Opel Zafira 2.2 DTI po 40000 km (zkušenosti)

49 komentářů

Petr
20. července • 16:08

Dobry den koupil jsem zafiru 2.0dti 2001 a najednou pri nastartování kucka jde spatne do otacek a kouri cerne poradi mi nekdo co delat dekuji

Jaroslav Stejskal
23. září • 16:10

zdravim pane nemam skušenost s naftovou zafirou ale to co říkáte mi připadá na vstřiky nafty nebo čerpadlo

Petr
20. července • 16:04

Krasny den koupil jsem zafiru 2.0dti 2001 a najednou pri startu kucka a kour

dusan
22. února • 19:24

dobry chcel by som vediet ci do opel zafira A 2,2 napasuje motor z opel zafira A 2,0

Leoš
3. června • 20:19

Kdo dokáže poradit.Mám Zafiru 2,2dti.Při normální jízdě spadne výkon asi tak na40km vh.Musím zastavit zhasnout motor aznovu nastartovat nevím co stím je zhruba najeto 90000.

Tomáš
22. dubna • 17:34

Zdravím pánové;-)
Já mám Zafiru 2,2 Dti r.v. 2003 Za tu dobu jsem s ní najezdil poctivých 86 654 km ani o kilometr víc, takže skoro nový motor :-D Poctivý servis atd. Akorát jsem vynechal minulý rok, takže příprava na zimu absolutně žádná a jsem zastánce toho názoru, že v zimě auto parkovat zásadně venku a nebo zazimovat a nevyjíždět s ním. V mým případě ho parkuji v zimě venku a teprve letošních arktických mrazech, jsem poznal absolutní odolnost a spolehlivost těchto motorů, kdy u nás padal rtut' teploměru pod mínus 30 stupn'ů. Už na podzim mi selhala na 3tím válci žhavící svíčka. Nebyl jsem schopnej ji vyměnit a myslel jsem jak přišli tyto mrazy, že jsem v koncích a proklínal jsem se, že jsem se na to vykašlal, ale zafira s tímto motorem mě fakt překvapila. Na třetí otočení motor naskočil necelou minutku brblal než se zahřál a začal spalovat 3tí válec a to dodávám, že v ní mám stále originál baterku, která taky tyto marzy vydržela. Její stáří je pomali 9 let. Když jsem viděl souseda, kterej má navoněnýho Mercedesa a jaký problémy měl on, rozhodl jsem se, že tuhle Zafiru nikdy neprodám, i kdybych si měl koupit nový auto. Jinak za těch necelých 90 000 km co jsem s ní najel, jsem 2x měnil žhavící svíčku, snad 10x měnil halogenky v předních světlometech a při 80 000 km komplet brzdy, jinak bezproblémový, vinikající, spolehlivý auto. Svojí spolehlivostí mě přesvědčila tato zima, kdy jsem na ni nebyl absolutně připraven s originál bateriíí a s funkčními 3mi žhavícími svíčkami. Mám zkušenosti jenom s tímto motorem a automobilem. Zafira z roku 2003 a troufám se říct, že svojí kvalitou a spolehlivostí, by hravě stračila do kapsy mnohdy novější a luxusnější auta. Bohužel jeden mínus přece má. Za tuhých mrazech, jde opravdu hodně špatně zasouvat zpátečka. Až je motor a převodovka teplý(á) vše je o.k. Zkoušel jsem i řidší přvevodový olej a ani to nepomohlo:-/ Tod' mé zkušenosti s Opel Zafira 2,2 dti r.v. 2003:-)
Děkuji vám B-]

Dave
14. ledna • 20:54

Mám taky Zafiru 2,2 DTI, r.v. 2004. Při 130 km/h točí motor 2900 ot/min, takže zpřevodování dost odlišné od udávané Zafiry v článku. Je možné, že novější Zafiry dostaly jiné zpřevodování. Při 130 je hluk ještě přijatelný, výrazně hlučnějí je Zafira od cca 160 km/h. Je fakt že by to i tak sneslo ještě podstatně těžší pětku nebo šestku. I když je tento motor v některých článcích charakterizován jako tichý, v Zafiře je to spíše bručoun, motory VW TDI jsou tišší.
Jezdím s ní přes 3 roky, spotřeba oleje prakticky žádná (od zhruba poloviny r.v. 2003 mají 2,2 DTI lepší povrchovou úpravu vložky válců, takže nežerou olej). Průměrná spotřeba (mix všech režimů) cca 6,5 l. Při jízdě po dálnici vyššími rychlostmi spotřeba rychle roste (vyšší stavba vozu).
Jinak auto jako celek je velmi spolehlivé a bezproblémové.

Jirka
13. listopadu • 7:48

Dobrý den,
četl jsem článek pana Miloąe Henricha "Opel Zafira 2.2 DTI po 40000 km
(zkuąenosti)" a nerozumím tam poznámce: U varianty VAN (přestavba na
automobil kategorie N1) je sice pouľití zadních sedaček zakázáno, nicméně
jsou součástí vozidla, takľe záleľí na provozovateli, jestli chce riskovat
případné problémy s policií či finančním úřadem. Znamená to ,ľe Zafiry se
vyrábějí ve dvou provedení a to VAN a MPV?. Do VANU se dá dosadit třetí sada
sedaček, ale nesmí se pouľívat a u karoserie MPV jsou od výrobce namontovány
a mohou se pouľívat?. Prosím o odpověd nebo o vysvětlení. Chtěl bych
zakoupit ojetou Zafiru a nerad bych se nechal napálit.
Dále bych chtěl poděkovat za vinikající články pana Miloąe Henricha, kde se
člověk dozví opravdu vąechno potřebné.Děkuji za odpověd a přeji pěkný den
Smutný Jiří

Kelis
17. srpna • 16:46

Třetí ředa sedaček bude u Zafiry vždy i když je tam nechcete. Jen budou v podlaze znepřístupněné a vy ušetříte cca 30000,- Kč (Teda tak to bylo před 3 lety, kdy jsem to auto kupoval) Jinak já jsem se Zafirou spokojen a třetí řadu sedaček vysouvám častěji než 1x za rok, jak tu někdo psal. Hlavně, když si děti pozvou kamarády a jedeme na výlet.

Rudolf Ruth
13. února • 11:25

Mám Zafiru 2,0 Diesel a teploměr chladící kapaliny při jízdě v obci, nebo jízdě úplně "nalehko" spadne z běžné provozní teploty těsně pod 90 st.  na minimum, tedy do pozice, jako kdyby byl motor úplně studený. A to vše i po výměně termostatu za nový ve značkovém servisu Opel. Je to v pořádku ?? Ruth

Mates
26. dubna • 12:27

Nemohu najít na www.auto.cz opel vectra club porad

Lukas
20. listopadu • 9:02

Vlastním Opel Astra 2.0 Di 16 V , což je motor, který se do Zafiry také montoval, a ze kterého motor 2,0 Dti vznikl přidáním mezichladiče stlačeného vzduchu. Mohu potvrdit,  špatnou funkce ventilace, zejména zamlžování při vypnutí klimatizace, neboť tyto dvě auta mají hodně společného. To platí i o vyšší spotřebě oleje, která se u mého vozu pohybuje okolo 1,5 l mezi výměnami, a je potřeba ji důsledně hlídat. Ač jinak skvělý vůz s výbornými jízdními vlastnostmi, tak v současnosti mě trápí problém, že při jízdě nad 3000 ot/min se rozsvítí kontrolka řídící jednotky, a motor se přepne do druhého režimu a ztratí výkon. Po vypnutí motoru a opětovném nastartování se vše vrátí do normálu, ale je nutné jezdit do 3000, jinak se vše opakuje. Diagnostika řídící jednotky neukazuje žádnou chybu. V servisu mi řekli, že to dělá asi špatná váha vzduchu, a to jde zjistit jenom její výměnou. Jelikož stojí 8000, tak bych se chtěl zeptat, jestli někdo z návštěvníků těchto stránek má stejné zkušenosti, případně opravu za sebou. Divím se , že po opětovném nastartování se vrátí vše do normálu, myslel sem si, že když je špatná váha, tak kontrolka svítí pořád. Moc děkuji za všechny příspěvky.    

jakub silný
26. ledna • 18:17

jednoznacne regulator tlaku turba ja jsem sehnal za 200 kc na vrakovisti a po výmene mam najeto 25000km a je to cajk

anonym
28. ledna • 20:08

nieco podobne robi nova vectra 2.2dti, ale len po niekolkych hodinach na dialnici.

V servise s tym nevedia nic urobit, pocul som, ze spolu s kontrolkou serva to indikuje vadne trysky. Inak auto ide v pohode cez 200, tak neviem.

theo
20. listopadu • 21:07

Kamarád má Astru 1,7 Dti, která taky postupně ztrácela výkon nebo spíš jednou jela a jindy ne. Žádná kontrolka neblikala, ale na diagnostice to zjistili. Čidlo prej bylo stejný s 2,0 l verzí a stálo to 7 a půl prutu.

Miloš Hernych
20. listopadu • 16:49

Váhy vzduchu jsou zřejmě prokletím u více automobilek, viz. např. VW TDI motory.
U Opelu by mohlo jít o zanesení sání nebo potenciometru nečistotami - doporučuji Motorcafé na www.auto.cz. V sekci Opel Vectra Club byla okolo 1000.příspěvku (říjen 2002) řešena problematika samodomo opravy váhy vzduchu u benzínových variant - za pokus by to snad stálo i u dieselu. Ve značkových servisech jsou s opravami "rychle" hotoví - vyměnit a basta!

Mikin
15. listopadu • 3:11

Většinou se do diskusí o hodnocení automobilů nezapojuji, protože se svými 3O tis.km/rok se na to necítím až takový kadet.Nicméně Zafirou 2,0DTI jezdím skoro 2 roky a pro mne a pro rodinu si nedovedu představit lepší vůz za stejnou cenu/v době pořízení 7-místná konkurence začínala o dalších 200-300tis.výše , Picaso či Scenic pouze 5 míst, Honda Stream  pouze benzin, a Peugeot 307 SW byl až později/.Jelikož mám dvě děti do autosedaček a navíc stejně staré, znamenalo by to, že mi sedačky zaberou prakticky celou 2. lavici. Proto v Zafiře pro autosedačky takřka trvale používám zadní sedadla a naopak prostřední řadu používám jen občas při obsazení více jak 2 dospělými.Díky skvěle řešenému posunu střední řady není přístup k zadním sedačkám nijak omezen a navíc caparti si jezdí pohodlněji než poslanci v limuzínách.Pevné uložení zadních sedáků mi také zcela vyhovuje, neustále vyjímat a přenášet vesměs neskladné kusy není žádné potěšení.Jinak se spotřebou "no problem"-i když vyjedu nádrž svižně,je "problém" se dostat přes 7,5 lt/100, jízdní vlastnosti vyhovující, parkování i bez asistenta v pohodě.Možná by prospěly zadní posuvné dveře jako třeba u M-B Vaneo, pro řidiče menší postavy je stejně jako asi u všech MPV fuška s naložením boxu či kol na střechu, ale s tím už se musí počítat.Jinak Zafiru mohu doporučit, přestože mým snem je napříště Chrysler Voyager...,ale to až příště.

Miloš Hernych
16. listopadu • 10:02

Výběr auta je čistě individuální záležitost. V našem případě byly hlavními argumenty pro Zafiru:
- vnější rozměry - nejčastěji se pohybujeme po velkých městech a dálnicích. Tím pádem z výběru odpadly velké vany Sharan/Alhambra/Galaxy, Voyager, atd. (při parkování je každý centimetr dobrý a najít v centru Prahy místo pro auto nad 4.5m není nejjednodušší) + minivany typu Agila/Wagon R+ (to zase nejsou auta na dálnici).
- Koncepce sedaček - "všechno s sebou" je v našem případě ideální řešení.
- Motorizace - nemusím mít žádný supersport, ale větší auto si žádá poněkud výkonnější motor i v dieselu.
- Design - Vaneo, Combo ap. jsou koncipovány spíše jako užitková auta, Scenic I byl před rokem za zenitem, Picasso je trošku sázka do loterie.

Lvy
14. listopadu • 21:16

Během záběhu a 1. servisního intervalu (30000km) jsem doléval 2 litry, což sice není málo, ale odpovídá zlomku výrobcem udávané spotřeby 0.6 l/1000 km (0.6 x 30 =18 litrů mezi výměnami oleje….!).

Mi se to zdá naopak jako šíleně hodně, skoro pět let používám VW 1.9TDi 81kW a ještě nikdy jsem nemusel dolívat olej a to jsem jednou mezi prohlídkama udělal zmíněných 30000km. Jen pro zajímavost, výrobce přitom udává maximální spotřebu oleje 1l/1000km!!!

Miloš Hernych
15. listopadu • 18:44

To byla poznámka pro "znalce" - původní motor 2.0DTI, z kterého 2.2DTI vychází, je pověstný velkou spotřebou oleje. V prodloužených servisních intervalech se projeví to, co u výměn po 15kkm ani nezaregistrujete - mezi horní a dolní ryskou většinou bývá tak 1l a pokud při plnění dolejete na horní, při výměně se olej blíží dolní rysce. 

petr
14. listopadu • 9:52

Po přečtení článků musím reagovat na motor 2,0DI. Měl jsem Zafiru 2,0Di a později vyměnil za 2,2 DTI. Samozřejmostí je velký rozdíl výkonu a točivého momentu. Najel jsem s motorem 2,0DI 95000 km a musím přiznat že si vzala od výměny do výměny oleje cca 1l oleje. Spotřeba paliva byla při hodně spořivé jízdě 4,6 l/100Km při jízdě jako pr... max do 8l. a to jela v pohodě i 180km. S 2,2DTi jsem najel 46000 km. Myslel jsem, že spotřeba oleje je záložitostí zajetí motoru , ale spotřebu mám tak 5litrů a v Oplu mě řekli, že turbo dvoulitry si berou ještě víc !!!!! Při velmi úsporné jízdě jsem se dostal min. na 5,6 l a když to na dálnici rozjedete, tak se dá v pohodě jet za 10l. Také mám rozdílný názor na startování v zimě s 2,2. Musím 2x žhavit aby motor v pohodě naskočil oklo 0st C.Jinak sice naskočí, ale jako by se mu nechtělo. Při nižší teplotě, tak - 5st C už žhaví déle a je to OK. To třeba 2,0 nedělala. Dokonce jsem nechal vyměnit žhavící svíčky a je to to samí.

 S klimatizací jsem neměl problém  ani s 2,0 ani se stávající 2,2. Přikláním se k doporučení jednoho pisatele, že je dobré si přitopit. I když nad 30st C je klima tak akorát. To je ale subjektivní pocit. Boční okénka mě naprosto vyhovují, myslím, že hodně záleží, kde člověk sedí, jestli hodně nahoře, nebo naopak až dole.

 Palubnímu počítači se dá opravdu věřit a ukazatel paliva berte opravdu s hodně velkou rezervou. TIP K PALUBNÍMU POČÍTAČI: Po natankování stačí zmačknout nulovací tlačítko a držet 3s dokud se neobjeví  hvězdičky a všechny hodnoty, co jdou měnit, se vynulují najednou a nemusíte je po krocích měnit.

 Podvozek je ideální s pneumatikami 195/65/15 ale na ráfcích 6,5 např. z OMEGY B. Auto je o hodně stabilnější, tiší, ale i hezčí, protože kola nejsou tak zapuštěná.

 Couvání nedokážu posoudit, protože na obou vozech je parkpilot a to je věc k nezaplacení. Přikláním se k názoru autora článku , že si radši vše vezu s sebou a sedačky v 3 řadě jsou super a vyndat jdou cca 10minut, ale potřebujete nářadí.

Doporučení: Zkuste internetové stránky (v němčině) o Zafiře. Jsou tu různe tipy a technické možnosti vylepšení auta např. tempomat za 1750,-Kč,super vyřešeno uchycení zadního plata atp.ceníky,barvy odkaz, adresa: http://www.langzeittest.de/opel-zafira/index.php .

Miloš Hernych
14. listopadu • 10:32

Vyšší spotřeba oleje je prý u DTI dána ne zcela povedenou konstrukcí mazání dmychadla, kdy se olejová mlha může dostávat do nasávaného vzduchu. U 2.0DTI je podle ohlasů v konferencích vysoká spotřeba kus od kusu (někomu "nežere" vůbec, někdo jezdí spíš na olej než na naftu...), u 2.2DTI jsou stížnosti na spotřebu oleje vyjímečné.

Je fakt, že jsem při teplotách okolo 0 asi 2-3x zaznamenal "zaškobrtnutí" - jako by nechytil první, ale až 2.válec v pořadí. Možná mají pro tuto teplotu nastaven příliš krátký interval žhavení.

miluna
12. listopadu • 21:59

No není to o zafiře ale měl jsem rok Astru G caravan s 2,0 16V diesel a vše uvedené se vztahuje i na toto auto, jen upřesním nemělo to vpředu tak velké okno ale rozmrazení v zimě trvalo příšerně dlouho, velice špatně konstruovaný výdech topení! a vůbec se to nedalo odmlžit! několikrát se mi v létě také stalo že jsem musel zastavit u kraje silnice proto že po vypnutí klimatizace (manuální) se auto zevnitř zpotilo tak že z něj nebylo vůbec vidět !!! okna otevřít , foukání na přední sklo, větrák na max a stejně to trvalo 10 min než se okno vysušilo alespoň tak aby bylo něco vidět! Katastrofa! Hledal jsem ucpaný pylový filtr nebo tak něco ale ne jen špatná konsrukce topení. No i inženýři s trojkama chtěj něco dělat . Jinak super auto!

coolio
10. listopadu • 23:26

Taky jsem absolvoval se Zafirou jeden dlouhý výlet, minulý rok v létě do Francie. Souhlasím s autorem, spotřeba není vysoká, s motorem 2.0DTI to za 3000 km dalo průměr 7.2 l/100km, plně naložené auto se 4 osobami, a to se nejelo na spotřebu.
Pískání od zadních kol jsme zaznamenali také, ale po několika desítkách kilometrů to přestalo. Kdoví proč.
Sedačka byla absolutně vyhovující, měla nastavitelnou bederní opěrku, spíš kdyby sklápěcí opěrka na řidičovu pravou ruku byla o něco výše, nebo byla stavitelná. Levou ruku jsem dával přímo na rám okna, ne na dveřní opěrku.
Taky chyběla zásuvka v zavazadlovém prostoru, takže lednice se vezla na prostředním sedadle vzadu, které bylo pro ni jako šité.
Tohle auto považuji za povedený polykač kilometrů, výkon a cena za něj jsou myslím si adekvátní. Navíc, konkurencí mu je u nás jen Scénic a možná Picasso, Touran je moc drahý, Almera malá, Sharan a Espace jsou ještě o něco výše.

mida
11. listopadu • 17:16

Touran je drahý? Podle čeho to posuzuješ? Nechám si poradit, dík.

Miloš Hernych
11. listopadu • 21:00

Teď jsem se díval na ceník Touranu a ekvivalent recenzované Zafiry (2.2DTI/ Elegance, tedy nejdražší varianta), doplněné o hlavové airbagy a aut.klimatizaci (celkem 818.600Kč), tedy Highline s 2.0DTI přijde v základu (bez aut.klimatizace a sedaček 3. řady) na 900.600Kč, doplatek za aut.klima 5.500, sedačky 16.500Kč = 922.600Kč.
Dá se předpokládat, že na Zafiru si ještě u prodejce můžete "vyhádat" slevu (v našem případě to bylo asi 77.000Kč...), u novinky Touranu to jistě bude těžší.

mida
12. listopadu • 15:58

má ta zafira v ceně, kterou uvádíš, CD přehrávač, ESP, litá kola 16", sportovní sedadla, mlhovky,zadní zatmavená okna, kožený volant, počítač a tempomat,?

Dík

Miloš Hernych
12. listopadu • 16:31

Tempomat, zatmavená okna, kožený volant, mlhovky a počítač jsou v základu, ESP 19.800Kč, sportovní sedadla 8.800Kč, rádio s CD 6.900Kč, 16palců 6.300Kč. Celkem tedy 860.400Kč

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mida
13. listopadu • 9:37

Díky Miloši,konečně je to OBJEKTIVNÍ srovnání cen a ne porovnání banánu s ananasem.

Volím Touran, protože:

- má vzadu 3samostatná sedadla a ne lavici

-6+7 míst je v takovým autě totální hovadina, kterou mohu použít max. 1x za dobu, co to auto budu mít

- Touran má proti Zafiře špičkovej podvozek

- zvolím automatickou klimu už jenom pro to, že je dvouzónová

- TDI volím s automatem DSG, což je v současné době maximální vychytávka se spotřebou jako manuál, tedy téměř žádnou a při tom to jede jako svině

- těch 40tisíc rozdílu v ceně novýho dostanu zpátky v rozdílu cen ojetýho

takže se aspoň pořádně svezu, abych to nemusel cpát Špidlovi do tý jeho bezedný prdele.

Mějte se

MIDA

MF
13. listopadu • 12:17

V novej Zafire je podla mna celkom dobre koncipovana prave ta druha rada. Da sa pekne sklopit stredne sedadlo a je to prijemna opierka s takym boxom.

Ako je to so zarukou VW ? U nas je na Zafiru po novom zaruka 3roky.

Ostatne veci beriem ako vyhody VW. Ako minus by som tiez videl dizajn, ale na ten sa mozem vybodnut a interier je celkom gut.

Miloš Hernych
13. listopadu • 10:53

Pro Touran mluví i rozdíl 4 let, což je při současném tempu vývoje jedna generace.
Vadí mi však na něm jedna věc - je to taková "krabice od bot"...

mida
13. listopadu • 17:23

to máš pravdu, ale já budu sedět uvnitř a tam to není špatný,

Radim
18. listopadu • 15:24

Ve vnitr je to strasny jel jsem s tim 800 km. Bylo to sice auto z nemecke pujcovny s 6000km. Je to hlucne a interier pusobi velmi,ale velmi plastove levne. Nezalicovane a neprijemne na dotyk. Zafira mi prisla lepsi i na pohodli. Lepsi je Touareg.

Miloš Hernych
11. listopadu • 10:49

Zásuvka 12V je schovaná v kufru v pravém úložném prostoru.

Touran je dle mne postaven jako přímá konkurence Zafiře, cenově jsou si také velmi blízko.

coolio
12. listopadu • 4:47

Tak to je škoda že jsem tu zásuvku nenašel, i když jsem tušil, že tam někde bude.

Jinak k tomu Touranu, ano, je to přímá konkurence, ale vzhledem k ceně nevím jaký bude mít úspěch. Rozdíl v ceně je skoro 10%, navíc Zafira se už dlouho vyrábí a ty slevy jsou reálné - letos byla někde reklama na Zafiru s klimou od 550tis. I když diesel v ní asi nebyl.

Co mě ale děsí je cenový pád u nového auta - tři roky starou Zafiru seženete za 400tis., to je polovina!

Miloš Hernych
12. listopadu • 7:02

Czech Team Edition byla v 1.6 za 550, v 2.0DTI tusim za 600.000Kč. Jednalo se o nejméně vybavenou verzi Club, doplněnou o mechanickou klimu.
Cenový pád je obvyklý u všech aut, u Zafira však podle mne nebude tak dramatický - jednak jich na trhu moc není, jednak se jedná o poměrně módní segment a není to auto s nějakými výraznými problémy ani drahou údržbou a provozem.

Touran se u nás prodávat bude už jenom proto, že to je VW... Česká mánie po "lidových vozech" je pověstná.

Niemand
10. listopadu • 22:22

Mel jsem moznost nekolikrat (bohuzel jen kratce) vyzkouset Zafiru s motorem 1.8 a automatickou prevodovkou. V aute jsem jel pokazde pouze ja spolujezdec, nicme se mi zdalo ze auto jede velmi slusne. Dokazal bych si sice predstavit jeste silnejsi motor, ale na co. Podvozek se mi zdal na ceske silnice celkem adekvatni, znam i daleko tvrdsi. Tento Opel na me udelal velmi dobry dojem. Jedinym neduhem je pro me pomerne zastaraly design plaubni desky a velmi lacine pusobici plasty. Sedacky se mi osobne zdaly v poradku. Vyhled se mi zdal dobry, na masivni A sloupky se da zvyknout i po kratke jizde. Asi je to silne subjektivni.

Jaroslav Stejskal
23. září • 16:27

mam prozbu mam zafiru 1.8 benzin manual a děla mi hrozny nesmysli jako třeba,že když chci nastartovat tak mi chytne na potřetí a to na tři válce po cca 5ti vteřinách naskočí normálně ale nejde za plynem když se konečně rozjede tak výkon vynechává jako by neměla benzín přitom v nádrži je asi 25 litrů benzínu ujede přesně 4 kilometry a chcípne při opakovaném startováni je uplně bez snahy chitit jako by byla na suchu musím jí hodinu necha být a potom okamžitě chitne na všechny válce ale opět dojede pouze 4 kilometry měl sem to na diagnostice tam mi řekli,že nasávaný vzduch podle poč. je -47 stupnů jinak prý vše ok ani v servise nic nezjistili žádám o jakou koli pomoc pryč jí nedám děkuji všem

mida
10. listopadu • 17:06

pokud je mi v autě zima díky manuální klimatizaci, tak přece stačí mírně přitopit a je to. Vtip je v tom, že z klimy jde vychlazený vzduch do vložky topení a tam si ho můžu mírně přihřát, aby mi v autě nebyla zima.  Snad autor už příští léto nezmrzne........

Peter L
10. listopadu • 13:12

ten presný palubný počítač Vám celkom závidím. Svojmu som prestal veriť keď ukazoval dozajd 0 km a v nádrži bolo ešte aspoň 5 litrov.

Drrrak.2
10. listopadu • 18:15

V Nemecku na dalnici jsem se jen tak nahodou podival na dojezd a qakalo mi to 40km. A nejblizsi pumpu 46km. Klepal jsem se jako ratlik, aby mi to na BP vyslo, bo hledat odtahovku ve dve rano - to neni zadna sranda

Radim
18. listopadu • 15:06

A jeste zaplatit pokutu 47 euro za nezpusobile vozidlo.

drrrak.2
18. listopadu • 16:04

Ale, ale, copak copak? Ze by osobni zkusenost?

JJ
10. listopadu • 12:22

Sice jsem se Zafirou nenajezdil 40 tisíc, ale nějaké zkušenosti taky mám - konkrétně s tímto popisovaným motorem a pak s jakousi 1.6 (benzín).

S tou 1.6 to bylo vyloženě podmotorované, s dieselem mám shodné pocity jako autor. V obou případech to znamená i při normální jízdě po dálnici motor vytáčet a tím pádem kravál. U toho benzíňáku se taky musel velmi často řadit. Možná jsem úplně mimo, ale typické použití Zafiry bych viděl právě jako rodinné auto (pro dospělého je to vzadu dost nepohodlné) na delší cesty a tam se s jízdou po dálnici musí počítat.

Velký problém byl mizerný výhled dopředu přes "A" sloupky, kde ani to trojúhelníkové okno nepomáhá. Osobně mi také dost vadily sedačky, ze kterých mě po tisíci kilometrech za jeden den bolela záda a ramena ještě druhý den (ale tenhle problém jsem měl u všech Opelů s výjimkou Sintry, takže to není vyloženě neduh Zafiry a navíc to bude značně individuální). Zadní skládací sedačky jsou vyloženě nouzovka a použil jsem je jen jednou. Celkem mi vadilo, že nejdou z auta vyndat, protože těch pár litrů v kufru navíc by se hodilo.

V zimě to šlo, jízdní vlastnosti v pořádku, jen jsem to jednou vlastní nepozorností zahrabal v závěji. Problém byl, když do auta nasedlo více lidí - okamžitě orosená všechna okna a trvalo to opravdu dlouho, než se osušila. Pro auto tohoto vnitřního prostoru jsou ty rozvody vzduchu opravdu nic moc - vyloženě si to říká o výdechy nahoře na "B" sloupcích, jako má třeba Volvo S/V70.

Miloš Hernych
10. listopadu • 20:01

Do Astry je 1.6i/100k dobrá, do Zafiry asi opravdu nic moc. To samé nebo ještě horší bude 2.0DI, která se už naštěstí ani neprodává. Těch 1.6ek třeba na Slovensku jezdí dost, u nás jich je jen minimálně. Stejně vzácné jsou i 2.2i, "zlatým" středem je 1.8i/125k.
Vysunuté a tím pádem vadící A-sloupky jsou pro tuto kategorii typické, časem se na to dá zvyknout.
Dlouhých "štrek" přes 1000km jsem jako řidič absolvoval několik, ale k sedačce jsem výhrady neměl. V Sintře mi sedačka také vyhovovala, ovšem motor 2.2i/147k byl v přímém srovnání s 2.2DTI v Zafiře hodně hodně líný, i když je Sintra jen o 3q těžší - zřejmě výrazně těžší zpřevodování.
Mně naopak koncepce "vše s sebou" vyhovuje, protože nemám přebytečné sedačky kde skladovat.

skdd
11. listopadu • 11:57

1.6 do zafiry je zrut benzinu, nic ine. Absolutne nevhodny motor. 1.8_16 ujde ale spolu s AT sa v meste dostava spotreba do nebeskych vysok. 2.2_16 s AT mame a nemam jej co vytknut akurat pri vyssich rychlostiach na dialnici rastie spotreba vdaka velkej celnej ploche (laickym pozorovanim, nie meranim, sa pri 150kmh dostavam na cisla take ako na omege 3.2AT). 2.2DTI mame s MT, od maja celych 30tisic km. Spotreba oleja 0.5l na 15tisic km. Priemerna spotreba 6.7 litra pri jazde mesto:mimo mesta 50:50. Auto je permanentne niecim nalozene. Sprevodovanie pri vyssich rychlostiach si pyta 6tku. Inak ziadne problemy so Zafirami.

Miloš Hernych
11. listopadu • 13:19

Mám vypozorováno, že když na pravidelné trase asi 100km po dálnici nastavím tempomat na 140km/h, vzroste dle pal.počítače průměrná spotřeba přesně o 1l/100km oproti spotřebě při nastavené rychl.120km/h. Sice se jen těžko dá udržet rychlost na konstantě, nějaké to přibrždění nebo zrychlení je sem tam potřeba, ale pro představu stačí.

bob
10. listopadu • 11:42

po kliknutí na náhled obrázku křivky točivého momentu se detail v novém okně nezobrazí

Jinak supr.

Petr Broža
10. listopadu • 17:52

Už je to opraveno.

Doporučujeme

Články odjinud