Opel s novým stěžejním dieselem 1,6 CDTI ECOTEC

Evropská divize amerického koncernu General Motors pokračuje v radikální modernizaci spektra svých pohonných jednotek. Tentokrát přišel na řadu kompaktní vznětový agregát.
 Opel s novým stěžejním dieselem 1,6 CDTI ECOTEC

Automobilka Opel dosud strádala v ohledu dostupnosti moderních motorů, a zvláště pak těch zážehových. Patřila v Evropě k dosud posledním výrobcům, a to včetně těch japonských a jihokorejských, kteří nenabízeli pro své velkosériové modely benzínový motor s přímým vstřikováním paliva, přičemž turbomotory s nepřímým vstřikem vynikaly zvláště v praktickém provozu docela vysokou spotřebou a nepřesvědčivým přísunem výkonu (viz např.test Opelu Astra 1,4 Turbo).

Opel Astra a Corsa dostanou od nového roku motor 1.6 SIDI Turbo

Opel Astra a Corsa dostanou od nového roku motor 1.6 SIDI Turbo

Ale to by se mělo brzy změnit. Již s loňským podzimem jsme vás informovali o tom, že nejmenší modely Opel Corsa a Astra již v nejbližších týdnech dostanou zcela nové zážehové čtyřválce 1,6 l SIDI ECOTEC s přeplňováním a přímým vstřikováním, jež se uplatní také v novém otevřeném modelu Opel Cascada. Nyní přichází na přetřes vznětové motory stejné objemové kategorie.

Klepněte pro větší obrázek
Nový vznětový čtyřválec Opel 1,6 CDTI ECOTEC na prvním snímku

Dosud byly páteří nabídky vznětových pohonných jednotek většiny modelů Opel přímovstřikové agregáty s objemem 1,7 l z konstrukčních dílen Isuzu, přičemž Opel před nedávnem práva na tyto motory od Isuzu odkoupil. Nový vznětový čtyřválec nese označení 1,6 CDTI ECOTEC a k dispozici má být v široké škále výkonových verzí, takže záhy obsáhne rozpětí dávané v současnosti motory 1,7 a slabšími variantami 2,0 CDTI.

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné

Dle tvrzení představitelů značky Opel bude zprvu nový motor 1,6 CDTI ECOTEC k dispozici v provedení s výkonem 136 koní (100 kW) a točivým momentem 320 Nm, přičemž oproti srovnatelně naladěným agregátům 2,0 CDTI má nabídnout spotřebu nižší až o 10 %. Jednotka 1,6 CDTI ECOTEC má blok motoru i hlavu z hliníkové slitiny a jde zatím o vůbec první vznětový motor Opelu, jenž bude schopen plnit emisní normy Euro VI.

Výroba nového vznětového čtyřválce 1,6 CDTI ECOTEC odstartuje zjara na lince v maďarské motorárně Szentgotthard, přičemž právě tam již nyní vznikají výše zmíněné zážehové jednotky 1,6 l SIDI ECOTEC.
 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků