Opel představuje nový motor 2.0 CDTI určený pro Zafiru Tourer a Insignii

Opel představuje nový motor 2.0 CDTI určený pro Zafiru Tourer a Insignii

Automobilka Opel přiveze na pařížský autosalon také nový turbodiesel 2.0 CDTI, který nahradí již poměrně zastaralé dvoulitrové jednotky v modelech Opel Insignia a Opel Zafira Tourer. Jedná se o řadový čtyřválec z nové generace motorů, kterou známe třeba v podání jednotky 1.6 CDTI.

Nový motor má především zvýšit kultivovanost chodu, protože současné dvoulitry patří v Opelech k tomu nejhlučnějšímu a nejméně kultivovanému na trhu vůbec. Opel samozřejmě motor upravil i pro emisní normu Euro 6, takže má vstřikování močoviny AdBlue do výfuku pro další snížení emisí, a dočkáme se i zvýšení výkonu.

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 4x4: Prémiová střední třída?

Test Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 4x4: Prémiová střední třída?

První verze má výkon 125 kW (170 k) v 3750 ot./min. a točivý moment 400 Nm v rozmezí 1750 a 2500 ot./min. I když má o 5 kW (7 k) vyšší výkon než starší motor, bude mít nová jednotka nižší spotřebu paliva. Hlavní rozdíl ale máme podle Opelu pocítit právě ve hlučnosti. Další verze o různých výkonech dorazí později.

Snížení hlučnosti se prý dosáhlo především přepracováním spalovací komory, novými vysokotlakými vstřikovači schopnými dodat během jednoho pracovního cyklu až deset přesných dávek paliva a novým designem sacího traktu.

Test Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI: hbitý mikrobus s čerstvým srdcem

Test Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI: hbitý mikrobus s čerstvým srdcem

Turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek využívá nově místo vakuového aktuátoru elektrický. Opel díky tomu slibuje pohotovější reakci na plyn, o 20 % rychlejší nástup turbodmychadla a tedy menší turboefekt. Opel dokonce osadil turbo vodním chlazením a dal mu samostatný filtr oleje na jeho vstupu, aby se snížilo opotřebení ložisek turbodmychadla. To by mělo významně pomoci spolehlivosti a životnosti celého mechanismu.

Samotný motor je pak vyroben kompletně z hliníku, díky čemuž se má rychleji dostat na pracovní teplotu, což dále sníží emise a spotřebu. Motor také dostal dva protiběžné vyvažovací hřídele, které mají vyrušit až 83 % vedlejších vibrací.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků