Kapitoly článku:
Slovo závěrem
Opel Zafira 2,0T přesně vyplňuje mezeru na trhu, kterou většina automobilek ignoruje. Není problém najít na dnešním trhu MPV, které pohodlně odveze posádku na velké vzdálenosti. Není problém najít komfortní a vybavené vozy dané kategorie. Ovšem pokud je řidič nucen ustoupit kompromisu, který vyžaduje pro rodinu velký vůz, ale nechce přijít o pocit skvělého svezení, nechce se za volantem nudit a chce si maximálně vychutnávat každý ujetý metr, má téměř smůlu. Zafira je pak pro takového řidiče doslova snovým vanem. Nabídne přesně tyto vlastnosti, které na trhu chybí. Dovolí mu jezdit ostře a s nadšením a přitom (nebo spíše potom) pohodlně odvézt celou rodinu na dovolenou. Díky systému IDSPlus je auto v mžiku relativně klidným a komfortním vozem a jediným stiskem se z něho stává téměř nekompromisní MPV. Vždy jsem přemýšlel, jaké auto bych koupil, pokud bych musel ustoupit a pořídit pro manželku, děti a psy auto, které nás odveze všechny najednou. Trpěl jsem obavami, že jednou přijde takový den, ale po týdnu s turbo Zafirou jsem se dost uklidnil. Jedno takové auto je pro sportovně smýšlející řidiče připraveno. A pro ještě drsnější tatínky má Opel připravenou opravdovou "bestii", Zafiru OPC s ještě větším výkonem, lepší dynamikou, ovšem také cenou.
Plusy a minusy
Plusy
- špičkový motor
- bezkonkurenční jízdní vlastnosti
- vynikající řazení
- prostornost interiéru
- velký a dobře přístupný zavazadelník
Minusy
- nemožnost sklopení jednotlivých sedáku druhé řady sedadel
- nevypínatelné ESP
- přeposilované brzdy
Standardní výbava (Enjoy): Airbagy čelní, boční velkoobjemové na místě řidiče a spolujezdce, ABS, boční ochranné lišty v barvě karosérie, centrální zamykání na DO, el. ovládaná předné okna, imobilizér, interiérové ozdoby Micro Tech SIlver, odkládací schránka před spolujezdcem, osvětlení interiéru pro 2. a 3. řadu sedadel, otáčkoměr, sedadlo řidiče manuálně stavitelné ve 4 směrech, sedadlo řidiče výškově stavitelné, síťové odkládací kapsy v opěradlech předních dveří, sloupky dveří v černé barvě, dělená prostřední řada sedadel v poměru 40:20:40, tříramenný volant s dekorem v metalické barvě, vnější zpětná zrcátka el. ovládaná a vyhřívaná, výškově a podélně staviteln volant, zapalovač cigaret s popelníkem, rádio CD30 s CD a 6 repro, ocelové ráfky 6,5x16" s pneu 205/55, pastelová barva, látkové čalounění, klimatizace manuální
Nadstandardní výbava: ESP (20 000 Kč), IDS-Plus (24 000 Kč), palubní počítač (7 000 Kč), prosklená střecha s úložným prostorem (46 000 Kč), tempomat (10 000 Kč), ovládaní rádia na volantu (1 600 Kč), 16" kola z lehké slitiny (11 500 Kč), automatická klimatizace vč. grafického info displeje (12 000 Kč)
Cena v základní výbavě (Zafira 2.0T): 836 150 Kč
Cena v testované výbavě: 968 000 Kč
Technické parametry (hodnoty udávané výrobcem):
Motor
Řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec 16V, přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1998 cm3 (vrtání 86, zdvih 86 mm)
Největší výkon: 147 kW (200 koní) při 5400 ot./min
Největší točivý moment: 262 Nm při 4200 ot./min
Palivo: Natural 95
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 220 km/h
Zrychlení 0-100: 8,2 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 13,3
Mimo město: 7,3
Kombinovaná: 9,5
Emise CO2 (g/km): 228 (Euro 4)
Podvozek
Rozměr kol: 6,5Jx17
Rozměr pneumatik: 205/55 R16
Hmotnosti
Pohotovostní hmotnost: 1505kg
Užitečná hmotnost: 570 kg
Vnější rozměry
Délka: 4467 mm
Šířka: 1801 mm
Výška: 1645 mm
Rozvor náprav: 2703 mm
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 140 l
Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: 1820 l