Opel vysvětluje, jak dokázala nová Astra zhubnout až 200 kg

Opel vysvětluje, jak dokázala nová Astra zhubnout až 200 kg

Odtučňovací kúra nové generace Opelu Astra byla důležitá k tomu, aby auto obstálo v našlapané konkurenci a zároveň snížilo emise CO2, na které se nejvíce kouká v zemích, kde se podle nich odvíjí daně z provozu vozidla. Jen se nebojte, to brzy dorazí i k nám...

Nejmenší úspora u nové Astry je 120 kg, v případě některých verzí se dosáhlo snížení hmotnosti až 200 kg. Veliký podíl na tom má především nová pevnější a lehčí platforma. Pokud vezmeme holou karoserii a podlahu vozu, váží dohromady 280 kg. To je o 77 kg méně než dříve.

Nový Opel Astra teď už oficiálně: Mínus 200 kg a výbava z luxusních aut

Nový Opel Astra teď už oficiálně: Mínus 200 kg a výbava z luxusních aut

Na podvozku bylo ušetřeno 50 kg. Opel se také rozhodl navrhnout podlahu tak, aby nebylo nutné kvůli snížení aerodynamického odporu montovat na auto dotatečné plastové kryty a panely. To ve výsledku snížilo i náklady, konečnou cenu a usnadní servis a přístup k některým dílům. O 10 kg je lehčí například i každé z předních sedadel.

Protože je celá Astra lehčí, vystačí si s menšími brzdami a lehčími a menšími koly. Kola a pneumatiky jsou dohromady o 11,5 kg lehčí (v základním provedení) a brzdy jsou lehčí o 10 kg. Přesto Opel ujišťuje, že nové auto brzdí lépe než odcházející generace.

Opel tvrdí, že nová Astra má nejlepší sedadla ve své třídě

Opel tvrdí, že nová Astra má nejlepší sedadla ve své třídě

Hmotnost byla ušetřena i na motorech. Největší podíl na tom má přechod na celohliníkové bloky motorů, což ušetřilo 10 kg. O 4,5 kg je lehčí výfukový systém a 10 kg se podařilo ušetřit na převodovce a systému přenosu síly na silnici. Motory a převodovky mají zároveň nižší ztráty.

Opel dále tvrdí, že model Astra s tříválcem 1.0 Turbo a převodovkou Easytronic 3.0 spotřebuje v kombinaci 4,2 litru na 100 km a vypustí 96 g/km CO2, což jsou prý nejnižší hodnoty pro nehybridní benzínové auto v tomto segmentu.

Asi nemusíme připomínat, že nižší hmotnost má vedle pozitivního přínosu pro spotřebu paliva a emise rovněž vliv na ovladatelnost a celkovou dynamiku vozidla. Právě minulá generace Opelu Astra patřila ve svém segmentu C k nejtěžším vozům.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků