Opel pro AutoRevue.cz: Astra v Česku jede, Antara se neprodává

Opel pro AutoRevue.cz: Astra v Česku jede, Antara se neprodává

Opel v loňském roce mírně ztratil, v České republice se prodalo 3505 vozů této tradiční značky, o 310 méně než v roce 2009. V rozhovoru pro Autorevue.cz výsledky okomentoval Pavel Šilha (43), šéf českého zastoupení Opelu.

AR: Když se řekne Opel, co myslíte, že si lidé představí?
To je velmi dobrá otázka, to bychom často také rádi věděli. Musím přiznat, že v této chvíli nemáme v ruce úplně nové, sofistikované výzkumy. Myslíme si ale, že to je pořád značka, která na trhu hrála a bezpochyby hraje svoji výraznou roli. Když se podíváte na silnici, každé desáté auto, které kolem vás projede, je Opel. Pořád je to značka, která tady má silné postavení. Samozřejmě při pohledu na ni bude asi hrát svoji roli i to, že procházela ne úplně jednoduchým vývojem. Image jednoho z velkých hráčů si v minulosti trochu pošpinila. Ale teď chodí na trh už několik let nová auta, která jsou přijímána pozitivně. A jistě v Česku hraje při pohledu na značku roli i to, že budeme slavit její dvacáté výročí působení na českém trhu. Byli jsme první značka, která tady začala organizovaně rozvíjet svoji prodejní síť. Bylo to už na začátku roku 1991.

AR: Který model nejvíce boduje?
Nový rozvoj značky začal s Insignií. Ta byla uvedena na trh na konci roku 2008, stala se Autem roku 2009 a předznamenala novou generaci modelů. Pak přišla Astra, Meriva, teď Astra ve verzi kombi. Nejvýraznější nositel změn je dnes asi Astra. Funguje totiž v nejrozšířenějším segmentu, kde Opel hrál vždy velmi silnou roli. Nyní se také nacházíme ve fázi uvedení na trh verze kombi. Ta je pro nás velmi důležitá, Opel je značka, která segment vozů kombi v Evropě začala rozvíjet jako první. Vyrobila první auto tohoto typu v roce 1953, od té doby byla tradičně lídrem v tomto segmentu.

AR: Co si myslíte o umístění Merivy v novinářské anketě Auto roku 2011? 
Skončila třetí. To nás na jednu stranu potěšilo, na druhou stranu si myslíme, že mohla mířit i výše, má své kvality. Nicméně ukázalo se, že ji novináři vnímají pozitivně. Přitom je ten vůz netradiční, s tím inovativním zavěšením dveří. Umístění Merivy bylo dobré i v tom smyslu, že je to již třetí rok po sobě, kdy se nový model Opelu v anketách umístil tak vysoko. Začala to Insignie, potom Astra, teď Meriva. Rok co rok se Opel drží jak v české tak i v evropské anketě mezi prvními třemi.

AR: A který model nefunguje?
Podceněná je asi Antara. Je to auto, které je už pár let na trhu. Do nové modelové řady moc nezapadá, ať už svým vzhledem či zpracováním. Už za pár týdnů ale uvedeme novou Antaru – a to by měl být SUV model plně odpovídající současným trendům.

AR: Hovoří se o tom, že v roce 2013 by se měl objevit nový malý model Junior. Je to pravda?
Je to tak. Bude to nový model, který by měl zaujmout hlavně mladé. Opel teď buduje nově svoji image, a to bude jeho součástí. Roky byl spíše vnímán, jako značka pro starší. Junior bude malý, ale nemíří a priori do nejnižšího cenového segmentu, jedná se spíše i „imageové“ auto. Reagujeme tak na dnešní módu těchto vozů.

AR: Ve Velké Británii a v Německu je zákazníkům Opelu poskytována na jejich nové vozy celoživotní záruka. Proč není něco podobného i u nás? 
Celoživotní záruka byla cíleně od začátku uvedena jen na dvou nejsilnějších trzích: V Německu a ve Velké Británii, tedy na trzích, které jsou pro Opel nejdůležitější. Od začátku bylo řečeno, že to je něco úplně nového a že se bude muset počkat, jak na to bude trh reagovat. Jak to budou zákazníci přijímat. Co to může Opelu přinést. Určitě si asi každý umí představit, že to opatření Opel něco stojí. Na zhodnocení je třeba více než jen půl rok, co ta akce běží. Nebylo nikde řečeno, že by se to v budoucnu nemohlo dít i u nás. My jsme však v Česku přišli s něčím podobným už před dvěma roky. Nabízíme našim zákazníkům šestiletou záruku, a ta je také velmi výhodná, v mnoha ohledech se celoživotní záruce bez problémů vyrovná.

Klepněte pro větší obrázek

 

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků