Opel Vectra – nejlepší z testovaných rodinných automobilů

Nový model střední třídy automobilky Opel přesvědčil především bohatou bezpečnostní výbavou.
Opel Vectra – nejlepší z testovaných rodinných automobilů
V zatím posledním kole nezávislých bariérových testů Euro NCAP získal nový Opel Vectra celkem 30 bodů, což je nejlepší výsledek z celé pětice hodnocených rodinných vozů.

Opel Vectra prokázal vysoce nadprůměrné ochranné vlastnosti zejména při bočních nárazech, včetně nárazu do kulatého sloupu, ve kterých získal maximální možný počet bodů. Vynikající bezpečnostní vlastnosti nové Vectry staví na jejím velmi pevném skeletu a počítačově optimalizované karoserii s předem definovanými deformačními zónami.

Na tento základ navazuje špičková bezpečnostní výbava. Do výbavy vozu patří např. velkoobjemové čelní a boční airbagy a průběžné hlavové airbagy, chránící pasažéry na předních i zadních sedadlech. Nové Vectry mají na předních sedadlech také aktivní opěrky hlav poslední generace s opěrnou funkcí, tříbodové samonavíjecí pásy a výškově nastavitelné opěrky hlav, pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů a omezovače napětí v pásech, výškově nastavitelný horní kotevní bod bezpečnostních pásů u předních a obou krajních zadních sedadel a patentovaný systém ukotvení pedálů PRS (Pedal Release System), který při těžkých kolizích uvolňuje pedály z jejich uložení, čímž se výrazně snižuje nebezpečí poranění nohou řidiče.

Riziko vzniku nehody dokáže výrazně snížit interaktivní podvozek IDS, který sdružuje řadu vyspělých systémů a prvků, jako je např. elektronický stabilizační systém ESP+. Toto zařízení dokáže na rozdíl od konvenčních systémů v kritických okamžicích cíleně aktivovat brzdy až třech kol najednou, čímž se jízda rychle a efektivně stabilizuje.

Program nezávislých bariérových testů Euro NCAP zkoumá chování automobilů při přesně definovaných čelních a bočních nárazech. Při čelních nárazech naráží testovaný vůz v rychlosti 64 km/h do deformovatelné bariéry, překrytí činí 40 procent. Ochranné vlastnosti karoserie při bočních nárazech se zkoumají za pomoci 950 kg těžkého vozíku, který rychlostí 50 km/h vráží ze strany do testovaného automobilu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků