Opel Vectra – nejlepší z testovaných rodinných automobilů

Nový model střední třídy automobilky Opel přesvědčil především bohatou bezpečnostní výbavou.
Opel Vectra – nejlepší z testovaných rodinných automobilů
V zatím posledním kole nezávislých bariérových testů Euro NCAP získal nový Opel Vectra celkem 30 bodů, což je nejlepší výsledek z celé pětice hodnocených rodinných vozů.

Opel Vectra prokázal vysoce nadprůměrné ochranné vlastnosti zejména při bočních nárazech, včetně nárazu do kulatého sloupu, ve kterých získal maximální možný počet bodů. Vynikající bezpečnostní vlastnosti nové Vectry staví na jejím velmi pevném skeletu a počítačově optimalizované karoserii s předem definovanými deformačními zónami.

Na tento základ navazuje špičková bezpečnostní výbava. Do výbavy vozu patří např. velkoobjemové čelní a boční airbagy a průběžné hlavové airbagy, chránící pasažéry na předních i zadních sedadlech. Nové Vectry mají na předních sedadlech také aktivní opěrky hlav poslední generace s opěrnou funkcí, tříbodové samonavíjecí pásy a výškově nastavitelné opěrky hlav, pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů a omezovače napětí v pásech, výškově nastavitelný horní kotevní bod bezpečnostních pásů u předních a obou krajních zadních sedadel a patentovaný systém ukotvení pedálů PRS (Pedal Release System), který při těžkých kolizích uvolňuje pedály z jejich uložení, čímž se výrazně snižuje nebezpečí poranění nohou řidiče.

Riziko vzniku nehody dokáže výrazně snížit interaktivní podvozek IDS, který sdružuje řadu vyspělých systémů a prvků, jako je např. elektronický stabilizační systém ESP+. Toto zařízení dokáže na rozdíl od konvenčních systémů v kritických okamžicích cíleně aktivovat brzdy až třech kol najednou, čímž se jízda rychle a efektivně stabilizuje.

Program nezávislých bariérových testů Euro NCAP zkoumá chování automobilů při přesně definovaných čelních a bočních nárazech. Při čelních nárazech naráží testovaný vůz v rychlosti 64 km/h do deformovatelné bariéry, překrytí činí 40 procent. Ochranné vlastnosti karoserie při bočních nárazech se zkoumají za pomoci 950 kg těžkého vozíku, který rychlostí 50 km/h vráží ze strany do testovaného automobilu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 153 019 km
Cena: 220 000 Kč
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 181 063 km
Cena: 182 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 139 229 km
Cena: 252 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2013
Stav: 38 291 km
Cena: 246 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků