Opel prozradil motor Corsy GSi. A s tím i dopad nového měření emisí

Shimi  |  18. 05. 2018 11:15

Jan Mička: Honzo, nějak tomu nerozumím. Píšete, že GSi bude mezi standardem a OPC. Ale verze OPC zmizela z oficiálního ceníku cca před dvěma měsíci, právě v době uvedení prvotní informace o reinkarnaci modelu GSi. Já z těch všech informací pochopil, že OPC končí s verzí E a nástupce nebude a místo toho bude právě pouze verze GSi. Přesně jako u Insignie, tak jak to tedy je? Dá se k dnešnímu dni ještě objednat Corsa E OPC? Podle ceníku už by to nemělo být možné.

Odpovědět  |   | 

Dobrý den,

máte pravdu, ale možná jde o dočasné řešení spojené právě s přechodem na přísnější normy. Takhle teď vypadává z ceníků a konfigurátorů jedno auto za druhým. V technických datech tento motor ještě je, mají platnost od 1.4. a pořád se jedná o NEDC.

Honza

Odpovědět  |   | 
NoFear  |  18. 05. 2018 15:45

Opel i nadále zachová divizi OPC, to samé platí i britskou odnož Vauxhall VXR.
S osmiválci (Holden Commodore / Vauxhall VXR8) ani šestiválci (Insignia OPC/VXR) a velkými objemy se již kvůli emisím nepočítá. Lze čekat elektrifikované pohony - hybridy, nebo plug-in hybridy.

http://www.carbuyer.co.uk/news/163606/vauxhall-vxr-... ...
http://www.autoexpress.co.uk/vauxhall/103465/vauxhall-... ...

Myslím, že první novodobé OPC (pod taktovkou koncernu PSA) bude Grandland X plug-in hybrid s e-AWD a celkovým výkonem 300k.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  18. 05. 2018 11:31

Jinak k autu jako takovému. Nechápu jednu věc. Jako současný majitel Corsy D GSi 1.6T bych rád věděl, co mě má konkrétně přesvědčit, abych šel do Corsy E(F) GSi 1.4T, která bude v podstatě ve všem horší? Který polointeligentní manažer tohle rozhodl? To už se ve vedení všichni nadobro zbláznili? Naprosto promarněná šance!

Odpovědět  |   | 
NoFear  |  18. 05. 2018 16:17

Vzhledem k okolnostem je Corsa E GSi logické rozhodnutí.
Zde je několik důvodů:
1) Corsa E OPC měla starý motor 1.6 T, který by bylo obtížné adaptovat na nové em. normy
2) Corsa E GSi byla vyvinuta s minimálními náklady - ale má OPC podvozek, slušný bodykit + pěkný interiér a motor splňující Euro 6d-TEMP
3) Motor 1.4 T má i přes menší objem prakticky stejné parametry jako 1.6 T v Corse D GSi.

BTW: S novou Corsou F by se mohla opět vrátit verze OPC.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  18. 05. 2018 18:32

NoFear: Logiku to právě nemá žádnou, protože mají v portfoliu 1.6T SIDI, která emise plní. Takže to mělo vypadat následovně. Corsa E(F) OPC 1.6T SIDI 150 - 160 kW a Corsa E(F) GSi 1.6T SIDI 120 - 130 kW. Toto by dávalo největší smysl světa.

PS: Prakticky stejné parametry není to samé jako stejné parametry. Objem prostě ničím nenahradíš. A to se nebavíme o tom, že nová generace by jaksi měla být lepší, že? Už z principu. Navíc 1.4T má pořád konstrukční problémy. Majitelé Aster by mohli vyprávět.

Odpovědět  |   | 
NoFear  |  18. 05. 2018 22:51

To, že Corsa E nedostane 1.6 T SIDI se rozhodlo ještě za GM - zřejmě z důvodu úspory nákladů na adaptaci/validaci nového agregátu. A Corsa F (2019) už bude mít úpně novou lehčí platformu (CMP) a motory od PSA.

Mimochodem 1.4 T v Corse E GSi stále vychází ze starší verze motoru a je bez přímého vstřikování paliva (stejný motor má i Adam S).
Cukající 1.4 T SIDI v Astře K je úplně jiný motor.

PS: Corsa E GSi je pořád lepší nabídka než třeba (podivná) limitka Škoda Fabia edition R5.

Odpovědět  |   | 
Jouda  |  18. 05. 2018 12:34

Tak, kdo nám zbývá Renault clio, VW polo, Peugeot 208......., ostatní jsou už mimo. Nebo je tam ještě něco.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  18. 05. 2018 13:26

Z klasických HH už snad jenom Fiesta ST a Abarth 595, jinak už jen WarmHatche v podobě Ibizi FR a Swiftu Sport. Do budoucna možná i20 N a Rio GT.

Odpovědět  |   | 
Jouda  |  18. 05. 2018 13:33

Nemá ta Fiesta už jenom foukanej tříhrnek. Abarth je už artefakt a Swift Sport nepovažuji za sportovní auto rovnající se konkurenci.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  18. 05. 2018 14:02

Má, ale o objemu 1.5, což je rozdíl. A Abarth je sice artefakt, ale pořád ti nabídne 180 kobyl v nákupní tašce, respektive nákupní stylovce, zrychlení 0-100 za 6,7 s, podvozek Koni FSD, brzdy Brembo, skořepiny, alcantaru, apod. o čemž se ostatním může jenom zdát. A o SS jsem psal, že to je WM a ne HH.

Odpovědět  |   | 
David  |  19. 05. 2018 06:56

A k cemu to vlastne je mit takovy zavodni nebo polozavodni auto? ....mysleno vsechny znacky..... 130 km/h prece jedou vsechna nova vozidla....

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  19. 05. 2018 07:28

David: Trochu hloupá otázka, nemyslíš? Ale odpovím ti. Zkus to a uvidíš. Přebytek výkonu je strašně příjemný a hlavně návykový. Jinak i s autem co má 1000 koní můžeš jezdit 50/90/130, v tom problém není. Právě naopak, většinou ti co mají silná auta jsou na silnicích nejklidnější.

Odpovědět  |   | 
mz  |  19. 05. 2018 22:11

V tomto případě je, jakékoliv vysvětlování, házení perel sviním.

Odpovědět  |   | 
OnlyTruth  |  27. 05. 2018 12:31

darmo ked je to predny pohon moze mat aj 1000koni :/

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 7 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A