Opel Signum: evropská třída s americkým motorem (test)

Může se dnes objevit nějaký automobil, který se odlišuje výrazně od ostatních? Něco objevného asi nelze v nejbližší době čekat, ale přesto se pozoruhodná auta rodí. Jaký budou mít úspěch, zda se nejedná pouze o módní výstřelek, ukáže až delší čas.
Opel Signum: evropská třída s americkým motorem (test)
Seznam kapitol
  1. Nová třída, bohatá výbava, vnitřní prostor a uspořádání
  2. Bezpečnost, elektronické systémy a jízdní vlastnosti
  3. Americký motor, spotřeba, parametry, ceník

S jedním z takových průkopníků se teď projedeme. Jmenuje se Opel Signum a Opel tvrdí, že jím založil třídu Signum významnou hlavně neobvyklým uspořádáním vnitřního prostoru. Kromě samotného interiéru ale obsahuje vůz i řadu dalších technických zajímavostí, které se zatím běžně neobjevovaly. Jakou mají šanci na širší uplatnění lze teď těžko odhadovat.

Kde Vectra končí, Signum pokračuje

Opel Signum patří do generace automobilů střední třídy, kterou u značky s bleskem tvoří spolu s typem Vectra. Velmi je odlišuje podstatně rozdílná délka rozvoru – signum má kola přední a zadní nápravy skutečně extrémně vzdálena, dělí je 283 cm. Přitom vůz je dlouhý 4636 mm, takže převisy se snažili zachovat konstruktéři minimální. Tvarem karoserie připomíná některá kombi, ale za ně rozhodně signum označit nemůžeme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Design Opelu Signum se nese v moderním duchu

Je to dvouprostorový vůz, možná bychom mohli říci něco mezi kombi a hatchbackem. Právě vnitřní uspořádání je na vozidle hodně zajímavé. Úplně základní stupeň výbavy se jmenuje prostě Signum. Řada věcí může být příplatkových a v autě, se kterým jsme jezdili, tomu tak skutečně bylo. Kompletní přehled výbavy najdete v poslední kapitole. Hodně je toho ale v sérii v každém voze. Pojďme tedy postupně:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Světlomety s možností systému AFL (za ten si ale připlatíte) ---
Senzory v náraznících identifikují překážky před i za autem   

Elektricky nastavitelné sedadlo se třemi paměťmi, dvouzónová klimatizace s ovládáním na centrálním panelu. Ten je natolik komplikovaný, že vyžaduje pomalu zvláštní vysokou školu. Jako studijní literatura slouží dvě objemné příručky, z toho jedna se věnuje výhradně informačnímu displeji. Je společný pro audiosoustavu, klimatizaci, palubní počítač, případně i navigaci, ta tady ale není. Přepínání jednotlivých funkcí a v nich zase jednotlivých úloh je hodně složitý proces, který je třeba se naučit.

Místo pro čtyři

Pár dní testu na dokonalé zvládnutí zdaleka nestačí. Do této výbavy patří také zásobník na čtyři cédéčka přímo v palubní desce. Do štěrbiny pod něj se vkládá SIM karta telefonu, mikrofon i reproduktor jsou zabudované v přístroji. Může tu být ještě tempomat, signalizace tlaku v pneumatikách a řada dalších funkcí. To všechno ještě není nijak zvláštní, podobnou výbavu nabízí řada jiných dražších vozidel mnoha značek. Co je ale nové v takové kategorii, je uspořádání zadních sedadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V tomto modelu přišel Opel se zcela novým tvarem ovladačů
rádia a počítače na volantu --- Pětistupňový automat nabízí i
možnost sekvenční volby --- Zadní sedadlo ve standardní poloze,
uprostřed páté nouzové

Opel Signum je pětimístný vůz, ale jaksi se počítá s tím, že ten pátý cestující pojede jen v nouzi a všechno hraje pro čtyři. Pás pro pátého uprostřed je úhledně schovaný ve stropě, nikde volně nepovlává. Prostřední sedadlo je už na pohled jaksi nouzové a nepříliš pohodlné. Naopak ta krajní - to je jiná. Každé z nich se dá samostatně sklápět v poměru 40:20:40 a posunovat. Střed se pak mění ze sedadla na loketní opěrku nebo víceúčelový odkládací prostor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hlavové airbagy jsou samozřejmostí --- Spolujezdec si může otevřít
velkou schránku

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová třída, bohatá výbava, vnitřní prostor a uspořádání
  2. Bezpečnost, elektronické systémy a jízdní vlastnosti
  3. Americký motor, spotřeba, parametry, ceník
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků