Opel Signum a Meriva: novinky pro letošní rok

V Brně Opel předvedl svůj nový model Signum, velký a luxusní hatchback a Merivu, která se naopak řadí do třídy malých MPV. Nechyběly ani další modely nabídky jako Vectra nebo Zafira OPC.
Opel Signum a Meriva: novinky pro letošní rok
Seznam kapitol
  1. Meriva: malý bráška Zafiry
  2. Signum: konkurence pro Vel Satis, Zafira OPC 2.0, Speedster

Meriva: malý bráška

Meriva je malé MPV, které doplňuje řadu německéhop výrobce v tomto segmentu; je to takový menší bratříček Zafiry. Ačkoli je Meriva dlouhá jen 4042 mm, rozvor činí 2630 mm, což je jenom o 64 mm méně než v případě většího sedmimístného modelu Zafira. A co se týká porovnání šířky, rozdíl mezi Merivou a jejím větším sourozencem představuje pouze 48, resp. 56 mm.

Je-li třeba zvětšit prostor pro zavazadla, lze každé z vnějších zadních sedadel zvlášť posunout směrem dopředu o 130 mm. Celkový posun zadních sedadel v podélné ose tedy činí  rovných 200 mm. Úhel opěradel lze navíc fixovat v šesti polohách v rozmezí 17 stupňů, čímž se prostor pro zavazadla zvětší až na více než 530 litrů. O pohon nového jednoprostorového modelu se starají zážehové a vznětové motory o objemu 1,6 l až 1,8 l, jejichž výkony se pohybují od 55 kW/75 k až po 92 kW/125 k. Základní cena činí necelých 380 tisíc s motorel 1,6 66 kW.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Na autosalonu byly vystaveny dvě Merivy, tato je ale lehce „vytuněná“ Irmscherem.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dveře zavazadlového prostoru se zvedají dostatečně vysoko.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Palubní deska je velmi strohá. Na místě řidiče i spolujezdce je dostatek místa,
sedačky mají dobré boční vedení a jsou tvrdé.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
I vzadu je místa dost. Sedačky se dají v případě potřeby posunout dozadu,
takže s nohama by problém určitě být němel.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jeden z prvních modelů Merivy --- Motor Ecotec

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Oficiální foto: Meriva je skutečně pohledné autíčko, pro rodiny takřka ideální.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Palubní deska je příliš strohá a tlačítka na středovém panelu jsou docela titěrná. --- Interiér je
skutečně velmi variabilní, není problém prostřední sedačku „zatlačit“ do podlahy.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Meriva: malý bráška Zafiry
  2. Signum: konkurence pro Vel Satis, Zafira OPC 2.0, Speedster
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 14 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků