Opel Vectra a Signum po faceliftu: nová maska

Opel ukázal oficiální fotografie faceliftované Vectry a Signumu, modelů střední, resp. vysšší střední třídy. Oba vozy dostaly přední masku ve stylu nové Astry a Zafiry, pod kapotou se objevil nový šestiválec 2.8T V6. Mezi novinky patří např. adaptivní světlomety.
Opel Vectra a Signum po faceliftu: nová maska

Opel včera představil faceliftované modely Vectra a Signum - hlavním rozdílem oproti současnému provedení je nová přední maska ve stylu nové Astry a Zafiry. Interiér dostal nové materiály, které mají udělat kabinu světlejší a příjemnější. Oproti očekávání nebyl inovován motor 1.8 90 kW za výkonnější verzi 103 kW, kterou dostala nová Zafira. Mezi novinkami se objevil motor 2.8T V6 s výkonem 169 kW; to je o poznání méně, než kolik bude mít tentýž motor v Cadillacu BLS a Saabu 9-3 Aero.

Motor Výkon
(kW/k)
Točivý
moment (Nm)
Vectra 1.6 74/100 150
Vectra 1.8 90/122 167
Vectra 2.0 Turbo 129/175 265
Vectra 2.2 Direct 115/155 220
Vectra 2.8 V6 Turbo 169/230 330
Vectra 1.9 CDI* 74/100 260
Vectra 1.9 CDTI* 88/120 280
Vectra 1.9 CDTI* 110/150 320
Vectra V6 CDTI* 135/184 400

Poznámka: * - filtr pevných částic v sérii


Tisková zkrácená zpráva: Nové verze populárních modelů Opel střední třídy dostaly také specificky naladěný interaktivní podvozek IDS, přičemž jeho vrcholná verze IDSPlus, doplněná o systém průběžné regulace charakteristik tlumičů pérování CDC (Continuous Damping Control), je stále unikátem v celé této automobilové třídě. Podvozek IDSPlus je nyní možné získat do většího počtu motorických verzí řady Vectra a Signum.

Dalšími technologickými highlighty obou novinek jsou adaptivní bi-xenonové světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting) a bezúdržbové částicové filtry DPF (Diesel Particulate Filter), které jsou standardně zařazeny ke všem vznětovým motorům, včetně nového turbodieselu 1.9 CDTI o výkonu 100 k.

Nové modely Vectra a Signum se budou vyrábět v německém Rüsselsheimu, prodej bude zahájen v září. V ČR a SR bude již od července možné nové modely objednávat, na první zákazníky čekají motivační pobídky v podobě speciální zaváděcí sady, která obsahují buď kožené čalounění sedadel, nebo autorádio s integrovaným mobilním telefonem, popřípadě prodlouženou čtyřletou všeobecnou záruku.

Nová maska

Nejvýraznější změnou nových modelů Vectra, Vectra GTS, Vectra Caravan a Signum je jejich osobitě stylizovaná přední část, která reflektuje posun designerského jazyka automobily Opel k ještě zřetelnější dynamice.

K charakteristickým znakům tohoto designu patří také typické podélné žebro v kapotě motoru, výrazněji tvarované přední nárazníky a především nově řešené světlomety, které nyní zasahují hodně do blatníků a kapoty motoru. Na nových světlometech modelů Vectra a Signum zaujme jejich technicistní řešení, stavící na vizuálním působení cylindrických reflektorů sdružených pod společným krytem z čirého skla. Dominantním prvkem masky chladiče je masivní chromované příčné žebro nesoucí veliký znak automobilky Opel. Černá výplň masky chladiče ve struktuře včelí plástve a mohutné otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám s integrovanými mlhovými světly zdůrazňují šířku nových modelů Vectra a opticky snižují těžiště.

Nové prvky v interiéru

Interiér nových modelů Signum a Vectra více než kdy dříve akcentuje komfort a kvalitu každého detailu. Horní část palubní desky a dveřních výplní je nyní vyvedena v kvalitní imitaci drsné kůže. Celý interiér je světlejší a pocitově vzdušnější. Nově řešený přístrojový štít, zaoblené rohy výdechů ventilace, chromované dekorativní prvky a stříbřitý dekor středového panelu nebo imitace leštěného dřeva zvyšují elegantní image vnitřního prostoru. Všechny verze modelových řad Vectra i Signum budou mít sportovní tříramenné volanty.

Díky inovativní koncepci své karoserie, která kombinuje prostornost modelů kombi se sportovními liniemi vozů kupé, a díky bezkonkurenční flexibilitě, dané systém FlexSpace, si model Signum drží zvláštní místo v celé modelové škále značky Opel. Pro zvýraznění výjimečnosti těchto modelů přizdobili designeři masku středního otvoru pro přívod vzduchu k motoru chromovaným rámečkem ve tvaru písmene „U“ a pochromované jsou také obroučky světlometů do mlhy.

Devět motorů

Pro nové modely Vectra a Signum je připravena mimořádně bohatá škála moderních motorů řady ECOTEC. Nabídka obsahuje pět zážehových agregátů (objem 1,6 l až 2,8 l, výkon 100 k až 230 k) a čtyři turbodiesely CDTI se systémem přímého vstřikování „common-rail“ (objem 1,9 l až 3,0 l, výkon 100 k až 184 k), které budou standardně vybavovány částicovými filtry DPF. Všechny motory plní emisní limity normy Euro 4.

Nejvýkonnější pohonnou jednotkou modelů Vectra a Signum se stává zcela nový hliníkový šestiválec V6 přeplňovaný turbodmychadlem, který disponuje výkonem 230 k. Nejvyšší točivý moment vidlicového šestiválce se systémem proměnného časování ventilů činí 330 Nm při otáčkách 1800 až 4500 ot/min. Už od hranice otáček 1500 ot/min má ale řidič k dispozici přes 90 procent nejvyššího točivého momentu.

Vysokému výkonu a mohutnému točivému momentu odpovídá i dynamika: Vectra poháněná motorem 2.8 V6 zrychlí z 0 na 100 km/h během pouhých 7,4 s a její rychlost činí asi 250 km/h (předběžné údaje), což je novým rekordem Vectry.

Vrcholným představitelem vznětových motorů je třílitrový šestiválcový turbodiesel 3.0 V6 CDTI, který disponuje výkonem 135 kW/184 k a jeho točivý moment vrcholí na hodnotě 400 Nm už při 2000 ot/min. Novinkou je moderní čtyřválec 1.9 CDTI o výkonu 100 k.

Motory jsou propojené pěti či šestistupňovými manuálními a automatickými převodovkami. Kromě motorů 1.6 l a 1.8 l jsou všechny ostatní agregáty standardně propojeny s manuální šestistupňovou převodovkou. Pro modely poháněné motory 2.8 V6 Turbo, 1.9 CDTI/150 k a 3.0 V6 CDTI je k dispozici i šestistupňová automatická převodovka s možností manuální volby rychlostních stupňů „ActiveSelect“.

IDS, adaptivní světlomety

Vylepšený interaktivní podvozek IDS (Interactive Driving System) zaručuje vyšší komfort a lepší jízdní vlastnosti. Nově naladěné přední i zadní zavěšení kol a přesné řízení s elektro-hydraulickým posilovačem zlepšuje směrovou stabilitu jízdy. Na zvýšení cestovního komfortu mají kromě přesného odladění charakteristik závěsů velkou zásluhu také optimalizovaná pouzdra přední i zadní nápravy, kterými jsou komponenty zavěšení uchycené k nosné struktuře karoserie. Pro nové modely Vectra a Signum je k dispozici i interaktivní podvozek IDSPlus, jehož stěžejním prvkem je systém průběžné regulace charakteristik tlumičů pérování CDC (Continuous Damping Control).

Další technologickou inovací modelů Vectra a Signum jsou adaptivní bi-xenonové světlomety AFL, které se spolu s řízením natáčejí do zatáček a jsou vybaveny také statickým světlem pro odbočování. Významným prvkem je rovněž klimatizované, ortopedicky atestované sedalo řidiče „MultiContour“. Novinkami ve škále nadstandardního příslušenství jsou dále systém stabilizace přívěsu TSA (Trailer Stability Assist), který zabraňuje nebezpečného rozkývání přívěsu, systém rychlého vyhřívání Quickheat nebo konzole pro mobilní telefon se systémem bezdrátového přenosu dat Bluetooth a s hlasovým ovládáním.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bugatti Chiron z Lega je prostě úžasné. Cena odpovídá kvalitě

Stavebnice Lego Technic jsou skutečné hračky pro velké kluky. Nyní do série přibylo také dlouho očekávané Bugatti Chiron.

Jak se v Česku daří alternativním pohonům?

Jak se v Česku daří alternativním pohonům?

Automobily s alternativním pohonem zůstávají na českém trhu marginální záležitostí. Registrace vozů na LPG a CNG meziročně dokonce klesly.

V Brně už vám při čištění ulic auto neodtáhnou. Mají lepší metodu

V Brně už vám při čištění ulic auto neodtáhnou. Mají lepší metodu

V Brně se změní pravidla pro blokové čištění ulic. Bude je zajišťovat město přímo se správou komunikací. Auta, která budou blokovat ulice, již nebudou odtažena.

Tipy z nabídky serveru Rajveteranu.cz (27/2018)

Tipy z nabídky serveru Rajveteranu.cz (27/2018)

V rámci partnerství se serverem Rajveteranu.cz nabízíme několik zajímavých tipů na veterány ke koupi.

Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být rivalem pro VW Golf

Už žádný lowcost! Nová Škoda Rapid má být rivalem pro VW Golf

Škoda Rapid v příští generaci změní jméno i zaměření. Chce konkurovat běžným hatchbackům nižší střední třídy, zřejmě však opět dostane menší základ, tentokrát v podobě platformy MQB A0.

Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou Severní smyčku Nürburgringu více než 30.000krát. Zajela tam i rekord se Škodou Kodiaq RS, kterou následně zhodnotila.

V Ostravě vzplála Škoda Fabia. Řidič ji odstavil na nejhorším možném místě

V Ostravě vzplála Škoda Fabia. Řidič ji odstavil na nejhorším možném místě

K incidentu došlo včera v Ostravě-Vítkovicích. Škoda Fabia shořela na uhel, vzala s sebou ale ještě jednu oběť.

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Uvažujete o koupi ojetiny? Pak by se vám možná mohl hodit přehled dvaceti motorů, které se umí snadno změnit v past.

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Minitest Škoda Fabia Combi 1.0 TSI: Problém tam, kde byste ho nečekali

Přeplňované tříválcové agregáty jsou v malých vozech velmi rozšířené. Škoda Fabia jej dostala teprve nedávno a pasuje přímo ukázkově i k praktičtějšímu kombíku.

Nový Citroën Berlingo oficiálně: Takhle stylová dodávka tu ještě nebyla

Nový Citroën Berlingo oficiálně: Takhle stylová dodávka tu ještě nebyla

Extrovert pro řemeslníky a rodiny je tu.

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu většího bezpečí za volantem. Věděli jste ale, že otočit je na střechu nemusí být zase takový problém?

Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít

Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít

Po internetu už před časem kolovalo několik špionážních snímků nové generace Suzuki Jimny. Nyní jsou dispozici oficiální fotky a pořád to bude ten malý pracovitý off-road, jakým býval!

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků