Opel Speedster Turbo: lehký jak pírko, rychlý jak šíp

Na blížícím se ženevském autosalonu (6. – 16 března 2003) představí Opel svůj dvousedadlový roadster s dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 147 kW/200 koní.

Zážehový přeplňovaný čtyřválec nabídne točivý moment 250 Nm při 1950 ot./min.  Při pohotovostní hmotnosti 930 kg se chlubí těmito hodnotami. Z nuly na sto dokáže akcelerovat za neuvěřitelných 4,9 sekundy, přičemž rafička rychloměru se zastaví až u číslice 240 km/h. Elasticita z 80 km/h na 120 km/h je neméně slušných 6,7 sekund.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
S hmotností 930 kg nebude mít 200 koní příliš velkou práci - tak to má být :)

Výjimečně nízkou hmotnost - ale i vysokou torzní tuhost - Speedster získal použitím hliníkového rámu a karoserie s obsahem laminátových prvků. Potřebnou aerodynamiku zajišťuje přední a zadní spoiler. Speciální 17palcová kola z lehkých slitin a modifikovaná maska chladiče jen podtrhují ojedinělost Speedsteru Turbo. K ceně se vedení Opelu nechtělo vyjádřit, ta se však odhaduje okolo 40 000 EUR.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků