Opel prozradil motor Corsy GSi. A s tím i dopad nového měření emisí

První informace a pár snímků Corsy GSi vypustil Opel do světa už v druhé polovině března. „Zapomněl“ se však podělit o informace ohledně pohonné jednotky, což nyní napravuje.

Pokud jste si mysleli, že bude Opel Corsa GSi něco jako ostrý hatchback, patrně vás zklamu. Vůz bude zasazen mezi standardní provedení, které začíná s atmosférickou dvanáctistovkou o výkonu 51 kW, a plnotučné OPC, které pohání přeplňovaná šestnáctistovka se 152 kilowatty. Oficiální informace o motoru GSi zatím chyběly, byť jistou představu jsme měli.

Opel ukázal Corsu GSi. Nezapomněl ale na něco?

Opel ukázal Corsu GSi. Nezapomněl ale na něco?

Opel v rámci prvních informací uváděl, že půjde o opravdového sportovce, který bude stejně impozantní i při denním používání. Podvozek a brzdy mají hodně společného s verzí OPC, a ačkoliv nejsou vizuální změny v porovnání s provedením OPC Line příliš výrazné, díky 18palcovým kolům vůz bezpečně poznáte. Jo, vypadá dobře!

Corsa narychlo přesedlala na platformu PSA, podle Opelu to vývoj nezdrží

Corsa narychlo přesedlala na platformu PSA, podle Opelu to vývoj nezdrží

Pod kapotou najdeme přeplňovanou zážehovou čtrnáctistovku o výkonu 110 kW a točivém momentu 220 N.m v rozmezí 3000 až 4500 otáček. Tedy agregát, který jsme tak nějak předpokládali. Žádný div, že GSi zrychlí z nuly na stoku za stejných 8,9 sekundy jako standardní Corsa s tímto motorem, odpovídá také zrychlení z 80 na 120 km/h na pětku za 9,9 sekundy a maximální rychlost 207 km/h. Převodovka je šestistupňová manuální.

Opel Astra zbrojí na nové emisní normy: Filtr pevných částic má i benzinový motor

Opel Astra zbrojí na nové emisní normy: Filtr pevných částic má i benzinový motor

Kapesní raketa, jak Opel Corsu GSi v tiskové zprávě nazývá, plní emisní normu Euro 6d-TEMP a v kombinovaném cyklu si řekne o 6,2 l/100 km. To je o půl litrů více, než kolik Opel uvádí u standardní Corsy 1.4 Turbo, zatím ještě stále podléhající směrnici 1999/100/EU. Do výsledku se nicméně promítla také velká kola, protože Corsa 1.4 Turbo má standardně patnáctky s velkoplošnými kryty. Vůz bude na trh uveden v létě a doplní Insignii GSi, která se již běžně prodává.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 29 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků