Opel Movano a Renault Master: druhá generace užitkových hvězd

Renault představil svůj zcela nový užitkový Master jen několik hodin poté, co Opel ukázal své Movano. Oba vozy totiž mají společný základ.

Na našich stránkách se dodávkám věnujeme spíše nárazově, a to zejména tehdy, kdy mnoho jiných témat aktuální dění na automobilovém trhu nenabízí. To je i případ těchto dnů, nicméně v případě dvojčat Movano a Master bereme ohled také na to, že jde o jedny z nejvýznamnějších letošních novinek v segmentu užitkových vozů. A tak není na škodu se jim trochu podívat na zoubek.

Nové Movano má být ve všech ohledech větší než předchozí generace a nábízet se bude celkem s 29 druhy karosérií, jež se na trhy mají dostávat postupně. V nabídce najdeme klasické dodávky ve čtyřech délkách a s třemi výškami střechy , samostatné podvozky určené k instalaci různých nástaveb s řadou verzí jednoduchých i zdvojených kabin nebo kombi pro přepravu osob, modulární konstrukce podvozku umožní zástavbu pohonu předních, nebo zadních kol. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle Opelu narostla celková hmotnost nového Movana až na 4,5 t, přičemž hmotnost užitečná dosahuje až 2,5 t, dodávky nabídnou ložnou plochu dlouhou až 4,4 m. K mání bude nový čtyřválcový turbodiesel se vstřikováním common-rail, objemem 2,3 l a výkonovými verzemi 100 koní (74 kW)/285 Nm, 125 koní (92 kW)/310 Nm a 150 koní (110 kW)/350 Nm. Všechny motory budou k dostání s emisními normami Euro 4 a Euro 5 (při instalaci filtru pevných částic), kombinovaná spotřeba nafty má začínat na 7,8 l/100 km a emise CO2 mohou činit až 203 g/km. Opel Movano druhé generace (v Anglii prodávané pochopitelně pod značkou Vauxhall) má vstoupit do prodejů v uzavřeném provedení letos na jaře, ostatní verze se objeví během roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Renault Master, stejně jako jeho předchozí provedení, vznikal v těsné spolupráci s Opelem a vozy Master se od německého Movana liší pakticky pouze jinou maskou chladiče a výsostnými znaky, jinak jsou oba vozy identické. Master se v evropských showroomech objeví letos v dubnu, a to hned v široké škále provedení s celkovou hmotností od 2,8 do 4,5 t. K dispozici budou dodávky a podvozky s různými budkami, poháněna mají být přední, nebo zadní kola (alternativně opatřená dvojmontáží), objem skříně může dosahovat až 17 m3 a užitečná hmotnost 2 254 kg u dodávek a 2 495 kg u podvozků. Nabídka pohonných jednotek kopíruje výše uvedený seznam Opelu Movano a na výběr bude z převodovek s manuálním i automatickým řazením.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel/Vauxhall Movano
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Master
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek | 7 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků