Do terénu s elektromobilem, který za ideálních podmínek vydrží na nabitou baterii 75 kilometrů? To asi ne, ale jako designové cvičení to fungovat může.
Citroën Ami se vrátil v roce 2020 jako malý městský elektromobil dostupný pouze na určitých trzích. K vidění je třeba ve Francii či Monaku. Identickou verzi tohoto modelu představil v srpnu minulého roku i Opel, který jej pojmenoval Rocks-e. Automobilka před nedávnem vyhlásila konkurz na sociálních sítích a vyzvala fanoušky, aby navrhli unikátní verzi tohoto modelu s příslibem, že ji potom postaví.
Nyní máme výherce a vozidlo na fotografiích tak skutečně vznikne. Výhercem je Lukas Wenzhöfer, student designu na Pforzheim University. Student v podstatě přetvořil auto v terénní speciál, a to navíc už v roce 2021, nyní design jen oprášil. Rocks-e E-Xtreme má dvojité lichoběžníky vpředu, terénní pneumatiky nebo třeba trubkový rám okolo karoserie, na kterém jsou usazené křídlo i přídavné světlomety.
Dvojice Opel Rocks-e a Citroën Ami už několik zajímavých přestaveb ukázala. Citroën je třeba plážovou buggynou, zatímco Rocks-e Cargo je malá dodávečka s dojezdem 75 km. Vozy mají na délku necelých 2,5 metru, maximální rychlost činí 45 km/h a baterie o kapacitě 5,5 kWh se z domácí zásuvky nabije za 3,5 hodiny.