Opel Vectra Station Wagon: prostor, prostor, prostor (představení)

Vectra Station Wagon je novou karosářskou variantou po liftbacku a sedanu, které se u nás delší dobu prodávají. Na českém trhu se objevila další verze, kombi Station Wagon, které bylo představeno na frankfurtském autosalonu. Výbava, nové motory, fotogalerie.
Opel Vectra Station Wagon: prostor, prostor, prostor (představení)
Seznam kapitol
  1. Vzhled, vnitřní a zavazadlový prostor
  2. Nové motory, výbava

Místa jako v obýváku

Díky většímu rozvoru 2830 mm (sedan a liftback má 2700 mm) nabízí Station Wagon o hodně místa více na zadních sedadlech (13 cm je skutečně mnoho). Ale ani klasická Vectra na tom není vůbec špatně, právě naopak. Rozvor Station Wagonu je mimochodem shodný s luxusním hatchbackem Signum. Pro kolena nabízí výborných 96 mm, což je ve střední třídě hodnota skutečně nadprůměrná a vnitřním prostorem se tak Vectra Station Wagon může klidně řadit do vyšší střední.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ve Vectře Station Wagon je skutečně hodně místa

Tip: O Vectře Station Wagon (tehdy ještě pod názvem Caravan) jsme na AutoRevue.cz psali již před prázdninami.

Zavazadlový prostor má slušný objem 530 litrů, který lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na skvělých 1850 litrů. Délka zavazadlového prostoru pak činí 2046 mm, takže není problém, abyste si v zavazadlovém prostoru ustlali. Pokud sklopíte ještě opěradlo sedačky spolujezdce, můžete převážet až předměty o délce 2870 mm. V zadních opěradlech je samozřejmě otvor, kterým lze dlouhé a úzké předměty protáhnout, např. lyže. Sedačky jsou dělené v poměru 1/3 a 2/3. Zavazadlový prostor lze díky systému FlexOrganizer rozdělit na několik částí, což umožňuje převážet drobné předměty. Páté dveře lze vybavit i elektrickým otevíráním.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Auto pro rodinu

Klepněte pro větší obrázek  V příplatkové výbavě figuruje také elektrické otvírání pátých dveří

Jako vyšší střední

Vectra Station Wagon je zkrátka pořádný kus auta, které svojí délkou 4822 mm překonává takřka všechny konkurenty střední třídy a právem ho tak lze zařadit částečně (alespoň rozměry) do vyšší střední. Vzhled kombi vychází z předchozích modelů, příď zůstala nezměněná, záď je pak zcela nová. Nemá rovné páté dveře jako současná Astra Caravan, ani elegantní zaoblení jako Signum. Provedení C sloupku je poněkud zvláštní, nahoře je širší než dole, běžnější je naopak rozšíření dole. Sloupek je tak příliš mohutný, což se nemusí líbit.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní C sloupek je možná až příliš mohutný

Páté dveře zasahují do nárazníku, nakládací hrana je na úrovni dna zavazadlového prostoru, což usnadňuje nakládání zavazadel. Hrana nárazníku je pak chráněna tmavým plastem, takže při manipulaci s předměty nehrozí poškození laku. Výrazné čiré světlomety zasahují do boku vozu, takže jsou vidět i z profilu. Spodní strana vozu má černé otěrové lišty po celém obvodu, čímž se zabraňuje poškození laku odletujícími kaménky z vozovky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vzhled, vnitřní a zavazadlový prostor
  2. Nové motory, výbava
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků