Opel představí velmi čisté motory ecoFlex

Na blížícím se frankfurtském autosalonu představí německá automobilka Opel inovované agregáty, které se v brzké době objeví v modelech Corsa a Astra. Z pohledu zákazníka se jedná o jakousi odpověď na konkurenční vozy BlueMotion automobilky Volkswagen.

Prvním z motorů bude agregát 1,3 CDTi, tedy naftový čtyřválec. Díky novému software, který řídí spalování, bude dosaženo velmi nízkých hodnot emisí CO2, které mají klesnout pod magickou hranici 120 g/km.

Druhým z představených agregátů bude turbobenzin o objemu 1,6 l, který je v současnosti použit v modelu Corsa GSI s výkonem 150 k a v modelu Astra s výkonem 180 k. Motor bude upraven tak, že bude schopen jezdit i na palivo E85, tedy na směs benzínu a lihu. Díky tomu dosáhne motor nižších emisí, které by se měly také výrazně přiblížit požadovanému limitu Evropské komise.

Bližší informace o těchto motorech nejsou prozatím k dispozici, ale automobilka je hodlá zveřejnit ještě před samotným autosalonem.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 48 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků