Opel v Česku ukázal nové Combo Life. Jeden ze tří kusů v Evropě

Nový Opel Combo Life sice bude uveden na náš trh až v červenci, první kousek jsme si však už stihli prohlédnout přímo na české půdě.

První snímky nové generace Opelu Combo Life, sourozence Citroënu Berlingo a Peugeotu Rifter, byly k dispozici už koncem února. Kdo si však tehdy myslel, že na autosalonu v Ženevě provedeme detailnější průzkum, byl na omylu. Automobilka Opel se jej vůbec nezúčastnila a stejné to bude i v Paříži. Ještě štěstí, že české zastoupení značky dokázalo zprostředkovat první kontakt přímo na naší půdě!

Jeden z pouhých tří kusů Opelu Combo Life, které aktuálně kolují Evropou, jsme si měli možnost si prohlédnout na pražské Ladronce. Opel si od vozu hodně slibuje, a to díky rostoucímu zájmu o vany segmentu B, a také díky koncernu PSA v zádech. Za poslední čtyři roky vyrostl segment B-Van o 26 procent, navíc v době, kdy se na trhu objevují další a další SUV a crossovery, je zkrátka super vědět, že můžete jít a koupit si velkou rodinnou krabici prostou kompromisů, kterým se SUV často nevyhnou.

Toto je nový Opel Combo Life. Nepřipomíná vám něco?

Toto je nový Opel Combo Life. Nepřipomíná vám něco?

Vůz bude na našem trhu uveden v červenci a první kusy uvidíme na silnicích od září. V nabídce budou dvě verze – standardní s délkou 4,4 metru a rozvorem 2,79 metru, a prodloužená s délkou 4,75 metru a rozvorem 2,98 metru. Na ceny je ještě brzo, podle našich informací však budou přinejmenším stejné, možná o fous vyšší než u Citroënu a Peugeotu.

Na Ladronce byl vystaven kratší vůz přesně v takovém provedení (lak, kola), jaké jsme viděli na prvních snímcích. V jádru je to samozřejmě pořád dodávka, což uvnitř poznáte například podle tvrdých a snadno udržovatelných plastů nebo rezervy umístěné neprakticky zespod u zadní nápravy. Nicméně, co se kvality výroby týče, nemám ještě úplně utvořený názor.

Nový Citroën Berlingo oficiálně: Takhle stylová dodávka tu ještě nebyla

Nový Citroën Berlingo oficiálně: Takhle stylová dodávka tu ještě nebyla

Vůz byl totiž skládán ručně, tu a tam něco nedoléhalo a podobně, lze se to však zatím pochopit. Potěšilo mě, že pozice za volantem nepřipomíná posaz na záchodové míse, ale připadáte si jako v běžném osobáku. S tím rozdílem, že nad hlavou máte obrovský prostor a neřešíte problém s odkládacími místy.

Celkem je po interiéru rozmístěno osmadvacet schránek, přičemž ta středová bez problému pojme dvě 1,5litrové lahve, tablet a další podobně velké předměty. Hever najdete ve schránkách pod nohami zadních cestujících, sklopná police v zavazadelníku (pod střechou) unese deset kilo. Rovněž je super, že u spolujezdce nechybí zásuvka na 230 voltů, a to nikoliv plochá, prostřednictvím které nabijete nanejvýš mobilní telefon, ale kulatá, vhodná i pro adaptér notebooku.

Opel Combo pro rok 2012: a je to… Fiat!

Opel Combo pro rok 2012: a je to… Fiat!

Obě verze bude možné pořídit v pěti- i sedmimístném provedení. Manipulace s druhou řadou sedadel je velice snadná, vedle sebe se vejdou tři dětské autosedačky s isofixem, a protože sedáky po sklopení opěradel „zajedou“ do podlahy, vznikne zcela rovná ložná plocha. Pokud ještě překlopíte opěradlo sedadla spolujezdce, dostanete u prodloužené varianty prostor dlouhý přes tři metry. Bez rozdílu verze je možné otevírat také samotné sklo pátých dveří.

Motory budou v nabídce dva, kombinace různých výkonů a převodovek však dají šest možností volby. Titulem Mezinárodní motor roku ověnčená dvanáctistovka Turbo (PureTech) má 81 kW a manuální šestikvalt, v příštím roce pak dorazí 96kilowattová varianta kombinovaná s osmistupňovým automatem.

Také Opel dostihly emise. Nejsilnější Insignia končí, nastoupí 1.6 Turbo

Také Opel dostihly emise. Nejsilnější Insignia končí, nastoupí 1.6 Turbo

Vznětová patnáctistovka dává 55, 73 a 96 kW. První dvě zmíněné verze budou dostupné s pětistupňovým manuálem a nejsilnější z trojice vám dá vybrat mezi přímo řazenou šestistupňovou skříní a osmistupňovým automatem.

V prvních měsících prodeje se počítá pouze s předním pohonem a nanejvýš systémem IntelliGrip, který v závislosti na zvoleném režimu upraví činnost kontroly trakce. K němu se zároveň váže i asistent pro sjíždění svahů. Koncem letošního roku však dorazí také plnohodnotná čtyřkolka od Dangelu, kterou můžete znát už z vozů koncernu PSA.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků