Opel Vectra a Signum po faceliftu: nová maska

Opel ukázal oficiální fotografie faceliftované Vectry a Signumu, modelů střední, resp. vysšší střední třídy. Oba vozy dostaly přední masku ve stylu nové Astry a Zafiry, pod kapotou se objevil nový šestiválec 2.8T V6. Mezi novinky patří např. adaptivní světlomety.
Opel Vectra a Signum po faceliftu: nová maska

Opel včera představil faceliftované modely Vectra a Signum - hlavním rozdílem oproti současnému provedení je nová přední maska ve stylu nové Astry a Zafiry. Interiér dostal nové materiály, které mají udělat kabinu světlejší a příjemnější. Oproti očekávání nebyl inovován motor 1.8 90 kW za výkonnější verzi 103 kW, kterou dostala nová Zafira. Mezi novinkami se objevil motor 2.8T V6 s výkonem 169 kW; to je o poznání méně, než kolik bude mít tentýž motor v Cadillacu BLS a Saabu 9-3 Aero.

Motor Výkon
(kW/k)
Točivý
moment (Nm)
Vectra 1.6 74/100 150
Vectra 1.8 90/122 167
Vectra 2.0 Turbo 129/175 265
Vectra 2.2 Direct 115/155 220
Vectra 2.8 V6 Turbo 169/230 330
Vectra 1.9 CDI* 74/100 260
Vectra 1.9 CDTI* 88/120 280
Vectra 1.9 CDTI* 110/150 320
Vectra V6 CDTI* 135/184 400

Poznámka: * - filtr pevných částic v sérii


Tisková zkrácená zpráva: Nové verze populárních modelů Opel střední třídy dostaly také specificky naladěný interaktivní podvozek IDS, přičemž jeho vrcholná verze IDSPlus, doplněná o systém průběžné regulace charakteristik tlumičů pérování CDC (Continuous Damping Control), je stále unikátem v celé této automobilové třídě. Podvozek IDSPlus je nyní možné získat do většího počtu motorických verzí řady Vectra a Signum.

Dalšími technologickými highlighty obou novinek jsou adaptivní bi-xenonové světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting) a bezúdržbové částicové filtry DPF (Diesel Particulate Filter), které jsou standardně zařazeny ke všem vznětovým motorům, včetně nového turbodieselu 1.9 CDTI o výkonu 100 k.

Nové modely Vectra a Signum se budou vyrábět v německém Rüsselsheimu, prodej bude zahájen v září. V ČR a SR bude již od července možné nové modely objednávat, na první zákazníky čekají motivační pobídky v podobě speciální zaváděcí sady, která obsahují buď kožené čalounění sedadel, nebo autorádio s integrovaným mobilním telefonem, popřípadě prodlouženou čtyřletou všeobecnou záruku.

Nová maska

Nejvýraznější změnou nových modelů Vectra, Vectra GTS, Vectra Caravan a Signum je jejich osobitě stylizovaná přední část, která reflektuje posun designerského jazyka automobily Opel k ještě zřetelnější dynamice.

K charakteristickým znakům tohoto designu patří také typické podélné žebro v kapotě motoru, výrazněji tvarované přední nárazníky a především nově řešené světlomety, které nyní zasahují hodně do blatníků a kapoty motoru. Na nových světlometech modelů Vectra a Signum zaujme jejich technicistní řešení, stavící na vizuálním působení cylindrických reflektorů sdružených pod společným krytem z čirého skla. Dominantním prvkem masky chladiče je masivní chromované příčné žebro nesoucí veliký znak automobilky Opel. Černá výplň masky chladiče ve struktuře včelí plástve a mohutné otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám s integrovanými mlhovými světly zdůrazňují šířku nových modelů Vectra a opticky snižují těžiště.

Nové prvky v interiéru

Interiér nových modelů Signum a Vectra více než kdy dříve akcentuje komfort a kvalitu každého detailu. Horní část palubní desky a dveřních výplní je nyní vyvedena v kvalitní imitaci drsné kůže. Celý interiér je světlejší a pocitově vzdušnější. Nově řešený přístrojový štít, zaoblené rohy výdechů ventilace, chromované dekorativní prvky a stříbřitý dekor středového panelu nebo imitace leštěného dřeva zvyšují elegantní image vnitřního prostoru. Všechny verze modelových řad Vectra i Signum budou mít sportovní tříramenné volanty.

Díky inovativní koncepci své karoserie, která kombinuje prostornost modelů kombi se sportovními liniemi vozů kupé, a díky bezkonkurenční flexibilitě, dané systém FlexSpace, si model Signum drží zvláštní místo v celé modelové škále značky Opel. Pro zvýraznění výjimečnosti těchto modelů přizdobili designeři masku středního otvoru pro přívod vzduchu k motoru chromovaným rámečkem ve tvaru písmene „U“ a pochromované jsou také obroučky světlometů do mlhy.

Devět motorů

Pro nové modely Vectra a Signum je připravena mimořádně bohatá škála moderních motorů řady ECOTEC. Nabídka obsahuje pět zážehových agregátů (objem 1,6 l až 2,8 l, výkon 100 k až 230 k) a čtyři turbodiesely CDTI se systémem přímého vstřikování „common-rail“ (objem 1,9 l až 3,0 l, výkon 100 k až 184 k), které budou standardně vybavovány částicovými filtry DPF. Všechny motory plní emisní limity normy Euro 4.

Nejvýkonnější pohonnou jednotkou modelů Vectra a Signum se stává zcela nový hliníkový šestiválec V6 přeplňovaný turbodmychadlem, který disponuje výkonem 230 k. Nejvyšší točivý moment vidlicového šestiválce se systémem proměnného časování ventilů činí 330 Nm při otáčkách 1800 až 4500 ot/min. Už od hranice otáček 1500 ot/min má ale řidič k dispozici přes 90 procent nejvyššího točivého momentu.

Vysokému výkonu a mohutnému točivému momentu odpovídá i dynamika: Vectra poháněná motorem 2.8 V6 zrychlí z 0 na 100 km/h během pouhých 7,4 s a její rychlost činí asi 250 km/h (předběžné údaje), což je novým rekordem Vectry.

Vrcholným představitelem vznětových motorů je třílitrový šestiválcový turbodiesel 3.0 V6 CDTI, který disponuje výkonem 135 kW/184 k a jeho točivý moment vrcholí na hodnotě 400 Nm už při 2000 ot/min. Novinkou je moderní čtyřválec 1.9 CDTI o výkonu 100 k.

Motory jsou propojené pěti či šestistupňovými manuálními a automatickými převodovkami. Kromě motorů 1.6 l a 1.8 l jsou všechny ostatní agregáty standardně propojeny s manuální šestistupňovou převodovkou. Pro modely poháněné motory 2.8 V6 Turbo, 1.9 CDTI/150 k a 3.0 V6 CDTI je k dispozici i šestistupňová automatická převodovka s možností manuální volby rychlostních stupňů „ActiveSelect“.

IDS, adaptivní světlomety

Vylepšený interaktivní podvozek IDS (Interactive Driving System) zaručuje vyšší komfort a lepší jízdní vlastnosti. Nově naladěné přední i zadní zavěšení kol a přesné řízení s elektro-hydraulickým posilovačem zlepšuje směrovou stabilitu jízdy. Na zvýšení cestovního komfortu mají kromě přesného odladění charakteristik závěsů velkou zásluhu také optimalizovaná pouzdra přední i zadní nápravy, kterými jsou komponenty zavěšení uchycené k nosné struktuře karoserie. Pro nové modely Vectra a Signum je k dispozici i interaktivní podvozek IDSPlus, jehož stěžejním prvkem je systém průběžné regulace charakteristik tlumičů pérování CDC (Continuous Damping Control).

Další technologickou inovací modelů Vectra a Signum jsou adaptivní bi-xenonové světlomety AFL, které se spolu s řízením natáčejí do zatáček a jsou vybaveny také statickým světlem pro odbočování. Významným prvkem je rovněž klimatizované, ortopedicky atestované sedalo řidiče „MultiContour“. Novinkami ve škále nadstandardního příslušenství jsou dále systém stabilizace přívěsu TSA (Trailer Stability Assist), který zabraňuje nebezpečného rozkývání přívěsu, systém rychlého vyhřívání Quickheat nebo konzole pro mobilní telefon se systémem bezdrátového přenosu dat Bluetooth a s hlasovým ovládáním.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků