Opel v roce 2007: plány a novinky do budoucna

Ačkoliv se Opel nyní netěší dobrému zdraví, mateřský koncern GM nenechá německou automobilku zkrachovat. Vedení sice musí utahovat opasky, přesto plánuje zahrnout trh mnoha zajímavými novinkami: nová Zafira, Astra C+C, další generace Frontery apod.
Opel v roce 2007: plány a novinky do budoucna

I pod přísným drobnohledem koncernu General Motors bude Opel nadále schopen vyrábět auta se svou vlastní identitou. Budoucnost zatím vypadá dobře, přestože Opel čeká v nejbližší době propuštění. Musí se „zbavit“ 9 500 zaměstnanců a ušetřit na vývoji a výrobě.


Tip: Stručný přehled novinek všech automobilek najdete v našem speciálu --- Přečtěte si, co plánují do budoucna Ford a Renault --- Podívejte se na špionážní fotografie novinek.

C+C je v kurzu

Již v příštím roce se počítá s druhou generací modelu Zafira, do které Opel těžce investoval, aby byla konkurenceschopná. Má jít o zcela přepracovaný model s ještě lepší variabilitou a využitelností prostoru. Na trhu se objeví také třídveřová Astra GTC a připravuje se výraznější facelift pro modely Vectra a Signum. Pro tyto vozy jsou v přípravě nové motory, šestiválcový třílitr CDTi se zhruba 240 koňmi (176 kW), který nahradí motor od Isuzu, a 1.9 CDTi se 147 kW (200 k). V roce 2006 se můžeme těšit na Astru C+C s trojdílnou pevnou skládací střechou, kterou pro automobilku připravuje subdodavatel CTS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Opel Astra GTC

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Astra C+C, špionážní foto

Nové SUV na obzoru

Další novinkou ve stejném roce bude nástupce Frontera. Bude částečně odvozena i ze studie Chevrolet S3X, která se představila na pařížském autosalónu. Oproti většímu sedmimístnému Chevroletu bude Opel kratší a pouze pětimístný. Nové SUV bude mít stálý pohon všech kol a bude mít dva benzínové motory: silnější 2.8 twinturbo V6 a slabší čtyřválec s objemem 2.2 l. Dieselová varianta bude pouze jedna: čtyřválec 2.0 l. Právě tento naftový motor byl vyvíjen ve spolupráci koncernů General Motors a Fiat. Vzhledem k vysokým odběrům firem GM a Fiat a jejich divizí, jako Chevrolet, Daewoo, Opel a Alfa Romeo, plánuje vedení GM výrobu ještě dalšího nafťáku s obsahem v rozmezí od 1,5 l do 2,0 l. Z celkového rozpočtu uvolní GM na vývoj půl miliardy euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie Chevrolet S3X

I na mini se pamatuje

Nejmenší z rodiny, model Corsa, by měl přijít na trh v roce 2006. O rok dříve světlo světa spatří Fiat Punto, který bude z 60 procent tvořen stejnými komponentami jako Corsa. Díky společné výrobě ušetří Opel až dvacet procent nákladů. Rok poté spatří světlo světa nová Agila, malý vůz s vysokou stavbou karoserie, který má dnes své jednovaječné dvojče Suzuki Wagon R+. Nová Agila bude mít dvě karosářské verze: první bude mít delší rozvor a patery dveře podobně jako současná Agila, druhá bude vycházet z konceptu Trixx a stane se konkurencí pro již šest let se vyrábějící Smart Fortwo. Oproti smartu ale nabídne až čtyři místa, podle toho, jak si cestující uspořádají interiér. Posuvné boční dveře zůstanou zachovány.

Bude Insignia?

Nástupce Speedsteru bude hotov koncem roku 2006. Podvozek sportovního vozu si půjčí Opel od Pontiacu Solstice, vůz bude mít látkovou skládací střechu a cenou by měl začínat na 30 000 eurech. Na rok 2007 nebo 2008 se připravuje nová Vectra, která bude postavena na platformě Saabu 9-3, Chevy Malibu či Saturnu střední třídy. Vzhledem k tomu, že trh s klasickým designem sedanů je v celosvětovém útlumu, uvažuje Opel o verzi Vectra CC. Stále ale není jasno, co se bude dít s modelem Insignia poté, co General Motors oznámil restrukturalizaci Opelu. Původně měl být Insignia novým top-modelem automobilky, pokračovatelem luxusní Omegy. Novinka měla stát podobně jako další vozy koncernu na platformě Zeta s pohonem zadních kol, nicméně otázka výroby je stále otevřená.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků