Opel v roce 2007: plány a novinky do budoucna

Ačkoliv se Opel nyní netěší dobrému zdraví, mateřský koncern GM nenechá německou automobilku zkrachovat. Vedení sice musí utahovat opasky, přesto plánuje zahrnout trh mnoha zajímavými novinkami: nová Zafira, Astra C+C, další generace Frontery apod.
Opel v roce 2007: plány a novinky do budoucna

I pod přísným drobnohledem koncernu General Motors bude Opel nadále schopen vyrábět auta se svou vlastní identitou. Budoucnost zatím vypadá dobře, přestože Opel čeká v nejbližší době propuštění. Musí se „zbavit“ 9 500 zaměstnanců a ušetřit na vývoji a výrobě.


Tip: Stručný přehled novinek všech automobilek najdete v našem speciálu --- Přečtěte si, co plánují do budoucna Ford a Renault --- Podívejte se na špionážní fotografie novinek.

C+C je v kurzu

Již v příštím roce se počítá s druhou generací modelu Zafira, do které Opel těžce investoval, aby byla konkurenceschopná. Má jít o zcela přepracovaný model s ještě lepší variabilitou a využitelností prostoru. Na trhu se objeví také třídveřová Astra GTC a připravuje se výraznější facelift pro modely Vectra a Signum. Pro tyto vozy jsou v přípravě nové motory, šestiválcový třílitr CDTi se zhruba 240 koňmi (176 kW), který nahradí motor od Isuzu, a 1.9 CDTi se 147 kW (200 k). V roce 2006 se můžeme těšit na Astru C+C s trojdílnou pevnou skládací střechou, kterou pro automobilku připravuje subdodavatel CTS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Opel Astra GTC

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Astra C+C, špionážní foto

Nové SUV na obzoru

Další novinkou ve stejném roce bude nástupce Frontera. Bude částečně odvozena i ze studie Chevrolet S3X, která se představila na pařížském autosalónu. Oproti většímu sedmimístnému Chevroletu bude Opel kratší a pouze pětimístný. Nové SUV bude mít stálý pohon všech kol a bude mít dva benzínové motory: silnější 2.8 twinturbo V6 a slabší čtyřválec s objemem 2.2 l. Dieselová varianta bude pouze jedna: čtyřválec 2.0 l. Právě tento naftový motor byl vyvíjen ve spolupráci koncernů General Motors a Fiat. Vzhledem k vysokým odběrům firem GM a Fiat a jejich divizí, jako Chevrolet, Daewoo, Opel a Alfa Romeo, plánuje vedení GM výrobu ještě dalšího nafťáku s obsahem v rozmezí od 1,5 l do 2,0 l. Z celkového rozpočtu uvolní GM na vývoj půl miliardy euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie Chevrolet S3X

I na mini se pamatuje

Nejmenší z rodiny, model Corsa, by měl přijít na trh v roce 2006. O rok dříve světlo světa spatří Fiat Punto, který bude z 60 procent tvořen stejnými komponentami jako Corsa. Díky společné výrobě ušetří Opel až dvacet procent nákladů. Rok poté spatří světlo světa nová Agila, malý vůz s vysokou stavbou karoserie, který má dnes své jednovaječné dvojče Suzuki Wagon R+. Nová Agila bude mít dvě karosářské verze: první bude mít delší rozvor a patery dveře podobně jako současná Agila, druhá bude vycházet z konceptu Trixx a stane se konkurencí pro již šest let se vyrábějící Smart Fortwo. Oproti smartu ale nabídne až čtyři místa, podle toho, jak si cestující uspořádají interiér. Posuvné boční dveře zůstanou zachovány.

Bude Insignia?

Nástupce Speedsteru bude hotov koncem roku 2006. Podvozek sportovního vozu si půjčí Opel od Pontiacu Solstice, vůz bude mít látkovou skládací střechu a cenou by měl začínat na 30 000 eurech. Na rok 2007 nebo 2008 se připravuje nová Vectra, která bude postavena na platformě Saabu 9-3, Chevy Malibu či Saturnu střední třídy. Vzhledem k tomu, že trh s klasickým designem sedanů je v celosvětovém útlumu, uvažuje Opel o verzi Vectra CC. Stále ale není jasno, co se bude dít s modelem Insignia poté, co General Motors oznámil restrukturalizaci Opelu. Původně měl být Insignia novým top-modelem automobilky, pokračovatelem luxusní Omegy. Novinka měla stát podobně jako další vozy koncernu na platformě Zeta s pohonem zadních kol, nicméně otázka výroby je stále otevřená.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků