Opel představil s motory i nové převodovky

S příchodem dvou nových motorů Opel uvedl také zcela nové, výrazně zlepšené převodovky. Spektrum zahrnuje jak klasický „manuál“, tak i manuální automatizovanou skříň (robot) a rovněž klasickou samočinnou převodovku.

Stávající manuální převodovky Opelů jsou často terčem kritiky za pomalou práci synchronizace. Ve snaze bojovat s tímto zavádí Opel vícenásobnou synchronizaci na stávajících pěti a šestistupňových manuálních převodovkách.

První dva převody ji tak mají dokonce trojitou. Další změnou je zavedení širšího, částečně asymetrického, ozubení.

Opel 1.6 SIDI – konečně přímý vstřik pro masy

Opel 1.6 SIDI – konečně přímý vstřik pro masy

V rámci změn přichází také zcela nová šestistupňová převodovka tříhřídelové konstrukce. Dimenzovaná je na točivé momenty až 235 N.m, přičemž má existovat ve 12 různých převodových poměrech a také se sedmi rozdílnými stálými převody.

„Robotů“ hrana nezvoní

Automatizované manuální převodovky, jimž se také říká robotizované, jsou stále častěji nabízeny zejména pro vozy segmentů A a B. V porovnání s dvouspojkami či samočinnými převodovkami s měničem jsou totiž násobně levnější.

V případě Opelu jde o novou převodovku, která údajně vychází z příští generace manuální pětistupňové skříně. Primárně je určena pro Corsu a Adama, přičemž maximální točivý moment, který zvládne přenést, činí 190 N.m. Ovládání převodovky, jakož i spojky, je výhradně elektrohydraulické.

S měničem monetu pro Insignii

Poslední novinkou je klasická samočinná planetová šestistupňová převodovka, tedy s konvertorem. Nabízí osm převodů pro jízdu vpřed a existovat bude ve dvou verzích.

V případě spojení se zážehovými motory přenese 400 N.m točivého momentu, v případě spojení s diesely až 500 N.m. Rozsah převodů je 7,80:1 a zajímavostí je plně elektroimpulzní ovládání, tedy bez mechanické vazby (Shift by wire).
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků