Opel: v Adamu zaklape úplně nový litrový tříválec 1,0 SIDI Turbo

Značka Opel představí ve Frankfurtu také svůj zcela nový tříválec 1,0 l s přeplňováním. Nejprve se objeví v modelu Adam.
Opel: v Adamu zaklape úplně nový litrový tříválec 1,0 SIDI Turbo

Automobilka Opel jako součást koncernu General Motors pokračuje v zásadní modernizaci nabídky svých pohonných jednotek s přímým vstřikováním, přeplňováním a kompaktními rozměry. Po premiérách zcela nových čtyřválců Opel 1,6 CDTI (vznětový) a Opel 1,6 SIDI (zážehový) nyní přichází zážehový tříválec 1,0 SIDI. Nutno podotknout, že ani s tříválcovými konstrukcemi to u Opelu dosud vysloveně vážně nemysleli, za zmínku stojí snad jen atmosféricky plněný „litr“ X10XE/Z10XE s nepřímým vstřikováním známý z modelů Corsa B a C a prvních Opelů Agila.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový tříválec Opel/GM 1,0 SIDI Turbo, vpravo šestistupňová manuální převodovka

Nový tříválec 1,0 SIDI Turbo má blok z hliníkové slitiny, přímé vstřikování, přeplňování i plynule proměnné časování ventilů. Jde o moderní konstrukci nabízející většinu toho, co dnešní doba přináší, má také vodní a olejové čerpadlo s proměnným účinkem pro zrychlení prohřívání motoru a optimalizaci jeho funkce při kombinaci se soustavou start/stop.

Opel Adam v Česku za 249 900 korun, hodlá atakovat Mini a Fiat 500

Opel Adam v Česku za 249 900 korun, hodlá atakovat Mini a Fiat 500

Výrobce slibuje „nová měřítka mezi tříválcovými motory s hlučností a vibracemi překonávajícími spoustu čtyřválcových motorů“. Podrobnosti zatím neznáme, ale agregát 1,0 SIDI Turbo má ve svém prvním naladění pro model Opel Adam dosahovat výkonu 115 koní (85 kW) a točivého momentu 166 Nm. Konvenční výkonově srovnatelné atmosféricky plněné čtyřválce s objemem 1,6 l má novinka deklasovat až o pětinu nižší spotřebou paliva.

Opel s novým stěžejním dieselem 1,6 CDTI ECOTEC

Opel s novým stěžejním dieselem 1,6 CDTI ECOTEC

Tříválec 1,0 SIDI Trubo zahájí svoji kariéru pod kapotou modelu Opel Adam na počátku příštího roku, a sice výhradně v kombinaci s rovněž novou, šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením. Ta má sama o sobě vynikat nejen kompaktními rozměry, ale také hmotností jen 37 kg. Následně se tento agregát objeví také v koncernových vozech Chevrolet Aveo a Chevrolet Cruze, ale také v čínském modelu MG3 s britskými kořeny.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků