Opel s novým stěžejním dieselem 1,6 CDTI ECOTEC

Evropská divize amerického koncernu General Motors pokračuje v radikální modernizaci spektra svých pohonných jednotek. Tentokrát přišel na řadu kompaktní vznětový agregát.
 Opel s novým stěžejním dieselem 1,6 CDTI ECOTEC

Automobilka Opel dosud strádala v ohledu dostupnosti moderních motorů, a zvláště pak těch zážehových. Patřila v Evropě k dosud posledním výrobcům, a to včetně těch japonských a jihokorejských, kteří nenabízeli pro své velkosériové modely benzínový motor s přímým vstřikováním paliva, přičemž turbomotory s nepřímým vstřikem vynikaly zvláště v praktickém provozu docela vysokou spotřebou a nepřesvědčivým přísunem výkonu (viz např.test Opelu Astra 1,4 Turbo).

Opel Astra a Corsa dostanou od nového roku motor 1.6 SIDI Turbo

Opel Astra a Corsa dostanou od nového roku motor 1.6 SIDI Turbo

Ale to by se mělo brzy změnit. Již s loňským podzimem jsme vás informovali o tom, že nejmenší modely Opel Corsa a Astra již v nejbližších týdnech dostanou zcela nové zážehové čtyřválce 1,6 l SIDI ECOTEC s přeplňováním a přímým vstřikováním, jež se uplatní také v novém otevřeném modelu Opel Cascada. Nyní přichází na přetřes vznětové motory stejné objemové kategorie.

Klepněte pro větší obrázek
Nový vznětový čtyřválec Opel 1,6 CDTI ECOTEC na prvním snímku

Dosud byly páteří nabídky vznětových pohonných jednotek většiny modelů Opel přímovstřikové agregáty s objemem 1,7 l z konstrukčních dílen Isuzu, přičemž Opel před nedávnem práva na tyto motory od Isuzu odkoupil. Nový vznětový čtyřválec nese označení 1,6 CDTI ECOTEC a k dispozici má být v široké škále výkonových verzí, takže záhy obsáhne rozpětí dávané v současnosti motory 1,7 a slabšími variantami 2,0 CDTI.

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné

Dle tvrzení představitelů značky Opel bude zprvu nový motor 1,6 CDTI ECOTEC k dispozici v provedení s výkonem 136 koní (100 kW) a točivým momentem 320 Nm, přičemž oproti srovnatelně naladěným agregátům 2,0 CDTI má nabídnout spotřebu nižší až o 10 %. Jednotka 1,6 CDTI ECOTEC má blok motoru i hlavu z hliníkové slitiny a jde zatím o vůbec první vznětový motor Opelu, jenž bude schopen plnit emisní normy Euro VI.

Výroba nového vznětového čtyřválce 1,6 CDTI ECOTEC odstartuje zjara na lince v maďarské motorárně Szentgotthard, přičemž právě tam již nyní vznikají výše zmíněné zážehové jednotky 1,6 l SIDI ECOTEC.
 

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Vectra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 235 788 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2008
Stav: 160 829 km
Cena: 100 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 127 584 km
Cena: 360 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 35 211 km
Cena: 310 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků