Opel Tigra TwinTop dostane nafťák 1.3 CDTi

Netrpělivě očekávanou novinkou modelové nabídky značky Opel je atraktivní kupé-kabriolet Tigra TwinTop, který se na tuzemském trhu objeví už začátkem příštího roku. Nedočkaví zájemci určitě ocení, že Opel rozšířil nabídku pohonných jednotek tohoto modelu – zákazníci mohou nyní vedle dvou zážehových motorů řady ECOTEC (1.4 16V/66 kW (90 k) a 1.8 16V/92 kW (125 k)) volit také kompaktní čtyřválcový turbodiesel se systémem přímého vstřikování „common-rail“ 1.3 CDTI o výkonu 51 kW/70 k. Tento motor dosahuje maximálního točivého momentu 170 Nm od 1750 do 2500 ot/min. Je dodáván s manuální pětistupňovou převodovkou.

Nový Opel Tigra TwinTop, poháněný moderním turbodieselem 1.3 CDTI se čtyřventilovou technikou a špičkovým vstřikovacím systémem, si řekne v průměru jenom o 4,6 l nafty na 100 km jízdy. Má maximální rychlost 167 km/hod a zrychlení z 0 na 100 km/hod dosáhne za 15,5 sekundy. Stejně jako všechny ostatní motory připravené pro nové kupé-kabriolet Tigra TwinTop se  skládací elektro-hydraulicky ovládanou střechou, tak i turbodiesel 1.3 CDTI vyhovuje emisním limitům normy Euro 4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„Tigra TwinTop, která se skvěle uvedla získáním titulu „Kabriolet roku 2004“, již stihla nejenom zvítězit v celé řadě srovnávacích testů, uspořádaných redakcemi motoristických titulů, ale skvěle se uvedla i u našich zákazníků,“ říká Alain Visser, člen představenstva společnosti Opel AG zodpovědný za evropský marketing. „V současné době registrujeme v Evropě přes 15 000 objednávek a rozšíření škály nabízených motorů o hospodárný turbodiesel 1.3 CDTI „common-rail“ zájem zákazníků určitě ještě umocní.“

Nový turbodiesel 1.3 CDTI ale není jedinou novinkou Tigry TwinTop! Tento atraktivní model ve verzi se zážehovým motorem 1.8 16V o výkonu 92 kW/125 k dostává nyní standardně sportovní zavěšení kol. To umožní ještě lépe než již tak vysoce ceněný standardní podvozek DSA (Dynamic Safety) se stabilizačním systémem ESP využít výkonového potenciálu vitálního motoru při dynamické jízdě, a to zejména v ostrých zatáčkách. Sportovní podvozek využívá tužších stabilizátorů u přední nápravy, které omezují naklánění vozu v zatáčkách, také zadní náprava byla pozměněna a zvýšila se její torzní tuhost. Modely Tigra TwinTop poháněné motory 1.4 TWINPORT a 1.3 CDTI ECOTEC mají zadní nápravu, která preferuje především jízdní komfort.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků