Opel se vyzbrojil a líčí na Rusko

Opel žije, hlásí vývojáři marodné automobilky. Budoucnost mají dceři amerického kolosu General Motors (GM) zajistit nové motory, které se výrobce chystá představit do roku 2022. V příštích pěti letech se jich má na trhu objevit 23, z toho 16 během tří let.
Opel se vyzbrojil a líčí na Rusko

Informaci přineslo nedělní vydání listu Die Welt. O záchraně Opelu se debatuje od roku 2009 a peníze na aktuální sanaci poskytne GM.

„Naše motory byly tuhé, hlučné, málo úsporné a stále pod palbou kritiky,“ připouští šéf vývojového týmu Christian Müller. Velké naděje teď vkládá do dieselového motoru s obsahem 1,6 litru a hnací síle 136 koní, který pohání rodinný model Zafira. Spotřeba činí 4,1 litru na sto kilometrů, což je méně než u srovnatelné konkurence. Výkonnější a šetrnější má být i nová řada benzinových motorů.

Opel také výrazně zaspal v zahraniční expanzi. Teď má být prioritou ruská klientela. „Rusko má pro nás velký význam. Už v průběhu pár let by tamní trh mohl být větší než německý,“ tvrdí výkonný ředitel GM Dan Akerson.

Jeho podřízený, boss Opelu Karl Thomas Neumann, pro Handelsblatt dodal: „V Rusku jsme loni prodali 80 tisíc vozů. Daří se nám i v Turecku.“ Neumann je přesvědčen, že GM nebude stát Opelu do nových teritorií v cestě.

Nové trhy = záchrana?

Za problém ale považuje Čínu, kde jsou třeba  Volkswagen nebo BMW o kus vpředu. „Abychom tam uspěli, bude nutné investovat stovky milionů eur,“ říká. Z toho důvodu se tradiční německá značka poohlíží jinde. „V minulém roce jsme pronikli do Austrálie, Chile a Singapuru. Teď se zaměříme na Spojené arabské emiráty,“ vypočítává Neumann.

Ztráta evropských aktivit GM, k nimž patří kromě Opelu ještě britský Vauxhall, se loni zvýšila na 1,8 miliardy dolarů proti 700 milionům v roce 2011. V minusu byl koncern v Evropě třináctý rok po sobě. Se ziskem v tomto regionu se počítá až ve druhé polovině této dekády. V následujících třech letech chce GM investovat do Opelu čtyři miliardy eur.

Zdroj: E15.cz

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků