Opel představí velmi čisté motory ecoFlex

Na blížícím se frankfurtském autosalonu představí německá automobilka Opel inovované agregáty, které se v brzké době objeví v modelech Corsa a Astra. Z pohledu zákazníka se jedná o jakousi odpověď na konkurenční vozy BlueMotion automobilky Volkswagen.

Prvním z motorů bude agregát 1,3 CDTi, tedy naftový čtyřválec. Díky novému software, který řídí spalování, bude dosaženo velmi nízkých hodnot emisí CO2, které mají klesnout pod magickou hranici 120 g/km.

Druhým z představených agregátů bude turbobenzin o objemu 1,6 l, který je v současnosti použit v modelu Corsa GSI s výkonem 150 k a v modelu Astra s výkonem 180 k. Motor bude upraven tak, že bude schopen jezdit i na palivo E85, tedy na směs benzínu a lihu. Díky tomu dosáhne motor nižších emisí, které by se měly také výrazně přiblížit požadovanému limitu Evropské komise.

Bližší informace o těchto motorech nejsou prozatím k dispozici, ale automobilka je hodlá zveřejnit ještě před samotným autosalonem.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků