Opel Speedster Turbo: lehký jak pírko, rychlý jak šíp

Na blížícím se ženevském autosalonu (6. – 16 března 2003) představí Opel svůj dvousedadlový roadster s dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 147 kW/200 koní.

Zážehový přeplňovaný čtyřválec nabídne točivý moment 250 Nm při 1950 ot./min.  Při pohotovostní hmotnosti 930 kg se chlubí těmito hodnotami. Z nuly na sto dokáže akcelerovat za neuvěřitelných 4,9 sekundy, přičemž rafička rychloměru se zastaví až u číslice 240 km/h. Elasticita z 80 km/h na 120 km/h je neméně slušných 6,7 sekund.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
S hmotností 930 kg nebude mít 200 koní příliš velkou práci - tak to má být :)

Výjimečně nízkou hmotnost - ale i vysokou torzní tuhost - Speedster získal použitím hliníkového rámu a karoserie s obsahem laminátových prvků. Potřebnou aerodynamiku zajišťuje přední a zadní spoiler. Speciální 17palcová kola z lehkých slitin a modifikovaná maska chladiče jen podtrhují ojedinělost Speedsteru Turbo. K ceně se vedení Opelu nechtělo vyjádřit, ta se však odhaduje okolo 40 000 EUR.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků