Test je celkom dobry, akurat som zaskoceny niektorymi vecami a az priliz pozitivnym hodnotenim, hlavne jazdnych vlastnosti. Nadobudol som z testu dojem ze je to taka vysoka motokara, super podvozok vdaka tlacitku. Neobjavuje sa prirodzena nedotacavost???!!! Preboha to fakt? MPV, predny pohon,vpredu motor a ziadna nedotacavost? A to vsetko zariadia adaptivne tlmice. Tak to je narez... V aute som nesiel, vy ano, ale je fakt ze testov som cital viac a vase hodnotenie sa dost vymyka z priemeru. PS: Kulisu som si v zafire presiel a Honda ma urcite prevodovky lepsie!!!
"Kulisu som si v zafire presiel a Honda ma urcite prevodovky lepsie!!!" to jako člověk sedne do auta, zmáčkne spojku a zakvedlá 1 až 6 a pak udělá takový závěr? Tedy promiň, ale v Zafiře jsi nejel, jak píšeš, ale víš, že Honda má převodovku lepší. Tedy většinou nechávam zaslepené fanatiky v jejich "hlouposti" ale toto je již na mně silné kafe. Člověče víc takových lidí a propustit všechny redaktory. Ti potřebují ke zjištění přednosti jezdit s vozy, tobě stačí sednou a umíž udělat závěry. Bravo člověče a smekám před tebou.A k té Hondě, ano víme, že Skyline s nimi téměř obcuje a je do nich zaslepený a nic proti tomu nemám, ale můžu tě ujistit, že to, co dává nyní Honda do Civicu je absolutní tragédie, tak nepřesnou převodovku neumí ani Citroen a Daewoo, což jsou na nepřesné převodovky experti. A věř, že jsem v tom Civicu nejen seděl, alé také poměrně dost najezdil. Ono celý Civic je technicky tragédie a plně si zaslouží první místo na chvostu v dnešních novinkách nižší střední třídy. Takže pro příště to chce více soudnosti.Předem ti říkám, že tvé nazory jsou mi volné a mají stejnou vypovídací hodnotu, jako když se budu bavit s extremistickým muslimem o tom, zda je lepší křesťanství, nebo islám. Tvoje zaslepenost je zde obecně známá a chápu, že pro tebe vše začíná a končí japonskými vozy, nic proti, ale SOUDNOST pane by to chtělo.
Současná převodovka CIVIKU že je tragedie....no je vidět žes v tom fakt jel, ale 100%ně máš něco s prackama ty vodborníku
Vážený, nemám problém s tím, když má někdo jiný názor, ale proč hned ty narážky? Můžeš mít jiný názor, zcela jiný než já, nemusíš s mým souhlasit, ale zachovejme úroveň, bez osobních "útoků". Můj nick je bohužel nevhodný, ale oba dva, které jinde používám jsou obsazeny.A nyní ad převodovka - ano, řazení je tragické, Civic nemá vymezené dráhy, velmi často tam zapadne zcela jiná rychlost. Každopádně samotné zařazení jde velmi lehce a bez problému, obšem najít tu správnou polohu je velmi složité.Ad mé ježdění s Civicem, budete se možná divit, ale s Civicem a jinými JAP vozy se setkávam denně při práci, bohudík velmi dobré a kvalitní vozy, ovšem Civic je dost nepovedený stroj jako celek. Škoda. Ovšem tato diskuse je o Zafiře, což je velmi povedené auto a s motorem 2.0T je to doslova paráda.
Odbornik: "zachovejme úroveň, bez osobních útoků" To je tvoja veta. Co keby si sa jej drzal ty sam? "Tedy většinou nechávam zaslepené fanatiky v jejich "hlouposti" ale toto je již na mně silné kafe.""A k té Hondě, ano víme, že Skyline s nimi téměř obcuje a je do nich zaslepený a nic proti tomu nemám...""Předem ti říkám, že tvé nazory jsou mi volné a mají stejnou vypovídací hodnotu, jako když se budu bavit s extremistickým muslimem o tom, zda je lepší křesťanství, nebo islám. Tvoje zaslepenost je zde obecně známá a chápu, že pro tebe vše začíná a končí japonskými vozy, nic proti, ale SOUDNOST pane by to chtělo." Nazyvas ma zaslepenym fanatikom ktory obcuje s Hondami. Tym si vyjadril svoju uroven. Najviac si sa ale strapnil tym, ze si si ma pomylil s uzivatelom s nickom Skyline, ja som SkylineGT-R. Pokus sa vyhladat na serveri moje "fanaticke zaslepene" prispevky.Inak nepopieram, ze sa mi Hondy pacia (teda az na Civic posledne dve generacie), lebo s novym Accordom som toho vela najazdil a zviezol som sa v Integre Type-R. Mimochodom podla naozajstnych odbornikov nie len z CR je Accord jedno z najlepsich aut strednej triedy. Ale ked by som bol japoncami zaslepeny, nekupil by som si Focus,na ktorom v sucasnosti jazdim. A teraz este argumenty k veci. Soferoval som novu Astru (to som mal asi napisat) a nepredpokladam, ze do konstrukcne pribuzneho MPV davaju prevodovku lepsiu. Accord, ako som uz spomenul, som dlho jazdil. Prevodovka urcite lepsia v Accorde. Vyskusal som aj maly Jazz a radenie skvele. Civic som presiel len "nasucho" a parada. A je fakt, ze aj v stojacom aute, ked prejdes kulisu, zistis dlzku a presnost drah! Alebo si myslis, ze ked sa pri jazde zahreje prevodovy olej, ze sa skratia drahy??? Samozrejme to ovplyvni lahkost, resp. silu potrebnu k radeniu.Takze nabuduce si rozmysli co pises a pozri sa dobre komu to pises a pokus sa zachovat uroven. Ok?SkylineGT-R
Stačí zkusit a hned budeš vědět vše
so zafirou mame velmi zle skusenosti. sef ma zafiru 1.8 benzinak. od cca 50 tisic km zacala zrat olej. teraz je po cca 150 tisic km v stave, ze ma spotrebu cca liter oleja na 1000 km. v servise si s tym nevedia rady, v podstate sme sa s tym uz zmierili. tiez velmi podivne reaguje na plynovy pedal, dlho trva nabeh do otacok a otacky ostavaju vysoke aj po pusteni pedalu a postupne po par sekundach klesaju pomali dole.radenie prevodovych stupnov je otrasne, zasunut prevodovy stupen chce cvik a umenie.
To bude špinavá škrtící klapka či krokový motorek-na ty otáčky by to mělo pomoct.Převodovka-možná méně oleje,jinak ale Zafiry 1,Vectra B... a všechny tyhle starší typy nemají nějak extra kvalitní řazení,jde to ale prý nějak seřídit,pak to jde líp.To žraní oleje je divný u tohoto motoru,na to byl specialista 1,6 16V.Asi máte X18XE1-tam občas blbne elektrika,pokud bude palubka svítit jako stromeček,tak je to diodový můstek na altíku asi za 3000Kč,rozhodně se nenechte kdyžtak překecat odborníkama v autorizákách,že se musí měnit drahý alternátor,to je úplná hovadina.
Nezlob se já bych řekl že je úplná hovadina koupit si opla....Ale tu spotřebu oleje nemá jenom 1,6 16V - i když ta u nás jednoznačně vede, ale 1,7 DTi se taky nenechá zahnanbit a tak 4-5 litrů si do výměny veme, 1,3CDTi je na tom už o poznání lépe tam je to 2,5litru - ale nutno podotknout že i to je podle mne dost aby si nové auto vzalo takové množství oleje (mimochodem cca 500kč litr)
Mám zafiru 1,6 r.v.2003ročně najedu okolo 20 000 km a je bez problému.Olej mi to taky nežere,zatím nebyla žádná porucha a jsem spokojen.
jestli kritizujete opely,tak to je nic proti fordovým TDCI.Známý má najeto okolo 30 t. a pořád to stojí v servise.Ono je to dneska o tom,že si něco koupíš a když jsi s tím spokojen tak to chválíš jinak nadáváš,ale jinak jsou si automobilky rovny a mají hromadu společných autododavatelů.
No já si kritizovat dovolím protože současně používám více značek a mohu srovnávat. Jistě v každém autě je lecos - bosch....ale ne každá automobilka má propracovanou kontrolu jako právě toyota - víte jaké procento vadného výrobku u subdodavatele připouští u 1milionu kusů?
tak takTom:V roce 2003 už 1,6 byly modernizovány a olej nežerou,buď za něj rád
No co takhle čtu třeba na německých fórech,tak u nafty to není zase tak nenormální.Ale dobře,každý na to máme svůj názor.Já nemusím naštěstí dolívat nic.
nový VW si vezme taky litr oleje na pár tisíc a to je litr za 800,-Kč
Jo to moje mamka do agily taky nic nedolévá -1,216V, ale jak říkám stále - Opel může uspokojit při malém nájezdu, ale je naprosto nevhodný pro někoho nad 35tk za rok natož pro někoho jako já 60-70tk - už snad konečně to vedení přesvědčíme a změníme značku, nebo aspoň servis...ach jo
Nebo si aspoň kupte pořádný motory-třeba ty CDTI od Fiatu v 1,9 nebo 3,0CDTI od Isuzu,ty jsou spíš na takovýhle proběhy než nějaký dti 55kw.Vy jste německá firma?
Jo jsme německá firma Zvláštní je že ale třeba pobočka v Polsku jezdí fordech...ale jinak většinou je koncernová značka opel. Obecně 1,7Dti - podle tebe se ten motor hodí na popjížďky? Já nevím, ale každý diesel nemá rád start-chcíp-start....takže by právě tyto motory měly být stavěny spíše na větší nájezd než 20tk za rok - to se pak logicky vyplatí koupit benál ne? Já do svýho soukromýho auta nic jinýho než benzín nechci - nafta smrdí - benzín to je jiná kávička a zábava.
jj,s tím benzínem máš pravdu.Neříkám,že se hodí na popojížďky,ale na veliké proběhy bych ho asi moc nechtěl,zajedno si myslím,že jízda s ním je trápení s takovým výkonem.Tuhle motorizaci bych viděl dobrou tak do autoškoly.Asi se dá,ale já bych tenhle motor fakt nechtěl a kvalitou taky zrovna moc oplívat nebude.Nevím,zase tak moc ho neznám,ale dti nemusím(kromě snad 2,2dti).
Hm a kterejch motorů myslíš že opel prodá nejvíc, zejména v čr? Nebudou to právě tyto - pro srovnání podobný objem 1,4 D-4D toyota 66KW - to je jiný kafe, zkrátka ne každá automobilka má tak kvalitní materiál jako toyota, ale většina prodaných aut je vždy do obsahu 2litrů - souhlas? Potom není o čem se bavit, jestliže většina prodaných aut je malolitrážní tak přece kvalita tomu musí odpovídat?
Ale jako jo,to neříkám.Ta 1,4 Toyota nebo od Oplu ta 1,3CDTI budou skvělé motory,oproti tomu dti zcela určitě.A Toyota je v kvalitě dá se říct nad všema,má štěstí,že je sama a je to velmi bohatá firma,takže mnohem větší důrazy na kvalitu si může dovolit.
dti se už nedělají,CDTI ano,dti už ne a to ani do Astry classic
Ale těch DTi zatím jezdí mnohem víc než cdtiI u nás ve firmě - i když já už přes rok jezdím to cdtiale že bych z něj byl nějak na větvi se taky říct nedá i když motor to rozhodně špatný není.
CDTI je velmi kvalitní motor mezi naftou,Italové ta zmákli dobře.Ta 1,3CDTI bude slabá.Tady uživatel PETULKA má 110kw CDTI 1,9 v Astře a nestěžoval si(za rok tak 80tkm) ,teda kdyby ho nepolil(asi mu chtěl pomoct ve startu,důvod jsem ani upřímně moc nepochopil) v mrazech žhavou vodou a nezmrzly a nepřetrhly se mu rozvody.Jinak DTI ji sice je dost,ale zase spíše jako rodinný auta,moc sem jich ve firmě neviděl,možná bse ale mýlím.
Myslím teda slabá v Astře,asi.V té Corse nevím,ale zase bych jako služebáka městský auto nechtěl
Jenomže v tý astře máme 1,7CDTi
to je ale rozdíl.No a co je na něm špatně?Je to motor Isuzu a kromě vyšší hlučnosti je v pohodě.A neuváděj spotřebu oleje,tu tvou uvedenou u nafty neberu absolutně jako závadu.
Problém v tomto případě není v motoru i když ráno v mrazu to klape trochu dýl než jsem zvyklý z D-4D ale problém je např. vrzající interiér, jinak závad tady zatím moc nebylo - tedy 1 - upadlo zpětné zrcátko u spolujezdce ale zatím to je půl roku starý tak brzo hodnotit....Olej tě teda nezajímá ....mě teda taky ne protože ho platí firma, ale do soukromýho auta by mě to bralo takže radši kupuju auta který ho nežerou
Z fyzikálního hlediska je nemožné,aby auto olej nežralo,žere zcela každé.Jen jde o to,jak moc.Všeobecně TDI od VW docela dost,hlavně při zajíždění olej žerou,což je normální.Spotřeba by se ještě podle mě trochu ustálit měla,ale dát 4 litry za 30tkm(jsou takový servisní prohlídky,ne?) není na naftu(u benzínu samozřejmě ne,ty 1,6 mají konstrukční vadu) nic strašného.Při zajíždění to někdy bývá i mnohem více.
Hm - nevím jak to potom dělá toyota a ford - tyhle auta u nás doma používáme (ani do avensise, ani do transita či focuse naši nelili jediný litr oleje - podotýkám že se jedná o 2.2D-4D DCat, 2,5 transit - to je lenochod, u focuse si nejsem jistý co tam brácha má). Takže možná je to normální u opla, ale pro mne to normální není. Navíc když jsem kupoval toyotu, chtěl jsem si koupit alespoň 2 litříky oleje, který bych do toho mohl dolét - udivený ksichtík technika vidím dodnes,proč ptal se ...no kdybych tam potřeboval dolít až to sežere nějaký ten olej.....proč by to mělo žrát ole? Pokud se něco takového stane okamžitě přijeďte a bude se to řešit v rámci reklamace.....jo u srby mi k novýmu autu rovnou vrazí 3 litry 5W-30 Opel za 1590,- Takže tak
no jo dobře,každý máme prostě priority a podmínky pro auto jiné.
Bohužel ani japonské, americké, německé, italské atd. vozy, resp. motory nefungují bez spotřeby oleje. Rozdíl je pouze ve spotřebovaném množství. Některým stačí třeba 1dcl na 10000 některým třeba 1l na 1000 km, ovšem z principu motoru nelze vyrobit motor, který by neměl žádnou spotřebu oleje. Tedy v případě, že nepoužívá k mazání něco jiného, než olej, pak skutečně může být spotřeba oleje 0ml na 100000 km.
Jo jo to já samozřejmě vím, ale dám přednost autu které si veme deci před 4 litrovým žroutem Samozřejmě pokud si auto veme za 15000km 3deci - znamená to že žádný olej dolévat nemusím
dilce na tyhle svetla pro zafiru se lisuji v cr. majitel lisovny ma taky zafiru
Proč by neměl,vždyť si je sám vylisoval.Jinak jsem zjistil,že se poměrně u nás dělá mnoho věcí na cizí auto-palubovky,světla,celkově plasty.To je ale dobře.
kdepak, ty svetla se montujou v nemecku. a on ma model jeste s tema starejma svetlama
Zafira se opelu dost povedla.Mám předchozí generaci a jsem maximálně spokojen,takže až nastane čas výměny půjdu do generace nové.
Byl by na Vás meil ???Chtěl bych se podělit o zkušenostiu s předchozí verzí Zafiry.Plánuiji koupi rok 2000.Dík a.falda@seznam.cz
Mam informaciu ze motor 2,0 Turbo ma po 30-40tkm problem z pridieranim ventilov. Prilis vysoka teplota na vyfukovych ventiloch pripeka karbon na stopku ventilu, po case ho uz ventilova spruzina nedokaze zatvarat a dochadza k podpalenie ventilu. Hlavne sa to prejavuje pri pouzivany menej kvalitneho benzinu, kombinovaneho s velkym zatezenim
... zanedbana vymena oleje
Zvláštní je, že Scénic Turbo má o 27kW méně, ale dynamiku zcela srovnatelnou. Půlvteřinu sice ztrácí z 0-100, nicméně pevný kilometr je stejný.
Ono se to nezdá, ale 0,5 s na stovku u takových aut je rozdíl opravdu velký. Co se týče zrychlení na 1 km, kdy dosahují vozy rychlosti okolo 200 km/h pak hrají velkou roli faktory jako je Cx a také čelní plocha. Ovšem zde je třeba říct, že oba vozy se liší v rozměrech i váze velmi málo. Jeden je o něco širší a druhý o něco vyšší. Na webu Renaultu jsem bohužel nenašel převodové poměry k tomu MT6, který se do Scenicu dává a tak to může být i třeba kratším zpřevodováním. Takže ten rozdíl 1 s ve prospěch Zafiry na 1 km může být dáno i tímto.Ale díky za dobrý postřeh.
No je pravda, že 2,0T 165k ve Scénicu je jen okleštěný 2,0T 225k z Méganu RS a ten také v rozporu s papírovými hodnotami nemá zrovna problémy se silnějšími jednotkami konkurence (nejel jsem, ale spousta testů z rozdílných časopisů to tvrdí). Takže jednoduše asi povedený motor.
Výborná recenze - gratuluju - myslím že takhle se to má dělat K dokonalosti jenom schází - byt třeba krátké - video, se zvukem motoru, náhledem do interieru atd. Dobrá práce pánové
Souhlasim,jako vždy parádní počtení ("Neodříkala, té vysoké mršce se to snad dokonce líbilo" ) a za videa v testech se taky přimlouvám
som sa sice docital, ze Zafira je ponukana s tymto motorom vo dvoch vykonnostnych stupnoch, ale nikde som si nevsimol, ze by ste uviedli aj ten vyssi vykon tohto motora...inak, celkom pekne auticko, dufam, ze sa dostanem na nejaky najblizsi autosalon, aby som si v nej mohol znova aspon posediet
O Zafiře OPC si můžete přečíst např. zde: http://www.autorevue.cz/Bleskovky/AR.asp?ARI=5046 nebo zde: http://www.autorevue.cz/Automobilka/AR.asp?ARI=6679
Tym dalsim vykonnostnym stupnom je uz Zafira OPC so 177 kW (240 PS).
V pátek jsem viděl recenzi Zafiry s Octavii RS, Octavia RS porazila Zafiru na celé čáře.... Tuším to bylo 7:4.
Občas se až nestačím divit, co vše se v různých magazínech dá srovnat Jak píše kolega nademnou, ty auta jsou zcela odlišné a jejich srovnání může končit u kvality motoru, protože to je asi jediné srovnatelné. Zafira nabízí více vnitřního prostoru, více zavazadelníku, výrazně větší variabilitu, umožňuje odvést více pasažérů, pod kapotou má nejlepší turbo čtyřválec na dnešním trhu, má bezkonkurenční IDSPlus, což je věc, která ať v Astře GTC, tak v Zafiře dělá doslova šílenosti. Většina aut, jako je ORS, nebo GTI apod. trpí tím, že jsou naladěna velmi kompromisně, tedy není to ani motokára, ale ani pohodlné auto, prostě jako-by tvrdé, přitom s náklony atd. Což je díky systému Opelu velmi eliminované. To auto může být daleko více komfrotní, než konkurenční vozy a zároveň daleko více sportovní. Je to výhoda tohoto systému a je to systém, kterým získává Opel velmi velký náskok. Shodou okolnosti jsme měli téměř zároveň k testu ORS, takže jakési srovnání se dá udělat, ale nechci se pustit do souboje, zda je lepší na klikatou okresku ORS nebo Zafira
Tak Octavia urcite nie je MPV, ale myslim ze to porovnanie nie je uplne nezmyselne. MPV su v mode a kto ho chce tak si ho proste kupi. Ale preco vlastne? Kufor ma Octavia kombi obrovsky, miesto vzadu je pre 180cm dostacujuce a poloha za volantom je urcite Sportovejsia ako v autobusovej Zafire. 3.rada sedadiel??? Kto to naozaj vyuziva ked sa tam vojdu len male deti prave vyrastene z detskej sedacky a kufor je prec? A co zadny naraz? Ktory rodic tam tie deti da? Naviac nedelene sedaky su v MPV neospravedlnitelne! Ked chce niekto (mensi ako 130 cm ) nastupit do poslednej rady, musia tym padom vsetci z druhej rady vystupit,lebo odsunut dopredu sa da len cela trojica. Interier aj sedadla su mi v Octavii sympatickejsie,ale to je vec nazoru. Nie som ziadny Skodovak, ale stale nechapem vyznam malych MPV s pseudo sedadlami v kufri. Espace alebo Voyager, to je ine kafe. Ale je to trend tak to ludia kupuju....
No nepochopíš, proto si nech svoji Octavii a buď spokojený. Já chci prostě sedět výš, jet s přáteli a dětmi na výlet jedním a ne dvěma auty, odvést si v autě v pohodě kola apod....Každý prostě hledá co mu vyhovuje a naštěstí nerozhoduje kritérium, že ty to zrovna nechápeš B-]
"pod kapotou má nejlepší turbo čtyřválec na dnešním trhu" to asi nie... na jednej strane tu kamenujete niekoho za to ze si dovolil porovnavat dve odlisne auta a pisete o tom ze nie je mozne porovnavat take nieco odlisne, ale na druhej strane tu piste ULTIMATIVNE nazory o tom ako je jeden motor najlepsi na trhu... najlepsi v com pan Ondrasik? Nikdy nemoze seriozny novinar napisat o niecom ze je najlepsie, lebo to rozhodne nie je pravda... pojem "najlepsie" zahrna v sebe aj napriklad kvalitu a zivotnost , nieco co proste u oplu nemam... takze slovo "najlepsi" by som vypustil zo slovniku. to ze sa vam paci kvoli naladeniu este z neho v ziadnom pripade nerobi najlepsie co je na trhu, je to len a len VAS nazor... howgh
Za svým názorem, že Opel dnes nabízí nejlepší běžný turbo čtyřválec, si stojím. Jistě nesrovánám ho s motory, které lze najít v takovém Lanceru EVO, ovšem u něho je to o výkonostním naladění. Hodnocení, které zde používáme a to i v článku je s ohledem na chování, průběh výkonu, charakter, zvuk, odezvu atd. Nehodnotíme ho s ohledem na spolehlivost, což je parametr, který asi nikdo není zcela přesne schopen srovnat. Pokud se tedy zaměříme pouze na to, co je v lidských silách srovnat, pak pokládám tento motor jak v Zafiře, tak v nedávno testované Astře GTC za nejlepší v dané kategorii. Výkonem je sice v průměru segmentu (byť v OPC je naladěna na větší výkon), ovšem zbytek vlastností a charakteru ho staví na samotný vrchol dnešní nabídky.Co se týče kvality a životnosti, do tohoto bych se moc nepouštěl, asi nikdo nedisponuje žádnou statistikou daných motorů, kdy by sledoval styl ježdění, nájezd kilometrů, poruchy motorů atd. Takže říkat, že Opelovský motor je v tomto bodě nejlepší nejde, stejně jako nelze říci, že tomu tak není. Opel je často a to dost neprávem, pokládan za méně kvalitní německou značku, ovšem je s podivem, že pravidelně získává prestižní ceny za kvalitu. Např. poslední Quality Report, který uděluje Auto Bild udělil tuto cenu Opelu, před veškerou konkurencí německých vozů a i ostatních automobilek. A to již druhým rokem po sobě. Navíc i spokojenost zákazníku s výrobky a službami Opelu patří pravidelně k největším, což lze opřít o průzkum JD Power.Pokud tedy můžete nějak podepřít kvalitu a nekvalitu, životnost atd. motorů této kategorie, tak tuto informaci uvítám, jinak je další diskuse na téma kvality a životnosti Opelovských motorů bezpředmětná.
Pokud vim, tak v kategorii 2litru vyhral v International motor awards TFSI. Tuto "soutez" ci jak to nazvat zjevne uznava i opel, jelikoz se na svych strankach chvali vitezstvim v kategorii do 1.4 litru s motorem 1.3 CDTI. TFSI pak take vyhral i u Wards awards, coz je ovsem soutez z US, takze tam se to dalo cekat, ze. Nerikam ze motor od opelu je spatny, ja jenom aby meli ctenari i pohled jinych "odborniku" nez jen tvuj nazor ze je nejlepsi z nejlepsich.
S tím se dá jen souhlasit. Vždy je třeba mít na paměti při čtení testů a to nejen vozů, že ten test píše někdo konkétní a jeho názor, nelze, mimo několika faktů, které lze kdykoli doložit, jako dogma. A o tom to je.
jeste bych dodal, ze TFSI ma nejvyssi vykon polozeny v nizsich otackach, vysii kroutici moment dosahovany ve vetsim spektru otacek, lepsi pruznost motoru a take znacne nizsi spotrebu... Takze me papirove vychazi jako nejlepsi prave TFSI a pocitove je na tom u drtive vetsiny motoristickych novinaru take lepe nez motor z astry. Ale jak si napsal je to jen na kokretnim redaktorovi co napise a verim ze pripadny zajemce se radeji presvedci na vlastni kuzi pri testovaci jizde
S některými je to nekonečné téma, zda 2.0T od Opelu, nebo 2.0 TFSI od VW Každopádně na to máme odlišný názor, vyzkoušel jsem jak TFSI v ORS2, tak v novém GTI. Vyzkoušel jsem 2.0T jak v Astře, tak v Zafiře a resault je takový mírné lepší pro Opel.Zanechme papírových údajů, protože ty jsou v praxi často velmi odlišné. Papírová spotřeba? Ale no tak - u těchto motorů se musí člověk moc snažit, aby jich dosáhl, při běžné praxi to vyjde nastejno. Výkon a toč. moment v nižších otáčkách? A k čemu to? Pokud to mají byt motory pro sportovní verze, pak to není žádnou výhodou, jde pak pouze o konečný výsledek rychlosti a času k tomu potřebného. Tady nejde o vozy, které mají nabídnout maximální komfort. Navíc právě níže položený výkon u TFSI dělá to, na co je v článku upozorněno. Tedy citelný úbytek výkonu ve vyšších otáčkách, motor se nedá tak daleko vytočit. Vyšší točivý moment svým způsobem hraje roli, TFSI to řeší vyšším toč. momentem, ale Opel to dožene otáčkami. Výsledná dynamika TFSI a 2.0T aut stejné kategorie jsou zhruba stejné. Rozdíly jsou v desetinkách, což přisuzuji jinému zpřevodování, jinému Cx, jiné čelní ploše a jiné váze. Ty motory, co se týče udělování dynamiky vozům, ve kterých jsou, tak nejsou nijak odlišné. Liší se v charakteru. TFSI dává výrazně větší kopanec po náběhu turba, daleko dříve a citelně ochabuje ve vyšších otáčkách atd.Praxe je prostě neco jiného, než samotné tabulkové údaje, což dokazue často i naměřená reálná dynamika, která se třeba u této Zafiry se skutečností docela rozchází a nejen u ni. Čím ovšem vozy s TFSI ztrácí je absence obdobného systému, jako je IDS Plus, tedy dvojí charakter vozu bez kompromisu, což o tvém GTI nelze říct, to je směsí kompromisu, ani komfortní, ani sportovní Každopádně ano, testy jsou do značné míry subjektivní.
Myslím že TFSI dělá na dvojku 120, takže má delší kvalty a to bude jeho hlavní výhoda. Jak na spotřebu, tak na pružnost. Jinak znám člověka co má 2.0T ve Vectře a moc spokojenej s ní není. Myslim jako celkově s autem ne jen s motorem.
a jeste mi to neda :) to vadnuti vykonu ve vysokych otackach... TFSI dosahuje maxima v 5000 otackach, tento vykon si drzi do 6000 otacek a pak zacne pozvolne klesat.. u Oplu dosiahne max vykon v 5400 otackach a pak zacne klesat a to rychleji nez u TFSI... Opel ma krivku vykonu linearnejsi to je pravda, takze u TFSI se muze zdat ze vykon prichazi s turbem jaksi razoveji...
tak ted uz jen dodatek k podvozku, ano IDS je urcite skvele, ted se ovsem bavime o motorech pro zmenu :) a ano TFSI je lepsi nez oplacky :) a tesim se na dalsi nasi diskusi :) pockej az budeme dedkove a budem se dohadovat :) a ano jel sem i 2.0T na predvadecce od astry a nijak zvlast me nenadchl... ano je to jen muj subjektivni pocit :) tak zas priste :)
Můžeš se čéče dohadovat jak chceš, ale mrkni na tohle: Jednoznačné vítězství pro Opel a debakl pro VW, jehož křivka je jakási nevyrovnaná, roztřepaná a vůbec neodpovídá tomu, co udává výrobce. Max. výkon u Opelu je 142kW, u VW 135kW.Aneb tady máš objektivně změřeno, že ten Janda s tím Ondrášíkem nejsou úplní *** a něco poznají
- nikdy sem nerekl a nemyslim si ze pan Janda a Ondrasik jsou **** a verim ze toho znaji vic nez dost- kdyz se meril vykon u GTI v casopisu EVO byl v rozmezi 205 - 212 koni v zavislosti od paliva- nedohaduju se, diskutuju s Radkem, kazdy mame jiny nazor, predlozil sem papirove fakty (je pravda ze prax se muze u nekterych kusu lisit, nic neni dokonale) a take svoje subjektivni nazory, stejne tak jako Radek. - a uz ponekolikate, at si ostatni vyberou samy co jim vice vyhovuje, proste sem chtel pridat svuj nazor k vyroku ze opel ma nejlepsi turbo ctyrvalec na trhu... Pokud je muj nazor mylny, budiz mi odpusteno
oki, v pohodě
Ale no tak Každý jen trochu informovaný motorista ví, že IDS Plus není jen o podvozku, to dělají CDC tlumiče které systém ID ovládá Je to spíše změna charakteristiky motoru, něco jako kouzelné tlačítko "S" u Audi RS4 pouze se nenafouknou bočnice na sedačkách.Samozřejmě nečekám od majitele GTI a TFSI že by, byť pod rouškou veřejného lynče, přiznal, že udělal chybu Na druhou stranu je dobře, že lidé nehoví pouze jednomu výrobku, pak by byla velká nuda na silnicích. Jeden preferuje to, druhý ono. Každý motor má trochu jiný projev, které nemusí každému sednou.
a taky by jsi jako motoristicky novinar mel vedet ze IDSplus nijak neupravuje charakteristiku motoru, ovlada tlumice, ESP, trakcnu kontrolu, ABS, brzdoveho asistenta a v kombinacii s tlacitkom Sport zlepsuje odozvu na plynovy pedal a riadenie. Ovsem neviem o tom ze by zasahovalo do charakteristiky motoru ;) Teda ak neratas to ze pri automatickej prevodovke drzi motor vo vyssich otackach, nieco ako rezim Sport u DSG. Tak jaka?
,,v kombinacii s tlacitkom Sport zlepsuje odozvu na plynovy pedal a riadenie. Ovsem neviem o tom ze by zasahovalo do charakteristiky motoru " - sakra a ja jsem si vzdycky myslel, ze plynovy pedal se tyka motoru
to ze plyn ma rychlejsi odezvu neni podle me charakteristika motoru... nijak to nezlepsi kultivovanost, nezvedne vykon, ci jeho prubeh a pod... plyn. pedal beru jako periferii, pomoci ktere motor ovladame. Ovsem nase nazory se muzou lisit, ze...
ja tech svych 700 koni, ci kolik to mam, snad jeste kvuli tobe prodam :D Nee, chybu sem neudelal, vyhovuje mi vice nez astra, a narozdil od tebe nedelam ultimativni zavery ze 2.0 turbo od oplu je nejlepsi motor na trhu. Kazdy at si vybere sam, ja jen chtel dat ctenarum najevo ze tvuj nazor a pocity se nemusi zhodovat se skutecnosti a proto at si to kazdy vyzkousi sam...
Já se přidám - 8 nových služebních oplů se kterými jsem jezdil - šmejd, šmejd a ještě 6x šmejd
Martine,už jsem si říkal,kde jsi tak dlouho
Před oplem je třeba varovat na všech frontách. Zrovna před 14 dny jsem po průjezdu Sušicí zjistil, že mi nefunguje palubka - všechno mrtvý, tak volám na opel asistance a milý mužský hlas povídá "jo tam je vo něco delší kablík, který na nerovnostech vypadává, to se stává celkem často, zkuste silnějc poklepat zespodu na palubku - tak jsem do toho 2x praštil a vono to šlo....No příště až zase nebudu moct nastartovat tak mi poradí kde to vochcat aby to jako jelo...holt echt kvalita
u nas v rodine oply tri a krome spotrebnich veci, plus elektricke otvirani oken v 13 let stare Vectre, vsechno v pohode. Nemyslim ze Oply sou spatna auta... ale to uz je taky porad dokola :)
Jj mamka má taky agilu na ježdění na poštu pro balíky a je s ní spokojená, protože se nemusí při nastupování ohýbat a celkem se to vůbec nese.., ale maj najeto 28tisíc za 3apůl roku. To já lítám okolo 60tisíc za rok a mě se to teda sere - už jenom nezapomenutelný šok - spotřeba oleje do 1,5litru na 1000km je podle Opel ČR v normě, takže spotřebu necelýho litru na 1000km u 7měsíců starýho auta s 30tk nebudou řešit....
Pokud menis olej musis utahnout vypousteci sroub:-DVazne,myslim si, ze to je zase subjektivni dojem. Ja zase menim asi 3x-4x olej rocne,cili od 90000-12000km/rocne. Vsechno jedine benzin, treba u Astry 2.0 16V ecotec me prekvapila spotreba od 6,5 do 8litru(podle bliziciho se plynoveho pedalu k podlaze).To same i Zafira 1,6CNG r.v.2005 zadny problem konecny stav jen 180tis.kmTed jsem koupil novou Zafiru 1,6cng, tak uvidime, jezdit za 0,6Kc/km se vyplati:-)
Já myslím že se to asi uplně nedá srovnávat - mám na mysli zaměření a cílovou skupinu zákazníků.Zafika je spíše rodiným autem se skvělým variabilním uspořádáním vnitřního prostoru, Octavie RS je spíše sportovnějším automobilem za kompromisní cenu (v třídě cca 750 K je to urřitě velice slušný poměr ceny / výkon) s velice dobrým motorem.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.