Opel: v Adamu zaklape úplně nový litrový tříválec 1,0 SIDI Turbo

Značka Opel představí ve Frankfurtu také svůj zcela nový tříválec 1,0 l s přeplňováním. Nejprve se objeví v modelu Adam.
Opel: v Adamu zaklape úplně nový litrový tříválec 1,0 SIDI Turbo

Automobilka Opel jako součást koncernu General Motors pokračuje v zásadní modernizaci nabídky svých pohonných jednotek s přímým vstřikováním, přeplňováním a kompaktními rozměry. Po premiérách zcela nových čtyřválců Opel 1,6 CDTI (vznětový) a Opel 1,6 SIDI (zážehový) nyní přichází zážehový tříválec 1,0 SIDI. Nutno podotknout, že ani s tříválcovými konstrukcemi to u Opelu dosud vysloveně vážně nemysleli, za zmínku stojí snad jen atmosféricky plněný „litr“ X10XE/Z10XE s nepřímým vstřikováním známý z modelů Corsa B a C a prvních Opelů Agila.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový tříválec Opel/GM 1,0 SIDI Turbo, vpravo šestistupňová manuální převodovka

Nový tříválec 1,0 SIDI Turbo má blok z hliníkové slitiny, přímé vstřikování, přeplňování i plynule proměnné časování ventilů. Jde o moderní konstrukci nabízející většinu toho, co dnešní doba přináší, má také vodní a olejové čerpadlo s proměnným účinkem pro zrychlení prohřívání motoru a optimalizaci jeho funkce při kombinaci se soustavou start/stop.

Opel Adam v Česku za 249 900 korun, hodlá atakovat Mini a Fiat 500

Opel Adam v Česku za 249 900 korun, hodlá atakovat Mini a Fiat 500

Výrobce slibuje „nová měřítka mezi tříválcovými motory s hlučností a vibracemi překonávajícími spoustu čtyřválcových motorů“. Podrobnosti zatím neznáme, ale agregát 1,0 SIDI Turbo má ve svém prvním naladění pro model Opel Adam dosahovat výkonu 115 koní (85 kW) a točivého momentu 166 Nm. Konvenční výkonově srovnatelné atmosféricky plněné čtyřválce s objemem 1,6 l má novinka deklasovat až o pětinu nižší spotřebou paliva.

Opel s novým stěžejním dieselem 1,6 CDTI ECOTEC

Opel s novým stěžejním dieselem 1,6 CDTI ECOTEC

Tříválec 1,0 SIDI Trubo zahájí svoji kariéru pod kapotou modelu Opel Adam na počátku příštího roku, a sice výhradně v kombinaci s rovněž novou, šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením. Ta má sama o sobě vynikat nejen kompaktními rozměry, ale také hmotností jen 37 kg. Následně se tento agregát objeví také v koncernových vozech Chevrolet Aveo a Chevrolet Cruze, ale také v čínském modelu MG3 s britskými kořeny.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků
S VW Touareg napříč Marokem: Existuje vůbec něco, co nezvládne?

S VW Touareg napříč Marokem

Čtyři dny v autě, skoro 1300 ujetých kilometrů a mraky různorodých zážitků, které bych jinak nepochytil za celý rok. Nějak takto by se dalo ve zkratce shrnout putování Marokem za volantem jednoho z nejlepších SUV dnešní doby.

6.  1.  2019 | Jan Mička | 43 příspěvků