Konečně elektrická dodávka s pořádným dojezdem! Opel Vivaro-e ujede až 330 km

První elektrická užitková dodávka od Opelu je tady. Po stránce baterií bude dostupná ve dvou verzích.

Stejná variabilita jako v případě klasického užitkového Vivara, nicméně s volbou dvou různých dojezdů podle využití. Po upoutávce na konci minulého roku již Opel naplno představuje Vivaro-e, které bude udržovat sourozenecké vztahy s Peugeotem e-Expert na stejné platformě. Hlavním titulkem je přitom dojezd na jedno nabití až 330 kilometrů.

Využití elektrického Vivara-e vidí Opel především ve městech, která již zavedla či budou zavádět takzvané „bez-emisní“ zóny nebo limitují/zakazují vjezd vozům s naftovými motory. Novinka pak uveze náklad o hmotnosti až 1275 kg, tedy skoro stejně jako dieselový ekvivalent, a rovněž nabízí možnost tažení přívěsu do hmotnosti až 1000 kg. Karoserie bude nabízena ve třech délkách – 4,6 m, 4,95 m a 5,3 m.

Minitest Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTi 90 kW: Nekřič na mě, prosím

Minitest Opel Astra Sports Tourer 1.5 CDTi 90 kW: Nekřič na mě, prosím

Zákazníci budou mít na výběr mezi specifikací s baterií o kapacitě 50 kWh pro dojezd až 230 kilometrů nebo baterií o kapacitě 75 kWh pro zmíněný dojezd až 330 kilometrů (dle WLTP). Elektromotor má v obou případech výkon 100 kW (136 koní) a točivý moment 260 N.m. Maximální rychlost Vivara-e je omezena na 130 km/h.

Použitím veřejné 100kW DC nabíjecí stanice je poté 50kWh baterie dobitá na 80 % kapacity za přibližně 30 minut, přičemž u větší 75kWh to potrvá asi 45 minut.

Opel plní sliby a vrací do hry známé jméno. Nová Mokka dorazí i jako elektromobil

Opel plní sliby a vrací do hry známé jméno. Nová Mokka dorazí i jako elektromobil

Ani u elektrické dodávky se pak nezapomíná na bohatou výbavu ve formě head-up displeje, systému udržování jízdy v pruhu, rozpoznávání značek, sledování únavy řidiče, adaptivního tempomatu, předkolizních systémů nebo zadní parkovací kamery se záběrem v rozsahu 180 stupňů. Dále tu máme sedmipalcový infotainment s 3D navigací a podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto.

Cenovky Vivara-e ještě Opel nezveřejňuje. Dále již ale plánuje také malou elektrickou dodávku Combo-e, která přijede v roce 2021. Do roku 2024 chce totiž automobilka nabízet elektrickou verzi každého svého osobního i užitkového modelu v nabídce.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků