S citelným předstihem před oficiální premiérou na autosalonu ve Frankfurtu Opel představuje novou Zafiru (+ video)
Jistě si vzpomenete, že evropská odnož koncernu General Motors letos v Ženevě vystavila studii Opel Zafira Tourer, nyní již máme snímky a technické detaily k její sériové podobě. Novinka se sedmimístným uspořádáním karoserie MPV navazuje na předchozí generace z let 1999 a 2005, nicméně se vyznačuje odvážnějším a dynamičtějším stylingem. V konkurenci evropských minivanů se hodlá prosadit také hodnotnějším zpracováním a prvotřídní výbavou. Uvidíme. Prezentační video je pro vás připraveno na tomto místě.
Nová Zafira kupodivu zůstala do značné míry věrna pojetí celkem odvážné ženevské studie, ale zároveň si zachovává evidentní příslušnost k ostatním moderním Opelům. Proudnicově vyvedené siluetě dominují výrazné přední sdružené svítilny ve tvaru bumerangu. Interiér pak oproti studii využívá poněkud více prvků z ostatních sériových modelů značky Opel. K dojmu vzdušnosti má kromě světlých obkladových materiálů přispět také vysoké panoramatické čelní sklo (s něčím podobným jsme se v testu setkali již u výběhového Opelu Astra GTC) plynule přecházející do prosklené střechy klenoucí se nad interiérem prakticky v jeho plné délce.
Nová Zafira je opatřena modernizovaným provedením soustavy sedadel Flex7. Prostřední řada sestává ze tří samostatných a podélně v rozsahu 210 mm posuvných sedáků, jež lze sklápět do roviny, případně vyjímat. Prostřední z nich se navíc v rámci systému Lounge Seating může změnit v komfortní loketní opěrky pro cestující sedící na krajních sedadlech. Podle tvrzení výrobce nabídne Zafira prostor pro 710 l zavazadel v pětimístném a 65 l v sedmimístném uspořádání, maximální objem nákladového prostoru po sklopení střední řady pak činí 1 860 l.
Opel Zafira modelového roku 2012 oproti svému předchůdci opět nabyla ve všech směrech. Podlahová plošina má rozvor náprav 2 760 mm (+ 57 mm) a rozchod kol činí vpředu 1 584 mm (+ 96 mm), resp. 1 588 (+ 78 mm) vzadu. V Evropě se do prodejů dostane koncem letošního roku s paletou pěti pohonných jednotek, z nichž všechny se vyznačují přeplňováním, přímým vstřikováním paliva a soustavou start/stop. Zastánci benzínu budou mít k dispozici čtyřválec 1,4 ECOtec ve výkonových verzích 120 a 140 koní (88, resp. 103 kW), pokud se soustředíte na minimální spotřebu, pak vám přijde vhod dvoulitr 2,0 CDTI v naladění 110, 130 nebo 165 koní (81, 96 a 121 kW).
Opel tvrdí, že krátce po náběhu výroby doplní nabídku hospodárnější varianty ecoFLEX, CNG a LPG, těšit se prý můžeme také na zbrusu novou zážehovou jednotku. Zahájení prodejů nové Zafiry však nemá znamenat konec té stávající, jež by se měla vyrábět ještě nějakou dobu souběžně s novinkou. Důvod? Pochopitelně cena. Třetí generace Zafiry má být totiž nejen větší, komfortnější a hospodárnější, ale také citelně dražší. Připomeňme, že v přiložených snímcích jsou namíchány také obrázky britské verze Vauxhall.