Opel už definitivně patří francouzskému koncernu PSA. Jednání skončila

Dohoda o začlenění tradiční německé značky do francouzského koncernu byla podepsána v březnu. Nyní je tedy vše dohodnuto.
Opel už definitivně patří francouzskému koncernu PSA. Jednání skončila

Peugeot, Citroën, DS, Vauxhall a Opel. To je pět značek, které nyní tvoří druhé nejsilnější seskupení automobilových výrobců v Evropě po koncernu Volkswagen.

O tom, že jednání o spojení byla zdárně ukončena, informovali představitelé koncernu PSA. Francouzi za Opel a Vauxhall zaplatili 2,2 miliardy eur. Předpokládají ale, že se jim tato suma velmi rychle vrátí. Jen díky synergiím při vývoji, výzkumu a nákupech dílů se má ročně ušetřit 1,7 miliardy eur. Například Opel pro svoji příští generaci corsy využije již hotovou platformu pro současný Citroën C3 a budoucí Peugeot 208.

Ve vedení Opelu nyní zasedne Remi Girardon jako viceprezident pro výrobu a Philippe de Rovira stane v čele finančního odboru. Šéf PSA Carlos Tavares nicméně zdůraznil, že "Opel zůstane německý a Vauxhall britský.

Test Opel Astra 1.6 CDTI: Značný posun

Test Opel Astra 1.6 CDTI: Značný posun

Podrobný plán dalšího směřování Opelu i značek původních členů koncernu, bude předložen během příštích sto dnů. Už nyní má nové seskupení podíl na evropském trhu 17 procent.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků