Opel Signum a Meriva: novinky pro letošní rok

V Brně Opel předvedl svůj nový model Signum, velký a luxusní hatchback a Merivu, která se naopak řadí do třídy malých MPV. Nechyběly ani další modely nabídky jako Vectra nebo Zafira OPC.
Opel Signum a Meriva: novinky pro letošní rok
Seznam kapitol
  1. Meriva: malý bráška Zafiry
  2. Signum: konkurence pro Vel Satis, Zafira OPC 2.0, Speedster

Meriva: malý bráška

Meriva je malé MPV, které doplňuje řadu německéhop výrobce v tomto segmentu; je to takový menší bratříček Zafiry. Ačkoli je Meriva dlouhá jen 4042 mm, rozvor činí 2630 mm, což je jenom o 64 mm méně než v případě většího sedmimístného modelu Zafira. A co se týká porovnání šířky, rozdíl mezi Merivou a jejím větším sourozencem představuje pouze 48, resp. 56 mm.

Je-li třeba zvětšit prostor pro zavazadla, lze každé z vnějších zadních sedadel zvlášť posunout směrem dopředu o 130 mm. Celkový posun zadních sedadel v podélné ose tedy činí  rovných 200 mm. Úhel opěradel lze navíc fixovat v šesti polohách v rozmezí 17 stupňů, čímž se prostor pro zavazadla zvětší až na více než 530 litrů. O pohon nového jednoprostorového modelu se starají zážehové a vznětové motory o objemu 1,6 l až 1,8 l, jejichž výkony se pohybují od 55 kW/75 k až po 92 kW/125 k. Základní cena činí necelých 380 tisíc s motorel 1,6 66 kW.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Na autosalonu byly vystaveny dvě Merivy, tato je ale lehce „vytuněná“ Irmscherem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dveře zavazadlového prostoru se zvedají dostatečně vysoko.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Palubní deska je velmi strohá. Na místě řidiče i spolujezdce je dostatek místa,
sedačky mají dobré boční vedení a jsou tvrdé.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
I vzadu je místa dost. Sedačky se dají v případě potřeby posunout dozadu,
takže s nohama by problém určitě být němel.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jeden z prvních modelů Merivy --- Motor Ecotec

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Oficiální foto: Meriva je skutečně pohledné autíčko, pro rodiny takřka ideální.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Palubní deska je příliš strohá a tlačítka na středovém panelu jsou docela titěrná. --- Interiér je
skutečně velmi variabilní, není problém prostřední sedačku „zatlačit“ do podlahy.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Meriva: malý bráška Zafiry
  2. Signum: konkurence pro Vel Satis, Zafira OPC 2.0, Speedster
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků