Opel Vectra: Světová premiéra na jaře 2002

Zcela nový model Opel Vectra otevírá další důležitou kapitolu mimořádně úspěšného působení automobilky Opel v segmentu osobních vozů střední třídy.
Opel Vectra: Světová premiéra na jaře 2002

Vectry nové modelové generace si přivážejí vysoce vyspělé technologie, které usnadňují a zpříjemňují ovládání vozu. Vynikají rovněž nadprůměrně prostorným interiérem, skvělými jízdními vlastnostmi a pozoruhodným komfortem. Výrazný design nové Vectry plně odpovídá nové filozofii stylingu značky Opel, který bude charakteristický i pro další modely Opel. Ty se budou v příštích letech postupně představovat zákazníkům.

Nový Opel Vectra vyjede nejprve jako čtyřdveřový sedan poháněný čtyřválcovými motory řady ECOTEC o výkonech od 90 kW/122 k až po 108 kW/147 k (zážehové motory), resp. od 74 kW/100 k až po 92 kW/125 k (vznětové motory). V nové Vectře také Opel poprvé představí pětistupňovou samočinnou převodovku, která umožňuje i manuální volbu rychlostních stupňů.

Nabídku modelové řady Vectra v průběhu dvou let po její premiéře postupně rozšíří řada dalších karosářských verzí, motorů a převodovek a její výroba se rozeběhne v lednu roku 2002 v nové továrně Opel v Rüsselsheimu i v modernizovaném závodě v Ellesmere Port ve Velké Británii.

Jedním z nejvýraznějších prvků Vectry třetí generace je její vyspělý podvozek IDS (Interactive Driving System). Nová Vectra bude mít např. víceprvkovou zadní nápravu typu multi-link, elektrohydraulický posilovač řízení, měnící svůj účinek podle pokynů elektronické řídicí jednotky a řadu dílů z lehkého hliníku pro snížení hmotnosti tzv. neodpružených hmot. Podvozek IDS garantuje perfektní jízdní vlastnosti a vysoký komfort cestování za všech podmínek. Míru aktivní bezpečnosti zvyšuje také elektronický stabilizační systém ESPPlus zcela nové generace.

Skelet a karoserie nové Vectry vynikají vysoko nad průměr třídy svojí pevností a tuhostí, nabízeným komfortem i poskytovanou mírou bezpečnosti a ochrany. To je mj. zásluha hojného využití ušlechtilých materiálů, jako jsou např. hliník, magnézium nebo vysoce pevné oceli.

Nový Opel Vectra zaujme hned při prvním kontaktu svým výrazným a elegantním designem, nesoucím řadu rysů charakteristických pro nový designerský směr automobilky Opel. Dlouhý rozvor kol (o 60 mm delší než u současného provedení), širší rozchod předních i zadních kol (+ 52 mm vpředu / + 45 mm vzadu) a větší výška střechy (+ 52 mm) jsou klíčové parametry, kterým nová Vectra vděčí za podstatně prostornější interiér, než jakým se mohla chlubit její předchůdkyně. Díky velmi nízké hodnotě koeficientu aerodynamickému odporu vzduchu cx = 0,28 a také pečlivému odhlučnění je Vectra mimořádně tichá, a to nejenom ve svém interiéru, ale i při posuzování vnějších akustických projevů.

Vysoké ambice Vectry jsou dobře patrné z jejího elegantního designu, ale ještě více vyniknou v interiéru. Kvalitou použitých materiálů a především bohatstvím a úrovní funkčních, komfortních a bezpečnostních prvků míří Vectra vysoko nad rámec obvyklých standardů své třídy. O maximální pohodu ve voze se například bude starat výkonná elektronická klimatizační jednotka, do jejíhož okruhu je zařazen i senzor kontrolující čistotu vzduchu nasávaného z okolního prostředí.

Řidič i jeho přední spolujezdec si budou moci u svých sedadel elektricky nastavovat až osm různých parametrů. Vectry budou moci být vybavené stírači s dešťovým senzorem nebo třeba elektronickým systémem pro bezpečné couvání.

Komplexní systém prvků pasivní bezpečnosti nové Vectry zahrnuje např. standardně dodávané čelní, boční i průběžné hlavové airbagy, patentovaný systém uložení pedálů PRS (Pedal Release System), který je v případě čelního nárazu uvolní z jejich uchycení, čímž se výrazně snižuje riziko poranění nohou řidiče, a také vylepšené aktivní opěrky hlav, které chrání oblast krční páteře při nárazech zezadu.

Nová Vectra si svoji výstavní premiéru odbude na jaře příštího roku během březnového mezinárodního autosalonu v Ženevě. Ve výstavních síních prodejců automobilů Opel se nové Vectry objeví zanedlouho poté.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků