Opel Vectra: nová generace z blízka (spy)

Stávající generaci Vectry je vyčítán přílišný konzervatismus. To v případě té nové určitě platit nebude.

Již dříve jsme vám přinesli fotky nové generace Vectry při zimních testech a při zátěžových testech. V souvislosti s právě panujícím počasím je příznačné, že si nyní můžeme prohlédnou fotografie z testování v poušti. Ne, u nás to rozhodně nebylo, tak teplo tu zase není. Byť nám to může připadat skoro nemožné, přece jen na světě existují ještě teplejší místa a jedním z nich je poušť kdesi na jihu USA, kde se prototyp nové Vectry připletl do cesty pohotovému fotografovi. Ten nezaváhal a pořídil pro nás prozatím nejlepší fotografie, ze kterých si už lze udělat představu, jak bude nová vlajková loď nabídky Opelu vypadat.

Omezené maskování nám umožňuje odhalit některé detaily. Příď bude následovat styl použitý u Astry a Antary, protažená linie střechy zase spíše než sedan připomíná liftback. A zaujalo mě stylistické řešení víka kufru. Nevím jak vám, ale ta partie na bocích nad zadními světlomety mi připomíná BMW řady 7. Že by ten Bangle přece jen byl vizionář?

Mimochodem, povšimněte si šířky použitých pneumatik a velikosti kol. To první společně s dolů zahnutými koncovklami výfuku naznačuje, že by se mohlo jednat o test nějakého silného turbodieselu v kombinaci s pohonem všech kol. A ta velká kola? Zdají se vám velká? Myslím, že nezdají. Vectra bude jedním z těch aut, která aby dobře vypadala, musí mít velká kola. To bude radosti na českých „cestách”.

Zopakujme si, co víme o technice. Nová Vectra bude postavena na nové platformě s názvem Epsilon 2, která umožní širší a vyšší stavbu karoserie. To by mělo hlavně přinést větší prostor pro posádku, což znamená body k dobru pro boj s takovými auty, jako je VW Passat. Širší postoj by samozřejmě měl také přispět k vyšší jízdní stabilitě. O pohon se bude zajisté starat široká paleta motorů, za zmínku stojí připravovaný turbodiesel V6 2,7l o výkonu 200 koní a benzínový V6 2,8l. Poprvé by se měla objevit již zmíněná verze s pohonem všech kol a taky se dočkáme novinky v oblasti přebírání povinností řidiče autem - systém Traffic Assist. Spousta kamer a senzorů, které budou sledovat cestu, značky a ostatní vozidla, má za úkol zajistit vyšší bezpečnost provozu. Za chvíli ta auta budou jezdit za nás (a pak možná i bez nás).

Premiéra novinky by se měla odehrát příští rok na ženevském autosalonu a hned poté dorazí nová Vectra do autosalonů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto @ Automedia
Prototyp nové generace Vectry při testech v poušti

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků