Renault představil svůj zcela nový užitkový Master jen několik hodin poté, co Opel ukázal své Movano. Oba vozy totiž mají společný základ.
Na našich stránkách se dodávkám věnujeme spíše nárazově, a to zejména tehdy, kdy mnoho jiných témat aktuální dění na automobilovém trhu nenabízí. To je i případ těchto dnů, nicméně v případě dvojčat Movano a Master bereme ohled také na to, že jde o jedny z nejvýznamnějších letošních novinek v segmentu užitkových vozů. A tak není na škodu se jim trochu podívat na zoubek.
Nové Movano má být ve všech ohledech větší než předchozí generace a nábízet se bude celkem s 29 druhy karosérií, jež se na trhy mají dostávat postupně. V nabídce najdeme klasické dodávky ve čtyřech délkách a s třemi výškami střechy , samostatné podvozky určené k instalaci různých nástaveb s řadou verzí jednoduchých i zdvojených kabin nebo kombi pro přepravu osob, modulární konstrukce podvozku umožní zástavbu pohonu předních, nebo zadních kol.
Podle Opelu narostla celková hmotnost nového Movana až na 4,5 t, přičemž hmotnost užitečná dosahuje až 2,5 t, dodávky nabídnou ložnou plochu dlouhou až 4,4 m. K mání bude nový čtyřválcový turbodiesel se vstřikováním common-rail, objemem 2,3 l a výkonovými verzemi 100 koní (74 kW)/285 Nm, 125 koní (92 kW)/310 Nm a 150 koní (110 kW)/350 Nm. Všechny motory budou k dostání s emisními normami Euro 4 a Euro 5 (při instalaci filtru pevných částic), kombinovaná spotřeba nafty má začínat na 7,8 l/100 km a emise CO2 mohou činit až 203 g/km. Opel Movano druhé generace (v Anglii prodávané pochopitelně pod značkou Vauxhall) má vstoupit do prodejů v uzavřeném provedení letos na jaře, ostatní verze se objeví během roku.
Nový Renault Master, stejně jako jeho předchozí provedení, vznikal v těsné spolupráci s Opelem a vozy Master se od německého Movana liší pakticky pouze jinou maskou chladiče a výsostnými znaky, jinak jsou oba vozy identické. Master se v evropských showroomech objeví letos v dubnu, a to hned v široké škále provedení s celkovou hmotností od 2,8 do 4,5 t. K dispozici budou dodávky a podvozky s různými budkami, poháněna mají být přední, nebo zadní kola (alternativně opatřená dvojmontáží), objem skříně může dosahovat až 17 m3 a užitečná hmotnost 2 254 kg u dodávek a 2 495 kg u podvozků. Nabídka pohonných jednotek kopíruje výše uvedený seznam Opelu Movano a na výběr bude z převodovek s manuálním i automatickým řazením.
Opel/Vauxhall Movano
Renault Master