Opel Signum: evropská třída s americkým motorem (test)

Může se dnes objevit nějaký automobil, který se odlišuje výrazně od ostatních? Něco objevného asi nelze v nejbližší době čekat, ale přesto se pozoruhodná auta rodí. Jaký budou mít úspěch, zda se nejedná pouze o módní výstřelek, ukáže až delší čas.
Opel Signum: evropská třída s americkým motorem (test)
Seznam kapitol
  1. Nová třída, bohatá výbava, vnitřní prostor a uspořádání
  2. Bezpečnost, elektronické systémy a jízdní vlastnosti
  3. Americký motor, spotřeba, parametry, ceník

S jedním z takových průkopníků se teď projedeme. Jmenuje se Opel Signum a Opel tvrdí, že jím založil třídu Signum významnou hlavně neobvyklým uspořádáním vnitřního prostoru. Kromě samotného interiéru ale obsahuje vůz i řadu dalších technických zajímavostí, které se zatím běžně neobjevovaly. Jakou mají šanci na širší uplatnění lze teď těžko odhadovat.

Kde Vectra končí, Signum pokračuje

Opel Signum patří do generace automobilů střední třídy, kterou u značky s bleskem tvoří spolu s typem Vectra. Velmi je odlišuje podstatně rozdílná délka rozvoru – signum má kola přední a zadní nápravy skutečně extrémně vzdálena, dělí je 283 cm. Přitom vůz je dlouhý 4636 mm, takže převisy se snažili zachovat konstruktéři minimální. Tvarem karoserie připomíná některá kombi, ale za ně rozhodně signum označit nemůžeme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Design Opelu Signum se nese v moderním duchu

Je to dvouprostorový vůz, možná bychom mohli říci něco mezi kombi a hatchbackem. Právě vnitřní uspořádání je na vozidle hodně zajímavé. Úplně základní stupeň výbavy se jmenuje prostě Signum. Řada věcí může být příplatkových a v autě, se kterým jsme jezdili, tomu tak skutečně bylo. Kompletní přehled výbavy najdete v poslední kapitole. Hodně je toho ale v sérii v každém voze. Pojďme tedy postupně:

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Světlomety s možností systému AFL (za ten si ale připlatíte) ---
Senzory v náraznících identifikují překážky před i za autem   

Elektricky nastavitelné sedadlo se třemi paměťmi, dvouzónová klimatizace s ovládáním na centrálním panelu. Ten je natolik komplikovaný, že vyžaduje pomalu zvláštní vysokou školu. Jako studijní literatura slouží dvě objemné příručky, z toho jedna se věnuje výhradně informačnímu displeji. Je společný pro audiosoustavu, klimatizaci, palubní počítač, případně i navigaci, ta tady ale není. Přepínání jednotlivých funkcí a v nich zase jednotlivých úloh je hodně složitý proces, který je třeba se naučit.

Místo pro čtyři

Pár dní testu na dokonalé zvládnutí zdaleka nestačí. Do této výbavy patří také zásobník na čtyři cédéčka přímo v palubní desce. Do štěrbiny pod něj se vkládá SIM karta telefonu, mikrofon i reproduktor jsou zabudované v přístroji. Může tu být ještě tempomat, signalizace tlaku v pneumatikách a řada dalších funkcí. To všechno ještě není nijak zvláštní, podobnou výbavu nabízí řada jiných dražších vozidel mnoha značek. Co je ale nové v takové kategorii, je uspořádání zadních sedadel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V tomto modelu přišel Opel se zcela novým tvarem ovladačů
rádia a počítače na volantu --- Pětistupňový automat nabízí i
možnost sekvenční volby --- Zadní sedadlo ve standardní poloze,
uprostřed páté nouzové

Opel Signum je pětimístný vůz, ale jaksi se počítá s tím, že ten pátý cestující pojede jen v nouzi a všechno hraje pro čtyři. Pás pro pátého uprostřed je úhledně schovaný ve stropě, nikde volně nepovlává. Prostřední sedadlo je už na pohled jaksi nouzové a nepříliš pohodlné. Naopak ta krajní - to je jiná. Každé z nich se dá samostatně sklápět v poměru 40:20:40 a posunovat. Střed se pak mění ze sedadla na loketní opěrku nebo víceúčelový odkládací prostor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hlavové airbagy jsou samozřejmostí --- Spolujezdec si může otevřít
velkou schránku

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová třída, bohatá výbava, vnitřní prostor a uspořádání
  2. Bezpečnost, elektronické systémy a jízdní vlastnosti
  3. Americký motor, spotřeba, parametry, ceník
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků