Opel už prodává kombík Insignie. Obrázek na zemi ukáže, kam kopnout

Základní cena praktičtější verze vozu insignia začíná na částce 594 900 Kč

O 25 tisíc více zaplatí za novou generaci modelu insignia u dealerů Opelu ten, kdo se místo liftbacku rozhodne pro koupi verze kombi.

Nejlevnější verze Opelu Insignia Sports Tourer tak v současné době stojí 594 900 Kč. Opel si je jistý, že tento vůz bude mít úspěch. Ročně jich chce prodávat kolem šesti stovek. Lidé od této značky jsou přesvědčeni, že kombíky dělat umí. Vždyť ten první - Opel Olympia Record Caravan vyjel již v roce 1955.

První jízda s novým Opelem Insignia: To ticho je až neskutečné....

První jízda s novým Opelem Insignia: To ticho je až neskutečné....

Nová insignia je teď navíc v porovnání s tou minulou značně vylepšená. Například "zhubla" až 200 kilogramů, cestující vzadu mají pro kolena o 25 milimetrů více a nad hlavou dokonce o 31 a délka ložné plochy (tedy od hrany zavazadlového prostoru až k opěradlům předních sedaček dokonce o pět milimetrů překonává hranici dvou metrů.

Na délku měří vůz 4 986 milimetrů, je 1 483 milimetrů vysoký, rozvor byl zvětšen o 92 milimetrů na 2 829 milimetrů. Kufr pojme náklad o objemu 560 litrů, pokud jsou sklopena opěradla zadních sedadel, tak 1640. Opel také teď lépe uspokojí ti, kteří za vozem tahají přívěsy. Insignia zvládne až 2,2 tuny.

Test: Pět důvodů, proč je teď Opel Insignia favoritem střední třídy

Test: Pět důvodů, proč je teď Opel Insignia favoritem střední třídy

Za zmíněnou sumu 594 900 Kč zákazník získá vůz s benzinovým turbomotorem 1,5 (výkon činí 103 kW - 140 koní). Ve výbavě takového vozu pak jsou černé střešní ližiny, ocelová kola, klimatizace pouze manuální, ale na druhé straně třeba i bezklíčkové odemykání a startování, tempomat, volant potažený kůží, sedmipalcový dotykový displej multimediální systému a elektrické ovládání všech okének.

Opel nabízí do tohoto vozu poměrně širokou paletu motorů. Ty zážehové mají výkony od 140 do 260 koní, u dieselů je pak rozpětí od 110 do 210. Na vrcholu je nové dvoulitrové biturbo.

Ve výbavě může být i čtyřkolka - nejlevnější lze získat ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou a dieselovým sto sedmdesátikoňovým motorem. Takový vůz stojí ve druhém stupni výbavy 779 900 Kč. Opel se přitom chlubí, že jeho systém pohonu čtyř kol je nejlepší v dané třídě. Jedná se totiž o dvouspojkový systém Twinster, který mají obvykle sportovní auta, například Ford Focus RS.

Prozkoumali jsme Opel Crossland X. Jak dopadla spolupráce s Francouzi?

Prozkoumali jsme Opel Crossland X. Jak dopadla spolupráce s Francouzi?

Kromě toho lze mít ve voze adaptivní tlumiče, LED adaptivní světlomety nebo sedačky s ortopedickým certifikátem. Mimochodem, tyto prvky si podle statistiky Opelu lidé skutečně žádají. Například pro posledně dva zmiňované prvky se rozhoduje vždy přes 70 procent kupujících tohoto vozu.

Zajímavostí je vizuální návod pro ty zákazníky, kteří si připlatí za systém samočinného otevírání víka zavazadlového prostoru. To se po kopnutí nohou pod nárazník nejen otevře, ale i zavře. Protože se však mnohým lidem stává, že kopnou jinam než je umístěné čidlo a musí pak tento pohyb opakovat, bude nyní insignia sporstourer promítat na asfalt piktogram ukazující směr správného kopu.

Fotografie vozu z oficiálních stránek Opelu si prohlédněte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků