Opel Speedster Turbo: lehký jak pírko, rychlý jak šíp

Na blížícím se ženevském autosalonu (6. – 16 března 2003) představí Opel svůj dvousedadlový roadster s dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 147 kW/200 koní.

Zážehový přeplňovaný čtyřválec nabídne točivý moment 250 Nm při 1950 ot./min.  Při pohotovostní hmotnosti 930 kg se chlubí těmito hodnotami. Z nuly na sto dokáže akcelerovat za neuvěřitelných 4,9 sekundy, přičemž rafička rychloměru se zastaví až u číslice 240 km/h. Elasticita z 80 km/h na 120 km/h je neméně slušných 6,7 sekund.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
S hmotností 930 kg nebude mít 200 koní příliš velkou práci - tak to má být :)

Výjimečně nízkou hmotnost - ale i vysokou torzní tuhost - Speedster získal použitím hliníkového rámu a karoserie s obsahem laminátových prvků. Potřebnou aerodynamiku zajišťuje přední a zadní spoiler. Speciální 17palcová kola z lehkých slitin a modifikovaná maska chladiče jen podtrhují ojedinělost Speedsteru Turbo. K ceně se vedení Opelu nechtělo vyjádřit, ta se však odhaduje okolo 40 000 EUR.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků