Opel v krizi krátí pracovní dobu

Zaměstnance automobilky Opel čeká zkrácení pracovní doby. Společnost situaci projednává s odboráři a úprava má postihnou továrny v Rüsselsheimu a Kaiserslauternu. V Rüsselsheimu se vyrábí model střední třídy Insignia.
Opel v krizi krátí pracovní dobu

Důvodem zkrácení pracovní doby je zhoršující se situace na trhu v Evropě. „Jižní evropské státy jsou pro automobilku zvláště důležité a tam se o oživení poptávky nedá hovořit. Naopak bude výhledově ještě slábnout,“ řekl mluvčí společnosti pro server Welt.de.

Kolika zaměstnanců se krácení pracovní doby dotkne zatím podle mluvčího není jasné. Opel v Rüsselsheimu zaměstnává přibližně 13 000 lidí a v Kaiserslauternu zhruba 2500.

Pokud se vedení s odbory dohodne, mohl by Opel požádat německou vládu o finanční podporu v rámci programu zkrácené pracovní doby. Tento program, který má pomoci zachovat pracovní místa, využívaly firmy hlavně v době recese v letech 2008 a 2009. Program umožňuje firmám dohodnout se se zaměstnanci na zkrácení pracovní doby a adekvátním snížení mezd, stát pak zaměstnancům kompenzuje část jejich ušlých příjmů.

Vláda v rámci programu vyplácí zaměstnanců po dobu šesti měsíců 60 procent částky, o kterou byla snížena jejich mzda. Pokud mají zaměstnanci děti, je to 67 procent. V době, kdy vrcholila krize, vláda vyplácela podpory více než 1,4 milionu zaměstnancům. Letos v květnu to bylo 80 tisíc zaměstnanců, napsala agentura Reuters.

Opel trpí prodejní krizí v Evropě. Ve druhém čtvrtletí evropská dcera společnosti GM vykázala ztrátu 361 milionů - americký automobilový gigant GM tak ztratil za posledních deset let v Evropě celkem již 14 miliard dolarů.

Ke zkracování pracovní doby se již dříve rozhodl Ford v Kolíně nad Rýnem a Fiat v Turíně.

Zdroj: E15. cz
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků