Opel s novým stěžejním dieselem 1,6 CDTI ECOTEC

Evropská divize amerického koncernu General Motors pokračuje v radikální modernizaci spektra svých pohonných jednotek. Tentokrát přišel na řadu kompaktní vznětový agregát.
 Opel s novým stěžejním dieselem 1,6 CDTI ECOTEC

Automobilka Opel dosud strádala v ohledu dostupnosti moderních motorů, a zvláště pak těch zážehových. Patřila v Evropě k dosud posledním výrobcům, a to včetně těch japonských a jihokorejských, kteří nenabízeli pro své velkosériové modely benzínový motor s přímým vstřikováním paliva, přičemž turbomotory s nepřímým vstřikem vynikaly zvláště v praktickém provozu docela vysokou spotřebou a nepřesvědčivým přísunem výkonu (viz např.test Opelu Astra 1,4 Turbo).

Opel Astra a Corsa dostanou od nového roku motor 1.6 SIDI Turbo

Opel Astra a Corsa dostanou od nového roku motor 1.6 SIDI Turbo

Ale to by se mělo brzy změnit. Již s loňským podzimem jsme vás informovali o tom, že nejmenší modely Opel Corsa a Astra již v nejbližších týdnech dostanou zcela nové zážehové čtyřválce 1,6 l SIDI ECOTEC s přeplňováním a přímým vstřikováním, jež se uplatní také v novém otevřeném modelu Opel Cascada. Nyní přichází na přetřes vznětové motory stejné objemové kategorie.

Klepněte pro větší obrázek
Nový vznětový čtyřválec Opel 1,6 CDTI ECOTEC na prvním snímku

Dosud byly páteří nabídky vznětových pohonných jednotek většiny modelů Opel přímovstřikové agregáty s objemem 1,7 l z konstrukčních dílen Isuzu, přičemž Opel před nedávnem práva na tyto motory od Isuzu odkoupil. Nový vznětový čtyřválec nese označení 1,6 CDTI ECOTEC a k dispozici má být v široké škále výkonových verzí, takže záhy obsáhne rozpětí dávané v současnosti motory 1,7 a slabšími variantami 2,0 CDTI.

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné

Test: Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi BiTurbo - pro náročné

Dle tvrzení představitelů značky Opel bude zprvu nový motor 1,6 CDTI ECOTEC k dispozici v provedení s výkonem 136 koní (100 kW) a točivým momentem 320 Nm, přičemž oproti srovnatelně naladěným agregátům 2,0 CDTI má nabídnout spotřebu nižší až o 10 %. Jednotka 1,6 CDTI ECOTEC má blok motoru i hlavu z hliníkové slitiny a jde zatím o vůbec první vznětový motor Opelu, jenž bude schopen plnit emisní normy Euro VI.

Výroba nového vznětového čtyřválce 1,6 CDTI ECOTEC odstartuje zjara na lince v maďarské motorárně Szentgotthard, přičemž právě tam již nyní vznikají výše zmíněné zážehové jednotky 1,6 l SIDI ECOTEC.
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků