Opel: v Adamu zaklape úplně nový litrový tříválec 1,0 SIDI Turbo

Značka Opel představí ve Frankfurtu také svůj zcela nový tříválec 1,0 l s přeplňováním. Nejprve se objeví v modelu Adam.
Opel: v Adamu zaklape úplně nový litrový tříválec 1,0 SIDI Turbo

Automobilka Opel jako součást koncernu General Motors pokračuje v zásadní modernizaci nabídky svých pohonných jednotek s přímým vstřikováním, přeplňováním a kompaktními rozměry. Po premiérách zcela nových čtyřválců Opel 1,6 CDTI (vznětový) a Opel 1,6 SIDI (zážehový) nyní přichází zážehový tříválec 1,0 SIDI. Nutno podotknout, že ani s tříválcovými konstrukcemi to u Opelu dosud vysloveně vážně nemysleli, za zmínku stojí snad jen atmosféricky plněný „litr“ X10XE/Z10XE s nepřímým vstřikováním známý z modelů Corsa B a C a prvních Opelů Agila.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový tříválec Opel/GM 1,0 SIDI Turbo, vpravo šestistupňová manuální převodovka

Nový tříválec 1,0 SIDI Turbo má blok z hliníkové slitiny, přímé vstřikování, přeplňování i plynule proměnné časování ventilů. Jde o moderní konstrukci nabízející většinu toho, co dnešní doba přináší, má také vodní a olejové čerpadlo s proměnným účinkem pro zrychlení prohřívání motoru a optimalizaci jeho funkce při kombinaci se soustavou start/stop.

Opel Adam v Česku za 249 900 korun, hodlá atakovat Mini a Fiat 500

Opel Adam v Česku za 249 900 korun, hodlá atakovat Mini a Fiat 500

Výrobce slibuje „nová měřítka mezi tříválcovými motory s hlučností a vibracemi překonávajícími spoustu čtyřválcových motorů“. Podrobnosti zatím neznáme, ale agregát 1,0 SIDI Turbo má ve svém prvním naladění pro model Opel Adam dosahovat výkonu 115 koní (85 kW) a točivého momentu 166 Nm. Konvenční výkonově srovnatelné atmosféricky plněné čtyřválce s objemem 1,6 l má novinka deklasovat až o pětinu nižší spotřebou paliva.

Opel s novým stěžejním dieselem 1,6 CDTI ECOTEC

Opel s novým stěžejním dieselem 1,6 CDTI ECOTEC

Tříválec 1,0 SIDI Trubo zahájí svoji kariéru pod kapotou modelu Opel Adam na počátku příštího roku, a sice výhradně v kombinaci s rovněž novou, šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením. Ta má sama o sobě vynikat nejen kompaktními rozměry, ale také hmotností jen 37 kg. Následně se tento agregát objeví také v koncernových vozech Chevrolet Aveo a Chevrolet Cruze, ale také v čínském modelu MG3 s britskými kořeny.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků