Opel: nástupce Omegy se určitě objeví

Vedení koncernu General Motors, které vlastní německou automobilku Opel, oznámilo, že se na trhu zcela jistě objeví nástupce modelu Omega. Ten bude postaven na platformě Zeta a opět dostane zadní náhon.

Vůz ovšem bude vyvíjen tak, aby vyhovoval globálním požadavkům na vůz vyšší střední třídy. Počítá se totiž s tím, že bude prodáván nejen v Evropě, ale pod různými jmény i v Austrálii (Holden) a ve Spojených státech (zřejmě Saturn).

Z neoficiálních zdrojů přišly informace o tom, že Omega bude nástupcem vskutku plnohodnotným. Pro vybrané trhy má být v nabídce i šestilitrový osmiválec, což ovšem není až tak překvapivé. Australský Holden totiž podobné modely běžně nabízí.

Těžko říci, jaké motory nabídne Opel Omega pro evropské zákazníky, ale dá se očekávat, že zhruba to, co v současnosti nabízí Vectra, Signum a případně to, co se plánuje nasadit do těchto modelů.

Není ovšem známo, kdy má Omega přijít na trh, ale hovoří se o letech 2009 a 2010.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků