Pokud jste si mysleli, že bude Opel Corsa GSi něco jako ostrý hatchback, patrně vás zklamu. Vůz bude zasazen mezi standardní provedení, které začíná s atmosférickou dvanáctistovkou o výkonu 51 kW, a plnotučné OPC, které pohání přeplňovaná šestnáctistovka se 152 kilowatty. Oficiální informace o motoru GSi zatím chyběly, byť jistou představu jsme měli.
Opel v rámci prvních informací uváděl, že půjde o opravdového sportovce, který bude stejně impozantní i při denním používání. Podvozek a brzdy mají hodně společného s verzí OPC, a ačkoliv nejsou vizuální změny v porovnání s provedením OPC Line příliš výrazné, díky 18palcovým kolům vůz bezpečně poznáte. Jo, vypadá dobře!
Pod kapotou najdeme přeplňovanou zážehovou čtrnáctistovku o výkonu 110 kW a točivém momentu 220 N.m v rozmezí 3000 až 4500 otáček. Tedy agregát, který jsme tak nějak předpokládali. Žádný div, že GSi zrychlí z nuly na stoku za stejných 8,9 sekundy jako standardní Corsa s tímto motorem, odpovídá také zrychlení z 80 na 120 km/h na pětku za 9,9 sekundy a maximální rychlost 207 km/h. Převodovka je šestistupňová manuální.
Kapesní raketa, jak Opel Corsu GSi v tiskové zprávě nazývá, plní emisní normu Euro 6d-TEMP a v kombinovaném cyklu si řekne o 6,2 l/100 km. To je o půl litrů více, než kolik Opel uvádí u standardní Corsy 1.4 Turbo, zatím ještě stále podléhající směrnici 1999/100/EU. Do výsledku se nicméně promítla také velká kola, protože Corsa 1.4 Turbo má standardně patnáctky s velkoplošnými kryty. Vůz bude na trh uveden v létě a doplní Insignii GSi, která se již běžně prodává.