Živnostníkův sen? Pokud bude mít kde brát palivo, tak možná ano. S rychlým tankováním a vysokým dojezdem bez emisí má vodíkové Vivaro nemálo trumfů.
Už v loňském roce představil Opel elektrickou verzi své dodávky Vivaro-e. Ta ujede solidních 330 kilometrů, a pokud má řidič po ruce 100kW stejnosměrnou nabíječku, na 80 procent kapacity 50kWh baterie se dostane za půl hodiny. U provedení se 75kWh baterií jde pak o 45 minut. Což je sice pěkné, ale nové Vivaro-e HYDROGEN lze dotankovat již za tři minuty, tedy stejně rychle, jako verze se spalovacím motorem.
Provedení na vodík vychází z elektrického modelu, jeho baterie v podlaze ale nahrazuje třemi karbonovými nádržemi na vodík, které odolávají tlaku až 700 barů. S nimi vůz ujede přes 400 kilometrů dle metodiky WLTP. Palivový článek s 45 kW umožňuje jízdu po dálnici stabilní rychlostí, další sílu pohon čerpá z 10,5kWh baterie uložené pod sedačkou řidiče. Lze ji dobíjet zvenčí a na elektřinu dává Vivaru-e HYDROGEN dojezd 50 km.
Dodávka bude prodávána ve dvou velikostech, M o délce 4,95 metru a L s 5,30 metry. Nabídne 5,3 až 6,1 krychlového metru přepravní kapacity, užitečné zatížení činí 1,1 tuny. Vůz bude vyráběn v továrně v Rüsselheimu, k prvním zákazníkům se dostane již letos na podzim.