Opel Signum nahradí luxusní omegu

Opel Signum je studie stará již několik let. Nyní se projekt dostal do konečné fáze a nový model bude představen již na pařížském autosalónu, prodeje by měly začít příští rok.

Signum vzhledem připomíná hodně přerostlý hatchback; není to tedy sedan jako omega či liftback jako Vectra GTS. Jeho design je velmi odvážný a částečně by se dal srovnat s vel satisem, který je jde však ještě o kousek dále. Délka karoserie je o tři centimetry větší než u nové vectry, rovných 4 636 mm, dokážete si asi spočítat, že rozvor musí být přímo obrovský - 2,83 m, tedy ještě více, než má takový superb (a 130 mm více než vectra). Vzadu je tedy místa dostatek, či spíše nadbytek jako v případě již zmíněného superbu. opalubní deska a středová konzola je prakticky totožná jako ve vectře. Sedačky jsou velmi komfortní, a ač je Signum určen pro pět cestujících, pohodlí na zadních sedadlech najdou jen dva. Velikost zavazadlového prostoru je 480 litrů, tedy spíše slabší průměr; po sklopení zadních sedadel to bude 1400 litrů.

Signum bude zkrátka nejluxusnějším opelem a tomu bude odpovídat výbava a rovněž i cena. Není tedy divu, že se budete moci při jízdě dívat na DVD filmy, popíjet z baru nebo pojídat oběd na malém stolečku.

Základem motorizace bude benzíňák Ecotec o objemu 2,2 litrus výkonem 155 koní (114 kW), výše pak bude dvoulitrové turbo se 175 koníky (129 kW). Vrcholem benzínové nabídky bude šestiválec s výkonem 154 kW (210 koní). Nezapomíná se ani na vznětové jednotky, základem bude 2,2 DTI s výkonem 90 kW (122 koní) a třílitrový šestiválec se 130 kW (177 koní), který používá např. Renault Vel Satis nebo Saab 9-5. Volit můžete mezi manuálem nebo automatem s možností manuálního řazení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků