Opel Vivaro je v nové generaci větší, praktičtější a komfortnější

Značka Opel v létě spustí prodeje nové generace svého užitkového modelu Vivaro.

I v této generaci zůstává Opel Vivaro dvojčetem Renaultu Traffic, s nímž také prakticky souběžně vstoupí do prodejů. Podobnost je dobře patrná už při pohledu do interiéru a na palubní desku s přístroji a materiály odkazující na stávající osobní Renaulty. Dosavadní generace Vivara produkovaná od roku 2001 vznikla dosud v takřka 600 000 exemplářů, přepočteno na roční odbyt tak Opelu Vivaro v Evropě udržuje zhruba desetiprocentní tržní podíl v segmentu Van D.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Opel Vivaro zůstává dvojčetem Renaultu Traffic

Nové Vivaro bude k dispozici s dvojicí přeplňovaných vznětových motorů s objemem 1,6 l, z nichž každý má dvě naladění. Jde o čtyřválce 1,6 CDTi s výkonem 90 a 115 koní (66/85 kW) a 1,6 BiTurbo CDTI o výkonu 120, nebo 140 koní (88/103 kW). U motorů se sekvenčním přeplňováním dvojicí turbodmychadel s odděleným chlazením výrobce zdůrazňuje, že maximum točivého momentu je dostupné již od 1 500 ot./min. (320, resp. 340 Nm). Průměrná spotřeba se má pohybovat okolo úrovně 5,7 l/100 km.

Nový Opel Vivaro a Renault Trafic: konečně další informace

Nový Opel Vivaro a Renault Trafic: konečně další informace

Také nové Vivaro bude k mání v docela široké škále verzí od dodávky s plechovými boky přes mikrobus až po samostatnou kabinu a odhalený podvozek pro montáž účelových nástaveb. Provedení L1 na délku měří 4 998 mm, větší L2 pak je pak dlouhé 5 398 mm, přičemž v obou případech jde o nárůst o 216 mm.  Na nákladový prostor z tohoto nárůstu připadá 100 mm navíc, takže se připravte na ložnou plochu v délce 2 500 a 2 900 mm (L1/L2).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vivaro se pokusí vábit na praktický a komfortně vybavený interiér

Volit lze ze dvou výšek střechy. Objem nákladového prostoru dodávky sahá od 5,2 do 8,6 m3, delší verze uveze i tři europalety. Při přepravě delších předmětů přijde vhod možnost pravou část zadních křídlových dveří fixovat v pravém úhlu. Vivaro nabídne možnost všestranné konektivity díky palubnímu systému Opel IntelliLink a sedmipalcovému dotykovému monitoru, těšit se můžete také na samočinnou klimatizaci nebo bezklíčkové zamykání a startování.

Předchozí KAPITOLY Následující
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky