Opel Movano a Renault Master: druhá generace užitkových hvězd

Renault představil svůj zcela nový užitkový Master jen několik hodin poté, co Opel ukázal své Movano. Oba vozy totiž mají společný základ.

Na našich stránkách se dodávkám věnujeme spíše nárazově, a to zejména tehdy, kdy mnoho jiných témat aktuální dění na automobilovém trhu nenabízí. To je i případ těchto dnů, nicméně v případě dvojčat Movano a Master bereme ohled také na to, že jde o jedny z nejvýznamnějších letošních novinek v segmentu užitkových vozů. A tak není na škodu se jim trochu podívat na zoubek.

Nové Movano má být ve všech ohledech větší než předchozí generace a nábízet se bude celkem s 29 druhy karosérií, jež se na trhy mají dostávat postupně. V nabídce najdeme klasické dodávky ve čtyřech délkách a s třemi výškami střechy , samostatné podvozky určené k instalaci různých nástaveb s řadou verzí jednoduchých i zdvojených kabin nebo kombi pro přepravu osob, modulární konstrukce podvozku umožní zástavbu pohonu předních, nebo zadních kol. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle Opelu narostla celková hmotnost nového Movana až na 4,5 t, přičemž hmotnost užitečná dosahuje až 2,5 t, dodávky nabídnou ložnou plochu dlouhou až 4,4 m. K mání bude nový čtyřválcový turbodiesel se vstřikováním common-rail, objemem 2,3 l a výkonovými verzemi 100 koní (74 kW)/285 Nm, 125 koní (92 kW)/310 Nm a 150 koní (110 kW)/350 Nm. Všechny motory budou k dostání s emisními normami Euro 4 a Euro 5 (při instalaci filtru pevných částic), kombinovaná spotřeba nafty má začínat na 7,8 l/100 km a emise CO2 mohou činit až 203 g/km. Opel Movano druhé generace (v Anglii prodávané pochopitelně pod značkou Vauxhall) má vstoupit do prodejů v uzavřeném provedení letos na jaře, ostatní verze se objeví během roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový Renault Master, stejně jako jeho předchozí provedení, vznikal v těsné spolupráci s Opelem a vozy Master se od německého Movana liší pakticky pouze jinou maskou chladiče a výsostnými znaky, jinak jsou oba vozy identické. Master se v evropských showroomech objeví letos v dubnu, a to hned v široké škále provedení s celkovou hmotností od 2,8 do 4,5 t. K dispozici budou dodávky a podvozky s různými budkami, poháněna mají být přední, nebo zadní kola (alternativně opatřená dvojmontáží), objem skříně může dosahovat až 17 m3 a užitečná hmotnost 2 254 kg u dodávek a 2 495 kg u podvozků. Nabídka pohonných jednotek kopíruje výše uvedený seznam Opelu Movano a na výběr bude z převodovek s manuálním i automatickým řazením.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel/Vauxhall Movano
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Renault Master
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků