Opel vysvětluje, jak dokázala nová Astra zhubnout až 200 kg

Opel vysvětluje, jak dokázala nová Astra zhubnout až 200 kg

Odtučňovací kúra nové generace Opelu Astra byla důležitá k tomu, aby auto obstálo v našlapané konkurenci a zároveň snížilo emise CO2, na které se nejvíce kouká v zemích, kde se podle nich odvíjí daně z provozu vozidla. Jen se nebojte, to brzy dorazí i k nám...

Nejmenší úspora u nové Astry je 120 kg, v případě některých verzí se dosáhlo snížení hmotnosti až 200 kg. Veliký podíl na tom má především nová pevnější a lehčí platforma. Pokud vezmeme holou karoserii a podlahu vozu, váží dohromady 280 kg. To je o 77 kg méně než dříve.

Nový Opel Astra teď už oficiálně: Mínus 200 kg a výbava z luxusních aut

Nový Opel Astra teď už oficiálně: Mínus 200 kg a výbava z luxusních aut

Na podvozku bylo ušetřeno 50 kg. Opel se také rozhodl navrhnout podlahu tak, aby nebylo nutné kvůli snížení aerodynamického odporu montovat na auto dotatečné plastové kryty a panely. To ve výsledku snížilo i náklady, konečnou cenu a usnadní servis a přístup k některým dílům. O 10 kg je lehčí například i každé z předních sedadel.

Protože je celá Astra lehčí, vystačí si s menšími brzdami a lehčími a menšími koly. Kola a pneumatiky jsou dohromady o 11,5 kg lehčí (v základním provedení) a brzdy jsou lehčí o 10 kg. Přesto Opel ujišťuje, že nové auto brzdí lépe než odcházející generace.

Opel tvrdí, že nová Astra má nejlepší sedadla ve své třídě

Opel tvrdí, že nová Astra má nejlepší sedadla ve své třídě

Hmotnost byla ušetřena i na motorech. Největší podíl na tom má přechod na celohliníkové bloky motorů, což ušetřilo 10 kg. O 4,5 kg je lehčí výfukový systém a 10 kg se podařilo ušetřit na převodovce a systému přenosu síly na silnici. Motory a převodovky mají zároveň nižší ztráty.

Opel dále tvrdí, že model Astra s tříválcem 1.0 Turbo a převodovkou Easytronic 3.0 spotřebuje v kombinaci 4,2 litru na 100 km a vypustí 96 g/km CO2, což jsou prý nejnižší hodnoty pro nehybridní benzínové auto v tomto segmentu.

Asi nemusíme připomínat, že nižší hmotnost má vedle pozitivního přínosu pro spotřebu paliva a emise rovněž vliv na ovladatelnost a celkovou dynamiku vozidla. Právě minulá generace Opelu Astra patřila ve svém segmentu C k nejtěžším vozům.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků