Opel Tigra Twin Top, Trixx, Vectra Caravan a Insignia (Ženeva živě)

Na právě skončeném autosalonu v Ženevě vystavoval Opel dvě zásadní novinky: Tigru s pevnou skládací střechou a koncept městského vozítka Trixx. Expozici doplňovala Astra, Vectra Caravan a starší studie Insignia. (fotogalerie)
Opel Tigra Twin Top, Trixx, Vectra Caravan a Insignia (Ženeva živě)
Seznam kapitol
  1. Tigra Twin Top, studie Trixx
  2. Vectra Caravan, studie Insignia

Opel Astra

Kromě níže uvedených novinek vystavoval Opel v Ženevě také novou Astru, která se začne na českém trhu prodávat v dubnu se základní cenou 429 900 Kč. Více informací ve starším článku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Tigra Twin Top

V Ženevě zazářila po delší době nová Tigra. Bude mít se svým předchůdcem pramálo společného. Automobil postavený na platformě Corsy osloví atraktivním zevnějškem i vnitřkem. Venkovní tvary odpovídají současné filosofii Opelu, k vidění jsou ostré linie, dynamické přední světlomety, krátké převisy. Nová Tigra přijede na trh jako kabriolet.

Venkovní tvary odpovídají současné filosofii Opelu, k vidění jsou ostré linie, dynamické přední světlomety, krátké převisy. Nová Tigra přijede na trh jako kabriolet. Elektrohydraulická dvoudílná střecha navrhnutá Heuliezem nalezla útočiště za sedadly, před zavazadlovým prostorem. Při natažené střeše činí objem zavazadlového prostoru 444 l, složená střecha ponechá kufru 254 l objemu.

Kvalitní plasty a jejich zpracování považuje Opel za samozřejmost, interiér nové Tigry vyzdobil celou řadou lesklých prvků (hliník a chrom). O pohon novinky se budou zpočátku starat dva zážehové motory s objemy 1.4 a 1.8 l a výkony 66 kW/90 k a 92 kW/125 k.

Oficiální fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek

Fotografie z Ženevy

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Trixx

Další novinkou je koncept městského vozítka Trixx, které připomíná již několik let se prodávající Smart City-Coupé (nově Fortwo). Do auta se vejdou až tři dospělí a jedno malé dítě, případně jeden cestující a velké množství nákladu. Sedačky je totiž možné schovat do podlahy, jsou nafukovací. Nafukování probíhá pomocí vzduchového kompresoru.

Trixx má troje elektricky ovládané dveře, jedny na straně řidiče, dvoje na straně druhé. Ty zadní zasahují až do zadné části vozu, což je dobře vidět na levém obrázku; usnadňuje to nastupování. V kombinaci s prosklenou střechou, jejíž zadní část je otvírací, se Trixx může změnit v malý pickup. Pak můžete převést předměty s rozměry 1400 x 960 x 430 mm. 

Trixx má rozměry 3,04 x 1,66 x 1,57 m, pohon předních kol, maximální objem zavazadlového prostoru činí 890 litrů. Zavazadlový prostor je v jendomístné konfiguraci dlouhý 1,53 m, což postačí i pro naložení velmi dlouhých předmětů (např. horské kolo). Koncept pohání naftový motor 1.3 CDTI s výkonem 51 kW, který se už nachází pod kapotou Corsy. Ano, hádáte správně, je to týž motor, který najdete pod kapotou nového Punta (1.3 JTD).

Oficiální fotografie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fotografie z Ženevy

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Tigra Twin Top, studie Trixx
  2. Vectra Caravan, studie Insignia
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků