Opel připravuje nové výkonné kupé

Německá automobilka Opel zveřejnila další informace o nástupci modelu Vectra, kterého bychom se měli dočkat koncem příštího roku. Nová Vectra bude opět vyráběna jako sedan, hatchback a liftback a vyráběna bude i v ostré verzi s náhonem na všechna čtyři kola s motorem přeplňovaným dvěma turbodmychadly. To až tak nepřekvapí, doplnění náhonu na všechna kola je celkem logickým krokem, současné topmodely Vectry už mají s přenosem výkonu pouze přes přední osu plno práce.

Novou informací ale je, že kromě nastávající Vectry se v dílnách automobilky chystá ještě jeden model, který by vycházel konceptu GTC a byl by postaven na stejné podvozkové platformě. Jednalo by se tak o kupé, které by mohlo být nástupcem modelu Calibra.

Oba modely budou postaveny na nově vyvinuté platformě Epsilon II, která podle výrobce zaručuje tužší řízení a větší prostornost uvnitř vozidla. Vůz bude mít náhon na přední kola nebo všechna a v nabídce motorů se taky setkáme s jednou „novinkou” - 2,8 l šestiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly s výkonem kolem 300 koní. Tedy dalšími 20 koňmi proti současné nejvýkonnější verzi tohoto motoru.
 
Snad již za necelý rok se tak snad se dočkáme očekávaného nástupce Vectry i Calibry naráz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel GTC Concept
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků