Opel Vectra A (1988): střední standard v dobovém prospektu

22 komentářů

lamal_SK
30. ledna • 17:42

´´Všechna kola byla nezávisle zavěšena. Ta přední ..... Vzadu byla konvenční vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou, u výkonnějších verzí doplněnou stabilizátorem´´tak tymto padom nebyla vsechna kola nezavisle zavesena, dost trivialne udaje, pokial je v zadu vlecka s torzkou nemoze byt nezavysle zavesena... :-O

JirkaK
1. února • 8:33

Nemáš pravdu, vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou je nezávislé zavěšení. Právě proto, že je ta příčka je TORZNĚ PODDAJNÁ - neboli se nakroutí, jen přitom zafunguje jako stabilizátor. Mimochodem - stabilizátor, neboli kus pružného železa mezi dvěma koly má dnes skoro každé auto. Pleteš si to s tuhou nápravou, která je konstrukčně něco úplně jiného.

lamal_SK
3. února • 17:35

Sa preber prosim ta a skus rozmyslat, nezavysle zavesene koleso nemoze byt spojene s tym druhym ani pomocou poddajnej torznej priecky. To nie je uz nezavisle zavesenie, radsej si o tom nieco nastuduj, si mimo. Je to obycajna jednoducha naprava s vlecnymi ramenami a torzkou.

coolibra
30. ledna • 14:24

Ano Vectra A je nadevší pochybnost již auto minulosti, nicméně i tak konstatuji, že skoro nic nevydržela. Mohu hodnotit provozuji ji již 20 let. Mám 1,6 ekotec o výkonu 52kW. Má najeto 241.000km. A furt je to pokažené. Třeba namátkou v roce 1997 jsem musel v jeden rok vyměnit žárovku jak v předním světlometu, tak i v palubním počítači!! V roce 1999 jsem musel vyměnit termostat!!! V roce 2003 odešla podtlaková hadička na vstřikování!!! Dvakrát jsem musel měnit výfuk!!! a jednou i tlumiče!!! Což o to, že auto jezdí dálky okolo4,7-4,8 l/100km. Mám pocit , že jsem s tím furt v servisu. Naposledy tento rok jsem měnil spínač zpětného chodu tedy zpátečky, bratru za 150,-Kč!!! Nevěřte Oplům srarým verglům co se furt sypou!! A já blbec jsem si pro potěchu sehnal ještě Calibru s klasickým 8 ventilem, který prý vydrží ledvá tak 600.000km. Ne na současné tříhrnky s turbem tyto staré křápy nemají. Hamba hochům z Russelsheimu!!!

Jozef Žemla
30. ledna • 18:37

Chlapče ty si nemocný bo co? Ano kdyby jsi koupil v té době Octávku f dízlu měl by si pokoj, žel v té době eště neexistovala. ::-( takže přicházela v úvahu třeba felda nebo něco podobného třeba Scorpio nebo 405. Jinak uznávám , že je to sračka akorát mi vysvětli proč , když je to střep máš ho ve vlastnictví až doteď Nemáš na nové fáro? U nás v obci ma každý WV nebo Škodu a jsou spokojení, to , že se to furt sype nikoho nezajímá. Je pravda, že Toyota je zase jiná galaxie. Byl jsem onehdá v Thajsku a když jsem jim říkal proč nemají Octávku , tupě na mě hleděli, blbečci. Furt opakovali Toyota a Honda. Ti říkám zaostálí dementi tam žijou. V Česku jsou chytřejší lidičky . A vo tom to je :-D

dedaj
26. ledna • 9:23

Nechci se mýlit, ale myslím že vectra se dělala ve verzi 55kw s motorem o objemu 1,6 a ne 1,4. Ten motor byl i v astře F

eLzyx
26. ledna • 9:36

i ta 1.4 měla 55kW (někdy se uvádí 54kW). Šlo o motor 14NZ. Tenkrát ještě s karburátorem. Karburátorová 1.6 měla 60kW.
Pak přišlo Euro 1, jednobodový vstřik a výkony šly dolů.

wolff
26. ledna • 8:45

Jo, tohle bylo a pořád je krásný auto.
Dtto Senator z te doby, a Claibra.
To se bylo u Opela na co koukat a čím jezdit.

eLzyx
26. ledna • 9:00

ani dnešní Opely nejsou špatná a ošklivá auta. Insignia je velmi povedená. Zafiry taktéž. Astra je také líbivá, ale je nepoužitelně malá.

plasa
25. ledna • 17:13

Vectru A jsem měl párkrát půjčenou, pokud se pamatuju. Byl to sedan 1,6. Jezdil slušně. Ten motor měl dle mého táty podobný zvuk jako Moskvič 412. Někde jsme dohledali, že ten motor byl vyvíjen z předchozích a v rámci reparací se po válce dostala celá výrobní linka do SSSR. Jinak pěkný článek. Těším se na pokračování v podobě druhé generace. Ta je dle mého stále nadčasová a elegantní i po dvaceti letech.

Lukas-e21
25. ledna • 22:01

Zvuk mozna, nicmene motor vychazel z motoru BMW ;)

eLzyx
26. ledna • 8:35

benzinové čtyřválce v této Vectře jsou vývojově čistý Opel. Jde o tzv. GM Family 1. Počátek vývoje byl někdy na konci 70. let, používají se do dneška. Samozřejmě jde o x-tou generaci toho, co je/bylo ve Vectře A.
Stejně tak ten šestiválec je čistě Opel. Nebo myslíš, že ne? Najdi u BMW šestiválec do V, navíc s rozevřením pístů 54°.
BMW dodávalo Opelu pouze diesely 2.5TD a 2.5DTI vycházející z M51D25 resp. M57D25 a to pouze do Omegy B.

Lukas-e21
26. ledna • 17:33

Mas problem s chapanim psaneho textu, tak se uklidni a schladni.Psal, ze motormoskvice vychazi od oplu, tak mu pisu, ze vychazel z BMW.

NoFear
30. ledna • 0:19

Motor, který vycházel z BMW byl šestiválcový turbodiesel 2.5 TD - měla ho Omega B. B-]

vrtilka
25. ledna • 16:12

Vectry A jsem mel dve,GT2000 16V a prave v6 v automatu,mel jsem je rad 😊

wisastar
25. ledna • 12:58

A co Vectra 2000? Skoda na ni zapominat. Byla to sportovni verze stejne jako Omega 3000.

JirkaK
25. ledna • 11:09

Zaujal mě spíš vzhled Vectry, ale to samé se dá říct i o téměř všech autech střední třídy z přelomu osmdesátých a devadesátých let. Jednoduchý, ale dokonalý, čistý a propracovaný design, který i po letech vypadá hezky. Naopak většina dnešních aut jako by dávala i vzhledem najevo, co vlastně jsou - zdegenerované zrůdy.

Tom
25. ledna • 9:16

Vectru máme doma v sedanu už 20 let a za celou dobu jediná závada, jen se mění výfuk a docela rezne, ale motor 1.8i krásně přede i po těch letech.

lamal_SK
30. ledna • 17:38

ale tiez dost zrali... hlavne 1.8 s 2,0 sa dalo rozumnejsie chodit

wisastar
25. ledna • 12:56

Vectra mela to stesti ze mela jedny z nejlepsich motoru od oplu. 1.6/1.8/2.0 8V bylo to nej. Sestivalec to same.

pepa-1
25. ledna • 13:23

Do Vectry A se šestiválec nedával, pokud si pamatuju.

Dejv
25. ledna • 13:37

Vždyť je to v článku.
"Je však třeba připomenout, že Vectra A nabízela širokou škálu jednotek a řešení včetně šestiválce 2,5 l/125 kW (C25XE)"

Doporučujeme

Články odjinud