Opel už definitivně patří francouzskému koncernu PSA. Jednání skončila

Dohoda o začlenění tradiční německé značky do francouzského koncernu byla podepsána v březnu. Nyní je tedy vše dohodnuto.
Opel už definitivně patří francouzskému koncernu PSA. Jednání skončila

Peugeot, Citroën, DS, Vauxhall a Opel. To je pět značek, které nyní tvoří druhé nejsilnější seskupení automobilových výrobců v Evropě po koncernu Volkswagen.

O tom, že jednání o spojení byla zdárně ukončena, informovali představitelé koncernu PSA. Francouzi za Opel a Vauxhall zaplatili 2,2 miliardy eur. Předpokládají ale, že se jim tato suma velmi rychle vrátí. Jen díky synergiím při vývoji, výzkumu a nákupech dílů se má ročně ušetřit 1,7 miliardy eur. Například Opel pro svoji příští generaci corsy využije již hotovou platformu pro současný Citroën C3 a budoucí Peugeot 208.

Ve vedení Opelu nyní zasedne Remi Girardon jako viceprezident pro výrobu a Philippe de Rovira stane v čele finančního odboru. Šéf PSA Carlos Tavares nicméně zdůraznil, že "Opel zůstane německý a Vauxhall britský.

Test Opel Astra 1.6 CDTI: Značný posun

Test Opel Astra 1.6 CDTI: Značný posun

Podrobný plán dalšího směřování Opelu i značek původních členů koncernu, bude předložen během příštích sto dnů. Už nyní má nové seskupení podíl na evropském trhu 17 procent.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků