Opel představuje nový motor 2.0 CDTI určený pro Zafiru Tourer a Insignii

Opel představuje nový motor 2.0 CDTI určený pro Zafiru Tourer a Insignii

Automobilka Opel přiveze na pařížský autosalon také nový turbodiesel 2.0 CDTI, který nahradí již poměrně zastaralé dvoulitrové jednotky v modelech Opel Insignia a Opel Zafira Tourer. Jedná se o řadový čtyřválec z nové generace motorů, kterou známe třeba v podání jednotky 1.6 CDTI.

Nový motor má především zvýšit kultivovanost chodu, protože současné dvoulitry patří v Opelech k tomu nejhlučnějšímu a nejméně kultivovanému na trhu vůbec. Opel samozřejmě motor upravil i pro emisní normu Euro 6, takže má vstřikování močoviny AdBlue do výfuku pro další snížení emisí, a dočkáme se i zvýšení výkonu.

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 4x4: Prémiová střední třída?

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 4x4: Prémiová střední třída?

První verze má výkon 125 kW (170 k) v 3750 ot./min. a točivý moment 400 Nm v rozmezí 1750 a 2500 ot./min. I když má o 5 kW (7 k) vyšší výkon než starší motor, bude mít nová jednotka nižší spotřebu paliva. Hlavní rozdíl ale máme podle Opelu pocítit právě ve hlučnosti. Další verze o různých výkonech dorazí později.

Snížení hlučnosti se prý dosáhlo především přepracováním spalovací komory, novými vysokotlakými vstřikovači schopnými dodat během jednoho pracovního cyklu až deset přesných dávek paliva a novým designem sacího traktu.

Test Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI: hbitý mikrobus s čerstvým srdcem

Test Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI: hbitý mikrobus s čerstvým srdcem

Turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek využívá nově místo vakuového aktuátoru elektrický. Opel díky tomu slibuje pohotovější reakci na plyn, o 20 % rychlejší nástup turbodmychadla a tedy menší turboefekt. Opel dokonce osadil turbo vodním chlazením a dal mu samostatný filtr oleje na jeho vstupu, aby se snížilo opotřebení ložisek turbodmychadla. To by mělo významně pomoci spolehlivosti a životnosti celého mechanismu.

Samotný motor je pak vyroben kompletně z hliníku, díky čemuž se má rychleji dostat na pracovní teplotu, což dále sníží emise a spotřebu. Motor také dostal dva protiběžné vyvažovací hřídele, které mají vyrušit až 83 % vedlejších vibrací.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků