Opel Signum nahradí luxusní omegu

Opel Signum je studie stará již několik let. Nyní se projekt dostal do konečné fáze a nový model bude představen již na pařížském autosalónu, prodeje by měly začít příští rok.

Signum vzhledem připomíná hodně přerostlý hatchback; není to tedy sedan jako omega či liftback jako Vectra GTS. Jeho design je velmi odvážný a částečně by se dal srovnat s vel satisem, který je jde však ještě o kousek dále. Délka karoserie je o tři centimetry větší než u nové vectry, rovných 4 636 mm, dokážete si asi spočítat, že rozvor musí být přímo obrovský - 2,83 m, tedy ještě více, než má takový superb (a 130 mm více než vectra). Vzadu je tedy místa dostatek, či spíše nadbytek jako v případě již zmíněného superbu. opalubní deska a středová konzola je prakticky totožná jako ve vectře. Sedačky jsou velmi komfortní, a ač je Signum určen pro pět cestujících, pohodlí na zadních sedadlech najdou jen dva. Velikost zavazadlového prostoru je 480 litrů, tedy spíše slabší průměr; po sklopení zadních sedadel to bude 1400 litrů.

Signum bude zkrátka nejluxusnějším opelem a tomu bude odpovídat výbava a rovněž i cena. Není tedy divu, že se budete moci při jízdě dívat na DVD filmy, popíjet z baru nebo pojídat oběd na malém stolečku.

Základem motorizace bude benzíňák Ecotec o objemu 2,2 litrus výkonem 155 koní (114 kW), výše pak bude dvoulitrové turbo se 175 koníky (129 kW). Vrcholem benzínové nabídky bude šestiválec s výkonem 154 kW (210 koní). Nezapomíná se ani na vznětové jednotky, základem bude 2,2 DTI s výkonem 90 kW (122 koní) a třílitrový šestiválec se 130 kW (177 koní), který používá např. Renault Vel Satis nebo Saab 9-5. Volit můžete mezi manuálem nebo automatem s možností manuálního řazení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků