrů). Jezdit se dá i opravdu rychle - 220 km/h není problém po chvíli dosáhnout, nicméně Zafira dává jasně najevo že tahle rychlost pro ní není stavěná jako cestovní. Co se mi tedy moc líbilo : úžasně varibilní prostor - "předělání" z malé (?) dodávky na rodinné auto je otázkou chvíle. Pružnost a kultivovanost motoru byla na vysoké úrovni. Vyšší posaz je po určité době výborná věc. Na tento druh auta výborné jízdní vlastnosti (bohužel vykoupené velice tvrdým podvozkem). I kdyz je Zafira mohutná a vysoká, výborně se s ní manipuluje a dobře couvá. Co se mi nelíbilo: Podvozek je místy tvrdý až moc ("drncavý" úsek D1 kolem Jihlavy je opravdu hodně cítit - do té míry že je velice nepříjemný - jak hlukově, tak rázy vozu). Turbo je při zátahu relativně hodně slyšet do kabiny vozu (pozor - toto mají někteří řidiči naopak velice rádi). Zadní sedadla jsou relativně hodně tvrdé a někteří lidé si na nich déle hledají pohodlnou pozici. Zadní sedadla (6+7) jsou opravdu pouze nouzová - trochu více prostoru by se hodilo. Menší inspirace Astrou by byla příjemná Celkový závěr. Zafira s touto motorizací je velice příjemné auto, které v sobě dokáže sloučit požadavky na velikánský zavazadlový prostor, výborný rodinný vůz i auto připravené ujet i velice dlouhé vzdálenosti. Velice jisté a přesvědčivé jízdní vlastnosti jsou výborné ač je za ně potřeba zaplatit určitou mírou nepohodlí (drncání podvozku na méně kvalitním podvozku). Osobně bych v tomto segmentu volil budto Zafiru, nebo jedno z dvojcete Foru Galaxy (Smax) - dle preferencí.
S max i Galaxie jsou auta o třídu větší než Zafira, konkurentem Zafiry od Fordu je C max
Ano - jistě - samozřejmě že jsou větší - nicméně já osobně bych nehodnotil ani tak samotné rozměry či srovnával litry kufru atd., ale spíše užitnou hodnotu celého vozu - která je - alespon podle mého názoru velice, velice podobná (zjednodušeně jde o to jestli je ten velikostní rozdíl pro případné kupce podstatný). Domnívám, že pro celou řadu lidí nikoliv - a i to je důvod proč se nabízí srovnání, které jsem uvedl - minimálně já bych tak volil
IDS Plus dokáže podvozek "změkčit"? Samozřejmě ne v módu SPORT
Těžko říci, jestli do káže IDS Plus podvozek u Zafiry "změkčit" - testovaný kousek byl bohužel bez něj (kromě výbavy OPC je vždy za příplatek tuším +24.000 (?) pro všechny výbavy) - ale osobně se domnívám že ne. IDS Plus znám poměrně dobře z nové Vectry C - tam jsem ani tak nepoznal posun směrem k větší "kultivovanosti", ale spíše opravdu velice výrazný posun směrem k lepším jízdím vlastnostem a vyšší stabilitě (zejména v ostrých zatáčkách) - na už i tak výborném podvozku bez IDS Plus.
No k němu je nutné mít ESP-takže ta cena zřejmě platí pro 1,9CDTI 110kw, Turbo a 2,2direct
Ted si nejsem úplně jistý - jestli se nepletu tak ESP se do Zafiry standardne dodává k motorizacím 2,2, 2.0 a 1,9 (DTH) - jinak je za příplatek 20.000 .- Kč (ve výbavách Sport a OPC je integrován) - a IDS Plus lze pouze koupit pouze s nějakým sportovním paketem (tuším ESP jestliže není s přepínáním do sport režimu a tuším modifikovaným posilovačem) a nelze s motorizací 1,6. Ale ber mne prosím s rezervou - jen tak pátrám po paměti Vectra C má ESP s IDS Plus svázané myslím ve standardu (opět se sportovním módem) - tedy lze pro motory 1,9 2,2 a 2.0 (s V6 je tuším v základní výbavě rovnou) - a příplatek je opět někdě kolem 20.000 ?
jj, tak to přesně bude
Cena za naftový motor je u Zafiry opravdu vysoká. Na druhou stranu je třeba říc, že spotřeba 1,8 v Zafiře neni nízká, spíše naopak. Měl jsem předchozí verzi Zafiry právě s onou 1,8 a dlouhé trasy do Německa a zpět jsem nikdy neudělal pod 10l, realita byla 11l (p.s. nejezdil, jsem žádné eko, ale svižně jak provoz dovoloval). Nyní mám novou Zafiru 1,9 naftu 110kW stejné trasy stejným způsobem jízdy dělám za 7,0-7,5l (a to motor ještě neni pořádně zajetý). Ježdění po Praze vyžadovalo u benzínového auta taktéž 11l, s naftou jsem na 8,5. Rozdíl ve spotřebě je vyšší než 2litry, spíše 3, na dálnicích při vysokých rychlostech ještě vyšší. Další faktorem jasně hovořícím pro naftu je následný prodej ojetiny. Prodat benzínovou Zafiru nebylo vůbec snadné, všichni zájemci o auto chtěli naftu. Nakonec šla na protiúčet, oproti stejnému auto s dieselem jsem u dealer dostal při odprodeji o 30tis míň. Takže všem zájemcům o naftu, kalkulačku do ruky a počítat, ten hrozivý počáteční rozdíl v investici se může vrátit rychleji než byste na první pohled očekávali.
No co se tyce spotreby, tak je jasny, ze naftak min zere, ale je otazka o kolik. Napriklad jsem v zime jel s podobnym autem (Scenic Grand 2.0 16V - benzin, je to typove shodny auto se Zafirou) v zime z Bernu do Brna, auto melo najeto v ty dobe cca 2500 km a bylo skoro plne nalozeno (4 dospely + 2 deti) a spotrebu jsem mel 8,2 l (podle PP) pri prumerny rychlosti 105 km/h (z toho poslednich 100 km jsem jel sedesatkou anzto bylo dost nasnezeno a silnicari ns\estihalo, huste snezilo ...Jinak jezdim v prumeru za 8 l, (30% mesto + zbytek okresky) a nevim, zda bych mel s naftou 6 l. Navic (pry) motory nemaji rady kratky popojizdky a naftaky obzvlast.Takze klasicka otazka benzin nebo nafta zalezi na tom, kolik clovek rocne najezdi + cenovy rozdil pri koupi. Tato hranice se pohybuje u beznych aut kolem 20-30 tisic km rocne.
No zkušenosti majitelů Vectry B s motorem 1,8 103Kw-kolem 7litrů normál jízda, on bude opravdu ten pokles spotřeby oproti té staré dost velký. Má to proměnný časování apod.Já mám tu starší 1,8 ve Vectře a čistě město s klima tak 10-10,5litrů.
Při běžné jízdě mimo město to těch 7 u nového motoru může být, ale na Německé dálnici nebo ve městě ani omylem! Moje zkušenost je taková, že Zafira oproti Vectře B se stejným motorem chtěla na dálnicích o 1-1,5l paliva víc (větší odpor). Předpokládám, že u nových modelů to bude podobné.
Se Zafirou B 1.8 103kW mám po 9300km průměr 8,2, ale to je ovlivněné zejména záběhem v době zimy, kdy spotřeba šplhala až k 9 l/100. Od nějakýh 7500 tis. km jsem trvale pod 8l/100, na to že jezdím prakticky polovinu jízd v Praze a zbytek dálnice, myslím že to celkem jde. Teď v létě je v tom navíc tak z 50% klima.Jen na ukázku vždy km při čerpání a spotřeba: 7403 7,54 / 8028 7,87 / 8690 7,58 / 9336 7,67. Čerpáno vždy do plné nádrže, spotřeba počítána z čerpání a ujetých km mezi nimi, takže dlouhodobě je to velmi přesná hodnota.
Tak to jsem předpovídal dobře tu spotřebu. Nový Civic 1,8 103Kw žral ve městě při prudší jízdě 8litrů, takže větší a těžší Zafira má při normální jízdě město 8,2, což odpovídá.
Ještě co se týče momentu, ta 1.8 má 90% z maximální hodnoty (175Nm) v rozsahu 2200 - 6200 otáček. V praxi to znamená, že třeba na trojku lze plynule a celkem slušně akcelerovat z 50 na 140 km/h bez potřeby řazení. To se třeba při potřebě rychlého předjetí, nebo zařazení do pruhu na dálnici vcelku hodí... Spotřebu při těch 140 na trojku bych tipoval tak na 15, ale o to při potřebě maximálního zrychlení zas až tak nejde...
My máme ten samej starší motor ve Vectře C a spotřeba je kolem 8,5 litru- kombinace město/mimo město tak půl napůl. Klima jede věčně a nešetřím to. Vzhledem k tomu, že to auto váží 15 metráků, tak si myslím, že je to dobrá hodnota. Po dálnici při 140 to bere 7-7,5l.
Zafiry B pochopitelně
Me se libi to prirovnani k benzinovemu motoru v oblasti otacek 1800-2500. Fakt skvely pasmo Celych 700 otacek Pripomina mi to porovnani v testu OII, kdy naftak mel lepsi hodnoty zrychleni ze 60 na 100 km/hod na sestku. Tomu rikam dulezity udaj
říkají ti něco procenta? Jasně že pro formuli v 13 000 ot je 700 nic :)
Lenze 700ot u naftaka je ine ako 700ot pri benzine :)
Jen takový malý detail, tato Zafira Cosmo není, spíš to vypadá na Enjoy. Cosmo má stříbrný střešní ližiny a polokožený čalounění.
Tak tak, liziny su strieborne, polokoza vo vybave cosmo!!!!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.