Opel Vivaro je v nové generaci větší, praktičtější a komfortnější

Značka Opel v létě spustí prodeje nové generace svého užitkového modelu Vivaro.

I v této generaci zůstává Opel Vivaro dvojčetem Renaultu Traffic, s nímž také prakticky souběžně vstoupí do prodejů. Podobnost je dobře patrná už při pohledu do interiéru a na palubní desku s přístroji a materiály odkazující na stávající osobní Renaulty. Dosavadní generace Vivara produkovaná od roku 2001 vznikla dosud v takřka 600 000 exemplářů, přepočteno na roční odbyt tak Opelu Vivaro v Evropě udržuje zhruba desetiprocentní tržní podíl v segmentu Van D.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Opel Vivaro zůstává dvojčetem Renaultu Traffic

Nové Vivaro bude k dispozici s dvojicí přeplňovaných vznětových motorů s objemem 1,6 l, z nichž každý má dvě naladění. Jde o čtyřválce 1,6 CDTi s výkonem 90 a 115 koní (66/85 kW) a 1,6 BiTurbo CDTI o výkonu 120, nebo 140 koní (88/103 kW). U motorů se sekvenčním přeplňováním dvojicí turbodmychadel s odděleným chlazením výrobce zdůrazňuje, že maximum točivého momentu je dostupné již od 1 500 ot./min. (320, resp. 340 Nm). Průměrná spotřeba se má pohybovat okolo úrovně 5,7 l/100 km.

Nový Opel Vivaro a Renault Trafic: konečně další informace

Nový Opel Vivaro a Renault Trafic: konečně další informace

Také nové Vivaro bude k mání v docela široké škále verzí od dodávky s plechovými boky přes mikrobus až po samostatnou kabinu a odhalený podvozek pro montáž účelových nástaveb. Provedení L1 na délku měří 4 998 mm, větší L2 pak je pak dlouhé 5 398 mm, přičemž v obou případech jde o nárůst o 216 mm.  Na nákladový prostor z tohoto nárůstu připadá 100 mm navíc, takže se připravte na ložnou plochu v délce 2 500 a 2 900 mm (L1/L2).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vivaro se pokusí vábit na praktický a komfortně vybavený interiér

Volit lze ze dvou výšek střechy. Objem nákladového prostoru dodávky sahá od 5,2 do 8,6 m3, delší verze uveze i tři europalety. Při přepravě delších předmětů přijde vhod možnost pravou část zadních křídlových dveří fixovat v pravém úhlu. Vivaro nabídne možnost všestranné konektivity díky palubnímu systému Opel IntelliLink a sedmipalcovému dotykovému monitoru, těšit se můžete také na samočinnou klimatizaci nebo bezklíčkové zamykání a startování.

Předchozí KAPITOLY Následující
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků