Opel Speedster Turbo: lehký jak pírko, rychlý jak šíp

Na blížícím se ženevském autosalonu (6. – 16 března 2003) představí Opel svůj dvousedadlový roadster s dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 147 kW/200 koní.

Zážehový přeplňovaný čtyřválec nabídne točivý moment 250 Nm při 1950 ot./min.  Při pohotovostní hmotnosti 930 kg se chlubí těmito hodnotami. Z nuly na sto dokáže akcelerovat za neuvěřitelných 4,9 sekundy, přičemž rafička rychloměru se zastaví až u číslice 240 km/h. Elasticita z 80 km/h na 120 km/h je neméně slušných 6,7 sekund.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
S hmotností 930 kg nebude mít 200 koní příliš velkou práci - tak to má být :)

Výjimečně nízkou hmotnost - ale i vysokou torzní tuhost - Speedster získal použitím hliníkového rámu a karoserie s obsahem laminátových prvků. Potřebnou aerodynamiku zajišťuje přední a zadní spoiler. Speciální 17palcová kola z lehkých slitin a modifikovaná maska chladiče jen podtrhují ojedinělost Speedsteru Turbo. K ceně se vedení Opelu nechtělo vyjádřit, ta se však odhaduje okolo 40 000 EUR.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků