První elektrická užitková dodávka od Opelu je tady. Po stránce baterií bude dostupná ve dvou verzích.
Stejná variabilita jako v případě klasického užitkového Vivara, nicméně s volbou dvou různých dojezdů podle využití. Po upoutávce na konci minulého roku již Opel naplno představuje Vivaro-e, které bude udržovat sourozenecké vztahy s Peugeotem e-Expert na stejné platformě. Hlavním titulkem je přitom dojezd na jedno nabití až 330 kilometrů.
Využití elektrického Vivara-e vidí Opel především ve městech, která již zavedla či budou zavádět takzvané „bez-emisní“ zóny nebo limitují/zakazují vjezd vozům s naftovými motory. Novinka pak uveze náklad o hmotnosti až 1275 kg, tedy skoro stejně jako dieselový ekvivalent, a rovněž nabízí možnost tažení přívěsu do hmotnosti až 1000 kg. Karoserie bude nabízena ve třech délkách – 4,6 m, 4,95 m a 5,3 m.
Zákazníci budou mít na výběr mezi specifikací s baterií o kapacitě 50 kWh pro dojezd až 230 kilometrů nebo baterií o kapacitě 75 kWh pro zmíněný dojezd až 330 kilometrů (dle WLTP). Elektromotor má v obou případech výkon 100 kW (136 koní) a točivý moment 260 N.m. Maximální rychlost Vivara-e je omezena na 130 km/h.
Použitím veřejné 100kW DC nabíjecí stanice je poté 50kWh baterie dobitá na 80 % kapacity za přibližně 30 minut, přičemž u větší 75kWh to potrvá asi 45 minut.
Ani u elektrické dodávky se pak nezapomíná na bohatou výbavu ve formě head-up displeje, systému udržování jízdy v pruhu, rozpoznávání značek, sledování únavy řidiče, adaptivního tempomatu, předkolizních systémů nebo zadní parkovací kamery se záběrem v rozsahu 180 stupňů. Dále tu máme sedmipalcový infotainment s 3D navigací a podporou rozhraní Apple CarPlay a Android Auto.
Cenovky Vivara-e ještě Opel nezveřejňuje. Dále již ale plánuje také malou elektrickou dodávku Combo-e, která přijede v roce 2021. Do roku 2024 chce totiž automobilka nabízet elektrickou verzi každého svého osobního i užitkového modelu v nabídce.