Opel také nabídne šrotovné za staré diesely. Sleva je až 206.000 Kč

Bonus za výměnu staršího naftového vozu za nový začne nabízet v Německu také Opel. Při koupi nového modelu tak mohou zájemci dostat slevu ve výši až 8000 euro.

Nadále se rozšiřující zákazy vjezdu starých naftových vozidel do center měst nyní přiměly k takzvaném „šrotovnému“ i automobilku Opel. V Německu proto začne svým zákazníkům nabízet bonus za výměnu jejich starého dieselu za nový model. Při koupi nového auta splňujícího poslední emisní normy tak mohou zákazníci obdržet slevu až 8000 euro (asi 206.000 Kč).

„S uvedením projektu Opel Environment Bonus chceme zákazníkům ulehčit přechod na nejnovější a úspornější modely Opelu a tím pádem přispět ke zlepšení kvality ovzduší ve městech,“ prohlásil výkonný ředitel prodeje a marketingu značky Opel Jurgen Keller.

Opel končí s modely Adam, Karl a Cascada. Neplánuje pro ně nástupce

Opel končí s modely Adam, Karl a Cascada. Neplánuje pro ně nástupce

Stejnou iniciativu už v Německu spustil i koncern VW, který tímto způsobem v období od srpna 2017 do června 2018 stáhl z německých silnic na 210.000 starých dieselů. Před pár dny tento plán oznámilo i německé zastoupení Škody Auto, které lidem ochotným vyměnit svůj starý naftový vůz za nový (třeba i benzinový), poskytne bonus ve výši od 1500 do 7500 euro (až 194.000 Kč) v závislosti na modelu. V ČR se prý podobná akce zatím neplánuje.

Plán Opelu se vztahuje na osobní i užitková naftová vozidla. Bonus na nákup nového Opelu přitom mohou využít i majitelé starých vozů jiných značek, pokud splňují staré normy Euro 1 až Euro 4. V případě výměny naftového vozu plnícího novější Euro 5 už musí jít o model značky Opel. Hlavním krokem je samozřejmě dostat k zákazníkům nejnovější vozy plnící nadcházející normu Euro 6d-TEMP, která vejde v platnost příští rok v září.

Máte starší dieselové auto? Ani do Bruselu už vjet nesmíte

Máte starší dieselové auto? Ani do Bruselu už vjet nesmíte

Automobilka předpokládá, že jeho akce zaujme hlavně řidiče žijící ve městech, kde se s úrovní znečištění vzduchu bojuje stále razantněji – například v Mnichově, Stuttgartu, Hamburku či Kolíně nad Rýnem. „Z dnešního pohledu se tedy nebudou muset noví majitelé Opelů obávat zákazu jízdy ve městech,“ dodal Keller.

Ozývají se však názory, že neočekávaná iniciativa Opelu stáhnout ze silnic staré diesely má co do činění s probíhajícím vyšetřováním ohledně podvodů při emisních testech. Také Opel je nyní zatažen do nekonečné aféry Dieselgate. Některé modely automobilky prý měly stejně jako vozy koncernu VW využívat při testech „podvodného zařízení“, upravujícího chování motoru během měření. Opel tato obvinění zcela odmítá.   

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 58 příspěvků