Automobilka Opel přiveze na pařížský autosalon také nový turbodiesel 2.0 CDTI, který nahradí již poměrně zastaralé dvoulitrové jednotky v modelech Opel Insignia a Opel Zafira Tourer. Jedná se o řadový čtyřválec z nové generace motorů, kterou známe třeba v podání jednotky 1.6 CDTI.
Nový motor má především zvýšit kultivovanost chodu, protože současné dvoulitry patří v Opelech k tomu nejhlučnějšímu a nejméně kultivovanému na trhu vůbec. Opel samozřejmě motor upravil i pro emisní normu Euro 6, takže má vstřikování močoviny AdBlue do výfuku pro další snížení emisí, a dočkáme se i zvýšení výkonu.
První verze má výkon 125 kW (170 k) v 3750 ot./min. a točivý moment 400 Nm v rozmezí 1750 a 2500 ot./min. I když má o 5 kW (7 k) vyšší výkon než starší motor, bude mít nová jednotka nižší spotřebu paliva. Hlavní rozdíl ale máme podle Opelu pocítit právě ve hlučnosti. Další verze o různých výkonech dorazí později.
Snížení hlučnosti se prý dosáhlo především přepracováním spalovací komory, novými vysokotlakými vstřikovači schopnými dodat během jednoho pracovního cyklu až deset přesných dávek paliva a novým designem sacího traktu.
Turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek využívá nově místo vakuového aktuátoru elektrický. Opel díky tomu slibuje pohotovější reakci na plyn, o 20 % rychlejší nástup turbodmychadla a tedy menší turboefekt. Opel dokonce osadil turbo vodním chlazením a dal mu samostatný filtr oleje na jeho vstupu, aby se snížilo opotřebení ložisek turbodmychadla. To by mělo významně pomoci spolehlivosti a životnosti celého mechanismu.
Samotný motor je pak vyroben kompletně z hliníku, díky čemuž se má rychleji dostat na pracovní teplotu, což dále sníží emise a spotřebu. Motor také dostal dva protiběžné vyvažovací hřídele, které mají vyrušit až 83 % vedlejších vibrací.