Opel už definitivně patří francouzskému koncernu PSA. Jednání skončila

Dohoda o začlenění tradiční německé značky do francouzského koncernu byla podepsána v březnu. Nyní je tedy vše dohodnuto.
Opel už definitivně patří francouzskému koncernu PSA. Jednání skončila

Peugeot, Citroën, DS, Vauxhall a Opel. To je pět značek, které nyní tvoří druhé nejsilnější seskupení automobilových výrobců v Evropě po koncernu Volkswagen.

O tom, že jednání o spojení byla zdárně ukončena, informovali představitelé koncernu PSA. Francouzi za Opel a Vauxhall zaplatili 2,2 miliardy eur. Předpokládají ale, že se jim tato suma velmi rychle vrátí. Jen díky synergiím při vývoji, výzkumu a nákupech dílů se má ročně ušetřit 1,7 miliardy eur. Například Opel pro svoji příští generaci corsy využije již hotovou platformu pro současný Citroën C3 a budoucí Peugeot 208.

Ve vedení Opelu nyní zasedne Remi Girardon jako viceprezident pro výrobu a Philippe de Rovira stane v čele finančního odboru. Šéf PSA Carlos Tavares nicméně zdůraznil, že "Opel zůstane německý a Vauxhall britský.

Test Opel Astra 1.6 CDTI: Značný posun

Test Opel Astra 1.6 CDTI: Značný posun

Podrobný plán dalšího směřování Opelu i značek původních členů koncernu, bude předložen během příštích sto dnů. Už nyní má nové seskupení podíl na evropském trhu 17 procent.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Kde je problém?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků