Opel prozradil motor Corsy GSi. A s tím i dopad nového měření emisí

Shimi  |  18. 05. 2018 11:15

Jan Mička: Honzo, nějak tomu nerozumím. Píšete, že GSi bude mezi standardem a OPC. Ale verze OPC zmizela z oficiálního ceníku cca před dvěma měsíci, právě v době uvedení prvotní informace o reinkarnaci modelu GSi. Já z těch všech informací pochopil, že OPC končí s verzí E a nástupce nebude a místo toho bude právě pouze verze GSi. Přesně jako u Insignie, tak jak to tedy je? Dá se k dnešnímu dni ještě objednat Corsa E OPC? Podle ceníku už by to nemělo být možné.

Odpovědět  |   | 

Dobrý den,

máte pravdu, ale možná jde o dočasné řešení spojené právě s přechodem na přísnější normy. Takhle teď vypadává z ceníků a konfigurátorů jedno auto za druhým. V technických datech tento motor ještě je, mají platnost od 1.4. a pořád se jedná o NEDC.

Honza

Odpovědět  |   | 
NoFear  |  18. 05. 2018 15:45

Opel i nadále zachová divizi OPC, to samé platí i britskou odnož Vauxhall VXR.
S osmiválci (Holden Commodore / Vauxhall VXR8) ani šestiválci (Insignia OPC/VXR) a velkými objemy se již kvůli emisím nepočítá. Lze čekat elektrifikované pohony - hybridy, nebo plug-in hybridy.

http://www.carbuyer.co.uk/news/163606/vauxhall-vxr-... ...
http://www.autoexpress.co.uk/vauxhall/103465/vauxhall-... ...

Myslím, že první novodobé OPC (pod taktovkou koncernu PSA) bude Grandland X plug-in hybrid s e-AWD a celkovým výkonem 300k.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  18. 05. 2018 11:31

Jinak k autu jako takovému. Nechápu jednu věc. Jako současný majitel Corsy D GSi 1.6T bych rád věděl, co mě má konkrétně přesvědčit, abych šel do Corsy E(F) GSi 1.4T, která bude v podstatě ve všem horší? Který polointeligentní manažer tohle rozhodl? To už se ve vedení všichni nadobro zbláznili? Naprosto promarněná šance!

Odpovědět  |   | 
NoFear  |  18. 05. 2018 16:17

Vzhledem k okolnostem je Corsa E GSi logické rozhodnutí.
Zde je několik důvodů:
1) Corsa E OPC měla starý motor 1.6 T, který by bylo obtížné adaptovat na nové em. normy
2) Corsa E GSi byla vyvinuta s minimálními náklady - ale má OPC podvozek, slušný bodykit + pěkný interiér a motor splňující Euro 6d-TEMP
3) Motor 1.4 T má i přes menší objem prakticky stejné parametry jako 1.6 T v Corse D GSi.

BTW: S novou Corsou F by se mohla opět vrátit verze OPC.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  18. 05. 2018 18:32

NoFear: Logiku to právě nemá žádnou, protože mají v portfoliu 1.6T SIDI, která emise plní. Takže to mělo vypadat následovně. Corsa E(F) OPC 1.6T SIDI 150 - 160 kW a Corsa E(F) GSi 1.6T SIDI 120 - 130 kW. Toto by dávalo největší smysl světa.

PS: Prakticky stejné parametry není to samé jako stejné parametry. Objem prostě ničím nenahradíš. A to se nebavíme o tom, že nová generace by jaksi měla být lepší, že? Už z principu. Navíc 1.4T má pořád konstrukční problémy. Majitelé Aster by mohli vyprávět.

Odpovědět  |   | 
NoFear  |  18. 05. 2018 22:51

To, že Corsa E nedostane 1.6 T SIDI se rozhodlo ještě za GM - zřejmě z důvodu úspory nákladů na adaptaci/validaci nového agregátu. A Corsa F (2019) už bude mít úpně novou lehčí platformu (CMP) a motory od PSA.

Mimochodem 1.4 T v Corse E GSi stále vychází ze starší verze motoru a je bez přímého vstřikování paliva (stejný motor má i Adam S).
Cukající 1.4 T SIDI v Astře K je úplně jiný motor.

PS: Corsa E GSi je pořád lepší nabídka než třeba (podivná) limitka Škoda Fabia edition R5.

Odpovědět  |   | 
Jouda  |  18. 05. 2018 12:34

Tak, kdo nám zbývá Renault clio, VW polo, Peugeot 208......., ostatní jsou už mimo. Nebo je tam ještě něco.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  18. 05. 2018 13:26

Z klasických HH už snad jenom Fiesta ST a Abarth 595, jinak už jen WarmHatche v podobě Ibizi FR a Swiftu Sport. Do budoucna možná i20 N a Rio GT.

Odpovědět  |   | 
Jouda  |  18. 05. 2018 13:33

Nemá ta Fiesta už jenom foukanej tříhrnek. Abarth je už artefakt a Swift Sport nepovažuji za sportovní auto rovnající se konkurenci.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  18. 05. 2018 14:02

Má, ale o objemu 1.5, což je rozdíl. A Abarth je sice artefakt, ale pořád ti nabídne 180 kobyl v nákupní tašce, respektive nákupní stylovce, zrychlení 0-100 za 6,7 s, podvozek Koni FSD, brzdy Brembo, skořepiny, alcantaru, apod. o čemž se ostatním může jenom zdát. A o SS jsem psal, že to je WM a ne HH.

Odpovědět  |   | 
David  |  19. 05. 2018 06:56

A k cemu to vlastne je mit takovy zavodni nebo polozavodni auto? ....mysleno vsechny znacky..... 130 km/h prece jedou vsechna nova vozidla....

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  19. 05. 2018 07:28

David: Trochu hloupá otázka, nemyslíš? Ale odpovím ti. Zkus to a uvidíš. Přebytek výkonu je strašně příjemný a hlavně návykový. Jinak i s autem co má 1000 koní můžeš jezdit 50/90/130, v tom problém není. Právě naopak, většinou ti co mají silná auta jsou na silnicích nejklidnější.

Odpovědět  |   | 
mz  |  19. 05. 2018 22:11

V tomto případě je, jakékoliv vysvětlování, házení perel sviním.

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  27. 05. 2018 12:31

darmo ked je to predny pohon moze mat aj 1000koni :/

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

včera | Petr Schnagl | 4 příspěvky
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 125 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A