Opel Vectra: nová generace z blízka (spy)

Stávající generaci Vectry je vyčítán přílišný konzervatismus. To v případě té nové určitě platit nebude.

Již dříve jsme vám přinesli fotky nové generace Vectry při zimních testech a při zátěžových testech. V souvislosti s právě panujícím počasím je příznačné, že si nyní můžeme prohlédnou fotografie z testování v poušti. Ne, u nás to rozhodně nebylo, tak teplo tu zase není. Byť nám to může připadat skoro nemožné, přece jen na světě existují ještě teplejší místa a jedním z nich je poušť kdesi na jihu USA, kde se prototyp nové Vectry připletl do cesty pohotovému fotografovi. Ten nezaváhal a pořídil pro nás prozatím nejlepší fotografie, ze kterých si už lze udělat představu, jak bude nová vlajková loď nabídky Opelu vypadat.

Omezené maskování nám umožňuje odhalit některé detaily. Příď bude následovat styl použitý u Astry a Antary, protažená linie střechy zase spíše než sedan připomíná liftback. A zaujalo mě stylistické řešení víka kufru. Nevím jak vám, ale ta partie na bocích nad zadními světlomety mi připomíná BMW řady 7. Že by ten Bangle přece jen byl vizionář?

Mimochodem, povšimněte si šířky použitých pneumatik a velikosti kol. To první společně s dolů zahnutými koncovklami výfuku naznačuje, že by se mohlo jednat o test nějakého silného turbodieselu v kombinaci s pohonem všech kol. A ta velká kola? Zdají se vám velká? Myslím, že nezdají. Vectra bude jedním z těch aut, která aby dobře vypadala, musí mít velká kola. To bude radosti na českých „cestách”.

Zopakujme si, co víme o technice. Nová Vectra bude postavena na nové platformě s názvem Epsilon 2, která umožní širší a vyšší stavbu karoserie. To by mělo hlavně přinést větší prostor pro posádku, což znamená body k dobru pro boj s takovými auty, jako je VW Passat. Širší postoj by samozřejmě měl také přispět k vyšší jízdní stabilitě. O pohon se bude zajisté starat široká paleta motorů, za zmínku stojí připravovaný turbodiesel V6 2,7l o výkonu 200 koní a benzínový V6 2,8l. Poprvé by se měla objevit již zmíněná verze s pohonem všech kol a taky se dočkáme novinky v oblasti přebírání povinností řidiče autem - systém Traffic Assist. Spousta kamer a senzorů, které budou sledovat cestu, značky a ostatní vozidla, má za úkol zajistit vyšší bezpečnost provozu. Za chvíli ta auta budou jezdit za nás (a pak možná i bez nás).

Premiéra novinky by se měla odehrát příští rok na ženevském autosalonu a hned poté dorazí nová Vectra do autosalonů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto @ Automedia
Prototyp nové generace Vectry při testech v poušti

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků