Opel v krizi krátí pracovní dobu

Zaměstnance automobilky Opel čeká zkrácení pracovní doby. Společnost situaci projednává s odboráři a úprava má postihnou továrny v Rüsselsheimu a Kaiserslauternu. V Rüsselsheimu se vyrábí model střední třídy Insignia.
Opel v krizi krátí pracovní dobu

Důvodem zkrácení pracovní doby je zhoršující se situace na trhu v Evropě. „Jižní evropské státy jsou pro automobilku zvláště důležité a tam se o oživení poptávky nedá hovořit. Naopak bude výhledově ještě slábnout,“ řekl mluvčí společnosti pro server Welt.de.

Kolika zaměstnanců se krácení pracovní doby dotkne zatím podle mluvčího není jasné. Opel v Rüsselsheimu zaměstnává přibližně 13 000 lidí a v Kaiserslauternu zhruba 2500.

Pokud se vedení s odbory dohodne, mohl by Opel požádat německou vládu o finanční podporu v rámci programu zkrácené pracovní doby. Tento program, který má pomoci zachovat pracovní místa, využívaly firmy hlavně v době recese v letech 2008 a 2009. Program umožňuje firmám dohodnout se se zaměstnanci na zkrácení pracovní doby a adekvátním snížení mezd, stát pak zaměstnancům kompenzuje část jejich ušlých příjmů.

Vláda v rámci programu vyplácí zaměstnanců po dobu šesti měsíců 60 procent částky, o kterou byla snížena jejich mzda. Pokud mají zaměstnanci děti, je to 67 procent. V době, kdy vrcholila krize, vláda vyplácela podpory více než 1,4 milionu zaměstnancům. Letos v květnu to bylo 80 tisíc zaměstnanců, napsala agentura Reuters.

Opel trpí prodejní krizí v Evropě. Ve druhém čtvrtletí evropská dcera společnosti GM vykázala ztrátu 361 milionů - americký automobilový gigant GM tak ztratil za posledních deset let v Evropě celkem již 14 miliard dolarů.

Ke zkracování pracovní doby se již dříve rozhodl Ford v Kolíně nad Rýnem a Fiat v Turíně.

Zdroj: E15. cz
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků