Opel Vectra – nejlepší z testovaných rodinných automobilů

Nový model střední třídy automobilky Opel přesvědčil především bohatou bezpečnostní výbavou.
Opel Vectra – nejlepší z testovaných rodinných automobilů
V zatím posledním kole nezávislých bariérových testů Euro NCAP získal nový Opel Vectra celkem 30 bodů, což je nejlepší výsledek z celé pětice hodnocených rodinných vozů.

Opel Vectra prokázal vysoce nadprůměrné ochranné vlastnosti zejména při bočních nárazech, včetně nárazu do kulatého sloupu, ve kterých získal maximální možný počet bodů. Vynikající bezpečnostní vlastnosti nové Vectry staví na jejím velmi pevném skeletu a počítačově optimalizované karoserii s předem definovanými deformačními zónami.

Na tento základ navazuje špičková bezpečnostní výbava. Do výbavy vozu patří např. velkoobjemové čelní a boční airbagy a průběžné hlavové airbagy, chránící pasažéry na předních i zadních sedadlech. Nové Vectry mají na předních sedadlech také aktivní opěrky hlav poslední generace s opěrnou funkcí, tříbodové samonavíjecí pásy a výškově nastavitelné opěrky hlav, pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů a omezovače napětí v pásech, výškově nastavitelný horní kotevní bod bezpečnostních pásů u předních a obou krajních zadních sedadel a patentovaný systém ukotvení pedálů PRS (Pedal Release System), který při těžkých kolizích uvolňuje pedály z jejich uložení, čímž se výrazně snižuje nebezpečí poranění nohou řidiče.

Riziko vzniku nehody dokáže výrazně snížit interaktivní podvozek IDS, který sdružuje řadu vyspělých systémů a prvků, jako je např. elektronický stabilizační systém ESP+. Toto zařízení dokáže na rozdíl od konvenčních systémů v kritických okamžicích cíleně aktivovat brzdy až třech kol najednou, čímž se jízda rychle a efektivně stabilizuje.

Program nezávislých bariérových testů Euro NCAP zkoumá chování automobilů při přesně definovaných čelních a bočních nárazech. Při čelních nárazech naráží testovaný vůz v rychlosti 64 km/h do deformovatelné bariéry, překrytí činí 40 procent. Ochranné vlastnosti karoserie při bočních nárazech se zkoumají za pomoci 950 kg těžkého vozíku, který rychlostí 50 km/h vráží ze strany do testovaného automobilu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků