Opel Vectra – nejlepší z testovaných rodinných automobilů

Nový model střední třídy automobilky Opel přesvědčil především bohatou bezpečnostní výbavou.
Opel Vectra – nejlepší z testovaných rodinných automobilů
V zatím posledním kole nezávislých bariérových testů Euro NCAP získal nový Opel Vectra celkem 30 bodů, což je nejlepší výsledek z celé pětice hodnocených rodinných vozů.

Opel Vectra prokázal vysoce nadprůměrné ochranné vlastnosti zejména při bočních nárazech, včetně nárazu do kulatého sloupu, ve kterých získal maximální možný počet bodů. Vynikající bezpečnostní vlastnosti nové Vectry staví na jejím velmi pevném skeletu a počítačově optimalizované karoserii s předem definovanými deformačními zónami.

Na tento základ navazuje špičková bezpečnostní výbava. Do výbavy vozu patří např. velkoobjemové čelní a boční airbagy a průběžné hlavové airbagy, chránící pasažéry na předních i zadních sedadlech. Nové Vectry mají na předních sedadlech také aktivní opěrky hlav poslední generace s opěrnou funkcí, tříbodové samonavíjecí pásy a výškově nastavitelné opěrky hlav, pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů a omezovače napětí v pásech, výškově nastavitelný horní kotevní bod bezpečnostních pásů u předních a obou krajních zadních sedadel a patentovaný systém ukotvení pedálů PRS (Pedal Release System), který při těžkých kolizích uvolňuje pedály z jejich uložení, čímž se výrazně snižuje nebezpečí poranění nohou řidiče.

Riziko vzniku nehody dokáže výrazně snížit interaktivní podvozek IDS, který sdružuje řadu vyspělých systémů a prvků, jako je např. elektronický stabilizační systém ESP+. Toto zařízení dokáže na rozdíl od konvenčních systémů v kritických okamžicích cíleně aktivovat brzdy až třech kol najednou, čímž se jízda rychle a efektivně stabilizuje.

Program nezávislých bariérových testů Euro NCAP zkoumá chování automobilů při přesně definovaných čelních a bočních nárazech. Při čelních nárazech naráží testovaný vůz v rychlosti 64 km/h do deformovatelné bariéry, překrytí činí 40 procent. Ochranné vlastnosti karoserie při bočních nárazech se zkoumají za pomoci 950 kg těžkého vozíku, který rychlostí 50 km/h vráží ze strany do testovaného automobilu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků