Opel: nové úsporné benzíňáky pro Corsu, Agilu a Merivu

Opel rozšířil nabídku maloobjemových benzínových motorů o čtyřválec 1.2 s výkonem 59 kW; oproti starší verzi byl výkon navýšen o 4 kW (původně 55 kW). Motor se objeví v Corse a Agile s pětistupňovou převodovkou. 

Corse klesla kombinovaná spotřeba z 6,1 na 5,8 l. Naopak byly zlepšeny dynamické parametry, na stovku se Corsa dostane za 12,5 s (dříve 13 s), maximálka vzrostal o pět km/h na 175 km/h. Agila se stejným motorem spotřebuje 6 l/100 km (6,3 l), maximální rychlost vzrostla za 155 na 161 km/h; zrychlení na stovku se zlepšilo z 13,5 na 13,2 s.

Druhý motor 1.4 l s výkonem 66 kW pak nahrazuje motor dvouventilový 1.6 s výkonem 64 kW v Merivě. Spotřeba staré šestnáctistovky činila 7,5 l, spotřeba čtrnáctistovky je pak 6,4 l/100 km. Zlepšila se rovněž akcelerace na stovku, místo 14,5 s to Merivě trvá 13,8 s.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků