Nejnovější dvanáctistovka zaujme přednostmi ve městě. Při popojíždění umí přenechat pohon výhradně elektromotoru s malou baterií.
Postupná elektrifikace modelového portfolia je zřejmá také u německého Opelu. Nejnovější mild-hybridní motory koncernu Stellantis tak značka v poslední době rozšiřuje do stále většího počtu svých vozů. V rámci dosud nabízených čistě spalovacích motorizací, plug-in hybridů či zcela elektrických ústrojí tedy může být 48V technologie ve spojení s tříválcovou dvanáctistovkou vstupní branou k elektrifikovaným Opelům.
Pod kapotu malé Corsy umístila automobilka novou motorizaci už na konci loňského roku a v crossoveru Mokka je mild-hybridní technika rovněž dostupná již delší dobu. V odchozím Grandlandu se ústrojí na chvíli ukázalo také, pokračovat však bude rovněž v nové generaci modelu představené teprve letos v dubnu. A nakonec se technika objeví i v současné Astře a zbrusu nové Fronteře – oba modely by měly dorazit do nabídky českého zastoupení už zanedlouho.
U všech zmíněných vozů tedy mluvíme o nové generaci přeplňovaného benzinového tříválce o objemu 1,2 litru (136 k/100 kW), který byl speciálně vyvinut pro hybridní konfiguraci, je vybaven turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a využívá Millerův cyklus spalování. Motor spolupracuje s elektromotorem (28 k/21 kW) umístěným ve skříni šestistupňové dvouspojkové převodovky, přičemž využívá energii uloženou v malé lithium-iontové baterii o kapacitě 432 Wh.
Obdobně jako třeba v hatchbacku Corsa a crossoveru Mokka pak bude i ve zmíněné Fronteře Hybrid ústrojí k mání s výkonnější verzí dvanáctistovky (100 kW/136 koní). Hlavním tahákem mild-hybridní motorizace je samozřejmě snížení spotřeby paliva a emisí CO2 – například u Corsy mluví Opel o cca 15% úspoře oproti čistě spalovacímu motoru 1.2 Turbo. Neelektrifikovaný hatchback s osmistupňovým automatem má spotřebu 5,5 l/100 km s emisemi 125 g/km, slabší hybrid přitom spotřebuje na 100 km jen 4,7 litru paliva s emisemi 106 g/km.
Při nízkých rychlostech se navíc nový mild-hybrid obejde bez síly spalovacího motoru a umí tedy jezdit i plně elektricky, například při parkování či pomalém manévrování ve městě. Opel dodává, že díky efektivní rekuperaci energie mohou řidiči strávit až 50 % jízdy ve městě čistě v elektrickém režimu. Při zpomalování z vyšších rychlostí se spalovací motor rovněž vypíná, zatímco elektromotor rekuperuje energii do baterie. Mezi jízdními režimy se ale nakonec objevuje i možnost Power, při které spalovací i elektrický motor pracují souběžně pro poskytnutí maximálního systémového výkonu.