Opel: nástupce Omegy se určitě objeví

Vedení koncernu General Motors, které vlastní německou automobilku Opel, oznámilo, že se na trhu zcela jistě objeví nástupce modelu Omega. Ten bude postaven na platformě Zeta a opět dostane zadní náhon.

Vůz ovšem bude vyvíjen tak, aby vyhovoval globálním požadavkům na vůz vyšší střední třídy. Počítá se totiž s tím, že bude prodáván nejen v Evropě, ale pod různými jmény i v Austrálii (Holden) a ve Spojených státech (zřejmě Saturn).

Z neoficiálních zdrojů přišly informace o tom, že Omega bude nástupcem vskutku plnohodnotným. Pro vybrané trhy má být v nabídce i šestilitrový osmiválec, což ovšem není až tak překvapivé. Australský Holden totiž podobné modely běžně nabízí.

Těžko říci, jaké motory nabídne Opel Omega pro evropské zákazníky, ale dá se očekávat, že zhruba to, co v současnosti nabízí Vectra, Signum a případně to, co se plánuje nasadit do těchto modelů.

Není ovšem známo, kdy má Omega přijít na trh, ale hovoří se o letech 2009 a 2010.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků