Opel představil s motory i nové převodovky

S příchodem dvou nových motorů Opel uvedl také zcela nové, výrazně zlepšené převodovky. Spektrum zahrnuje jak klasický „manuál“, tak i manuální automatizovanou skříň (robot) a rovněž klasickou samočinnou převodovku.

Stávající manuální převodovky Opelů jsou často terčem kritiky za pomalou práci synchronizace. Ve snaze bojovat s tímto zavádí Opel vícenásobnou synchronizaci na stávajících pěti a šestistupňových manuálních převodovkách.

První dva převody ji tak mají dokonce trojitou. Další změnou je zavedení širšího, částečně asymetrického, ozubení.

Opel 1.6 SIDI – konečně přímý vstřik pro masy

Opel 1.6 SIDI – konečně přímý vstřik pro masy

V rámci změn přichází také zcela nová šestistupňová převodovka tříhřídelové konstrukce. Dimenzovaná je na točivé momenty až 235 N.m, přičemž má existovat ve 12 různých převodových poměrech a také se sedmi rozdílnými stálými převody.

„Robotů“ hrana nezvoní

Automatizované manuální převodovky, jimž se také říká robotizované, jsou stále častěji nabízeny zejména pro vozy segmentů A a B. V porovnání s dvouspojkami či samočinnými převodovkami s měničem jsou totiž násobně levnější.

V případě Opelu jde o novou převodovku, která údajně vychází z příští generace manuální pětistupňové skříně. Primárně je určena pro Corsu a Adama, přičemž maximální točivý moment, který zvládne přenést, činí 190 N.m. Ovládání převodovky, jakož i spojky, je výhradně elektrohydraulické.

S měničem monetu pro Insignii

Poslední novinkou je klasická samočinná planetová šestistupňová převodovka, tedy s konvertorem. Nabízí osm převodů pro jízdu vpřed a existovat bude ve dvou verzích.

V případě spojení se zážehovými motory přenese 400 N.m točivého momentu, v případě spojení s diesely až 500 N.m. Rozsah převodů je 7,80:1 a zajímavostí je plně elektroimpulzní ovládání, tedy bez mechanické vazby (Shift by wire).
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 58 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků