Opel představil s motory i nové převodovky

S příchodem dvou nových motorů Opel uvedl také zcela nové, výrazně zlepšené převodovky. Spektrum zahrnuje jak klasický „manuál“, tak i manuální automatizovanou skříň (robot) a rovněž klasickou samočinnou převodovku.

Stávající manuální převodovky Opelů jsou často terčem kritiky za pomalou práci synchronizace. Ve snaze bojovat s tímto zavádí Opel vícenásobnou synchronizaci na stávajících pěti a šestistupňových manuálních převodovkách.

První dva převody ji tak mají dokonce trojitou. Další změnou je zavedení širšího, částečně asymetrického, ozubení.

Opel 1.6 SIDI – konečně přímý vstřik pro masy

Opel 1.6 SIDI – konečně přímý vstřik pro masy

V rámci změn přichází také zcela nová šestistupňová převodovka tříhřídelové konstrukce. Dimenzovaná je na točivé momenty až 235 N.m, přičemž má existovat ve 12 různých převodových poměrech a také se sedmi rozdílnými stálými převody.

„Robotů“ hrana nezvoní

Automatizované manuální převodovky, jimž se také říká robotizované, jsou stále častěji nabízeny zejména pro vozy segmentů A a B. V porovnání s dvouspojkami či samočinnými převodovkami s měničem jsou totiž násobně levnější.

V případě Opelu jde o novou převodovku, která údajně vychází z příští generace manuální pětistupňové skříně. Primárně je určena pro Corsu a Adama, přičemž maximální točivý moment, který zvládne přenést, činí 190 N.m. Ovládání převodovky, jakož i spojky, je výhradně elektrohydraulické.

S měničem monetu pro Insignii

Poslední novinkou je klasická samočinná planetová šestistupňová převodovka, tedy s konvertorem. Nabízí osm převodů pro jízdu vpřed a existovat bude ve dvou verzích.

V případě spojení se zážehovými motory přenese 400 N.m točivého momentu, v případě spojení s diesely až 500 N.m. Rozsah převodů je 7,80:1 a zajímavostí je plně elektroimpulzní ovládání, tedy bez mechanické vazby (Shift by wire).
 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky