Opel představí v roce 2004 malý sporťáček na bázi Corsy

Německá automobilka Opel se v nejbližší době chystá vstoupit na trh sportovních kupé. De facto se bude jednat o modernizaci řady, kterou zastupovala Tigra a Calibra. Zatímco větší Calibra dostane nástupce v podobě připravovaného modelu pod názvem Manta (tomu se budeme rovněž věnovat), Tigru nahradí vůz konstrukce "coupé-roadster", kterou už načtrtl Peugeot 206 CC, nový Nissan Micra C+C a rovněž Ford StreetKa.

CC jsou sportovní vozy, které můžete díky pevné sklápěcí střeše proměnit během několika vteřin v kabriolet. Jinak tomu nebude ani u malého opelu coupé-roadster, který ještě nedostal konkrétní název, k proměně bude sloužit elektrohydraulická střecha. Opel tímto chce reagovat na výše zmiňované sporťáčky od Peugeotu, Nissanu a Fordu. Jako konkurenci bych v tomto případě viděl i nový Citroën C3 Pluriel, jenž nabízí ještě více variací a s tím spojené zábavy.

Co se týče podvozkového základu, resp. platformy, bude shodná s příštím nástupcem Corsy. K pohonu bude sloužit pravděpodobně známý čtyřválec 1,4 16V (66 kW/90 koní), který najdeme u Corsy či Astry, a zážehový 1,8 OPC o výkonu 110 kW/150 koní. Z dieselových jednotek by to měl být stokoňový turbodiesel DTI. Základní cena by se měla pohybovat okolo 20 000 EUR. Se spuštěním výroby se počítá od roku 2004.

Tak které "kupátko" vám nejvíce padlo do oka?

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Opel "Coupé-Roadster"             Nissan Micra C+C

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 206 CC                            Ford StreetKa

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků