Opel Zafira 2012: nová generace odhalena

S citelným předstihem před oficiální premiérou na autosalonu ve Frankfurtu Opel představuje novou Zafiru (+ video)

Jistě si vzpomenete, že evropská odnož koncernu General Motors letos v Ženevě vystavila studii Opel Zafira Tourer, nyní již máme snímky a technické detaily k její sériové podobě. Novinka se sedmimístným uspořádáním karoserie MPV navazuje na předchozí generace z let 1999 a 2005, nicméně se vyznačuje odvážnějším a dynamičtějším stylingem. V konkurenci evropských minivanů se hodlá prosadit také hodnotnějším zpracováním a prvotřídní výbavou. Uvidíme. Prezentační video je pro vás připraveno na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová Zafira kupodivu zůstala do značné míry věrna pojetí celkem odvážné ženevské studie, ale zároveň si zachovává evidentní příslušnost k ostatním moderním Opelům. Proudnicově vyvedené siluetě dominují výrazné přední sdružené svítilny ve tvaru bumerangu. Interiér pak oproti studii využívá poněkud více prvků z ostatních sériových modelů značky Opel. K dojmu vzdušnosti má kromě světlých obkladových materiálů přispět také vysoké panoramatické čelní sklo (s něčím podobným jsme se v testu setkali již u výběhového Opelu Astra GTC) plynule přecházející do prosklené střechy klenoucí se nad interiérem prakticky v jeho plné délce.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová Zafira je opatřena modernizovaným provedením soustavy sedadel Flex7. Prostřední řada sestává ze tří samostatných a podélně v rozsahu 210 mm posuvných sedáků, jež lze sklápět do roviny, případně vyjímat. Prostřední z nich se navíc v rámci systému Lounge Seating může změnit v komfortní loketní opěrky pro cestující sedící na krajních sedadlech. Podle tvrzení výrobce nabídne Zafira prostor pro 710 l zavazadel v pětimístném a 65 l v sedmimístném uspořádání, maximální objem nákladového prostoru po sklopení střední řady pak činí 1 860 l.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Opel Zafira modelového roku 2012 oproti svému předchůdci opět nabyla ve všech směrech. Podlahová plošina má rozvor náprav 2 760 mm (+ 57 mm) a rozchod kol činí vpředu 1 584 mm (+ 96 mm), resp. 1 588 (+ 78 mm) vzadu. V Evropě se do prodejů dostane koncem letošního roku s paletou pěti pohonných jednotek, z nichž všechny se vyznačují přeplňováním, přímým vstřikováním paliva a soustavou start/stop. Zastánci benzínu budou mít k dispozici čtyřválec 1,4 ECOtec ve výkonových verzích 120 a 140 koní (88, resp. 103 kW), pokud se soustředíte na minimální spotřebu, pak vám přijde vhod dvoulitr 2,0 CDTI v naladění 110, 130 nebo 165 koní (81, 96 a 121 kW).  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Opel tvrdí, že krátce po náběhu výroby doplní nabídku hospodárnější varianty ecoFLEX, CNG a LPG, těšit se prý můžeme také na zbrusu novou zážehovou jednotku. Zahájení prodejů nové Zafiry však nemá znamenat konec té stávající, jež by se měla vyrábět ještě nějakou dobu souběžně s novinkou. Důvod? Pochopitelně cena. Třetí generace Zafiry má být totiž nejen větší, komfortnější a hospodárnější, ale také citelně dražší. Připomeňme, že v přiložených snímcích jsou namíchány také obrázky britské verze Vauxhall.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků